Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Corectitudinea germana
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
Corectitudinea germana
Corectitudinea germana a fost facuta praf de Scandalul Volkswagen.
A inteles cineva in ce consta softul ala introdus de nemti si ce face mai precis? Toata lumea vorbeste despre asta si nu se explica clar despre ce este vorba. Am citit prin presa ca ar fi vorba de o comanda ascunsa in softul motorului care cupleaza un filtru de particole dar numai in momentul in care se detecteaza executarea unei testari de gaze de emisie. Daca este asa este foarte grav pentru ca este inselatorie pe fata cu premeditare. Dar parca mi se pare cam gogonata treaba. Mai degraba as crede ca acea comanda de activare a filtrului se face intr-o gama de turatii de exemplu de la 700 la 1200 ture, dupa care, la turatii mari filtrul se dezactiveaza pentru a nu diminua performantele motorului, evident fara a mai tine seama de normele de poluare pentru exageratele pretentii impuse de Eur5.
Mai stie cineva ceva interesant de aceasta chestiune?
Hei fratilor luati masini germane ... cele mai tari, mai mari, mai fiabile, mai economice, mai puternice si mai putin poluante. Apropos una din masinile mele un banal Clio diesel a avut un accident usor in Bucuresti .... mai precis un Audi nu acorda prioritate si se infinge zdravan in roata din fata a Clio. Daune .... Clio anvelopa taiata ... Audi spoiler praf radiatoare racire apa , si aer conditionat praf. Nu vreau sa zic ca masina Renault ar fi vreo mare realizare dar nu ma asteptam ca Audi sa fie atat de fragil .... deci numai povesti despre marcile germane. In realitate ca sa se poata inscrie in preturile din ce in ce mai scazute se fac compromisuri in detrimentul fiabilitatii si robustetii masinilor. Aceleasi chestiuni apar si la testarile Euro NCAP. Si acolo sunt tot felul de solutii in realizarea caroseriilor care deformeaza rezultatele testelor si toate doar pentru publicitate si cresterea vanzarilor. Eu mi-am facut o "pasiune" urmaresc accidentele rutiere grave si ma intereseaza ce se intampla cu masinile implicate. Asta-i testul suprem si rezultatele din laborator sa fie corelate cu evenimentele reale de pe sosele, sa se traga concluziipertinente si sa se confere stelele meritate. Retineti Printesa Diana a murit intr-un Mercedes de lux aflandu-se pe unul din locurile din spate.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 28-09-2015 09:18 PM de ovidiu_nemteanu.)
28-09-2015 08:59 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #2
RE: Corectitudinea germana
nu fratilor, eu nu citesc nimic, va zic ce cred eu.

cand arzi 5 litri de motorina rezulta x litri de apa si y litri de CO2 , fix atat, pe langa aia mai exista niste oxizi de azot si niste monoxid care se pot rezolva cu recirculare de gaze si tobe catalitice.

adica daca un passat polueaza de 40 de ori mai mult inseamna ca un reanult polueaza si el de 38 de ori mai mult pentru ca cifrele de poluare sant asemanatoare.

realitatea e mai grava decat pare, realitatea e ca toate aceste standarde euro15 sant de cacat, niste gunoaie in ochii prostilor, totul, inclusiv (m)UE e de cacat si inclusiv standardele pe care ei le impun si le tot baga in fata obsesiv, un cacat sinistru.

germania a cazut la zarul jidanesc pentru ca a miscat in front, la fel putea sa caza oricare alt vajnic producator european sau asiatic ce produce gunoaie in 2 cilindri turbati cu soft avansat si tableta de doi bani infipta in bordul de plastick.

concluzia simpla, nu mor caii cand vor cainii iar piata auto nu cred ca se va transforma din cacialma in lucru onest, un alt val neimportant din punctul meu de vedere, din moment ce mereu se face referire la ban, la amenda sau la profit nimic serios nu poate fi discutat, nici macar nu mai e vorba de masini, e cu actiuni si alte masinatiuni financiare inutile pentru un salt real si vizibil pe linia evolutiei, un fripturism corporatisto/guvernamental.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 28-09-2015 10:31 PM de comanr.)
28-09-2015 10:26 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #3
RE: Corectitudinea germana
pe partea tehnica: in SUA determinarile de emisii la testele periodice (ITP-ul lor) se fac conform unui algoritm bine determinat (printre altele: se conecteaza un tester OBD, se dezactiveaza ESP, se tureaza motorul in anumite plaje, etc.). In cazul asta, in ECU motor astia de la VW (mai precis Bosch, ca sunt ecu-uri din gama EDC), au reusit sa insereze o secventa care recunoaste starile de la bancul de teste, isi da seama ca este supus unui examen ITP si pur si simplu altereaza timpii si cantitatile de motorina injectate in scopul reducerii cantitatii de oxizi de azot produse. Este relativ ingenios, daca stam sa ne gandim, totul se face din soft, nu este niciun filtru sau catalizator suplimentar.

La noi in RO n-ar fi o problema chestia asta, pentru ca la noi se masoara noxele la diesel intr-un mod arhaic si turbat as zice, cu motorul la turatia de putere maxima (aia de la RAR inteleg prin asta pedala la podea) se verifica opacitatea gazelor, adica cat de negru e fumul. Nu se face nici o analiza de natura chimica, ca la benzinare. Deci noi nu suntem in pericol de a fi mintiti, ca oricum ne mintim singuri.

Pe partea etica: VW sunt niste muisti ordinari, niste jepcari de cea mai joasa speta. Nu au motoare care sa satisfaca criteriile euro6 (si nici euro5 daca stam sa analizam) si care sa mai si mearga pentru ca au refuzat sa bage bani in cercetare sau sa achizitioneze know-how de la italienii de la Fiat care sunt taticii common-railului, tocmai in domeniul unde se lauda ei cu mari vanzari, si anume la diesel (TDI, cu D si I rosu, ca sa citez un clasic in viata). Ei, daca nu au motoare, si sunt si prea mandri sa le ia de la altii, atunci ramane varianta minciunii ordinare si prostirii autoritatilor si clientilor (bine, e adevarat ca autoritatile sunt autiste ca le trebe taxe, iar despre clientii de VW, ahaahaha, ce rost are sa mai vorbim, io oameni mai partizani, ignoranti si convinsi de niste tampenii n-am vazut decat in coada de la pupat moaste).

Io le doresc moarte crunta astora de la VW numai pentru aroganta lor, desi probabil ca nu-i va lasa politicul sa piarda prea mult, sunt, asemeni bancilor, "too big to fail". Costurile in imagine sunt prea mari pe termen lung. Totodata, as sugera spre lectura urmatorul articol, care e enervant tare, pentru ca e dovada clara ca lucrurile se fac la fel peste tot (si spulbera tampenia aia cu 'neamtzu e neamtz'). Lectura placuta!

http://www.reuters.com/article/2015/09/2...BU20150926
29-09-2015 06:18 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #4
RE: Corectitudinea germana
e o singura problema, lumea s a inmultit, tre sa le dai de munca, cine se mai gandeste la progres, sant miliarde de guri de hranit cu plastic sau coca cola care sa fie tinute cat de cat in frau, mai mult de jumatate din oameni cred ca fac umbra degeaba pamantului, uitati va in jurul vostru, nu au skills, nu au o baza genetica solida, nu au talent, ba unii sant prosti sadea(prosti doviditi).

in acest context industria consumerista a gasit aceste portite, hai sa facem gunoaie care sa le refacem odata la 4 ani, bagam feislift dupa feislift si anuntam "progres tehnologic", un cacat, zero.

fara doar si poate pasi se fac, inevitabil, orice prost care se impiedica de aceeasi groapa la aceeasi ora incepe sa o ocoleasca dupa o vreme.

circul asta este peste tot si la medicamente si la chimice, totu e un circ pentru ca viata pe pamant a ajuns un circ, pentru ca asa cum un popor se poate destepta la fel de usor se poate si sminti, in fix acelasi numar de ani, daca tii atzele care trebuie faci din orice natie/om exact ceea ce vrei, e o chestiune de timp.

am auzit foarte multe povesti despre oameni foarte capabili care au plecat la studii in tari savante si s au intors dupa cativa ani legume, probabil are o legatura.

unii nemti si au dat seama si au inceput sa maraie la aceste masini consumeriste, se itorc spre golful lor de aur, nu ti vine sa crezi, am vazut o emisiune pe tema asta, se compara audi100 CC o masina decenta din vremea ei cu noile avioane de doi bani la kil.

nu stiu exact ce va urma, cert e ca industria auto nu mai poate continua asa, e clar ca a arde niste gazolina puturoasa in niste cilindri nu e mare socotela si e de kkt, e o treaba de domeniul trecutului, iarasi revin la ce am spus mai sus, cei multi si prosti/neputinciosi sant tinuti sub papuc de o mana de oameni care schimba ficatul la an si sangele la luna si nu mai mor, dumnezeu sa i ajute Big Grin
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-09-2015 07:19 PM de comanr.)
29-09-2015 06:58 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #5
RE: Corectitudinea germana
Am inteles cum vine treaba cu softul ala ... deci sa avut in vedere mai mult piata americana. Ingenios si foarte smecher numai ca in materie de tehnologie nu-i prea bate nimeni pe americani. Totusi le-au vandut cateva milioane de unitati ... care probabil o sa-i coste ceva miliarde dupa procesele in care americanii sunt neintrecuti ( a se vedea cazul fratilor Nicula care trebuie sa primeasca de la statul roman multe milooane de dolari adevarati). Din punct de vedere juridic problema este foarte grava care, in mod normal, ar trebui sa duca la multi ani de puscarie pentru ca este o inselatorie ordinara cu buna stinta si premeditata. Dar .... cu siguranta, mai marii lumii se vor intelege si noi o sa ajungem la vorbele inversunate si pline de adevar ale stimabilului Coman R. Oricum este o mare dezamagire si o mare rusine.
Adevarat, poate, in urma acestui scandal, sa se elaboreze reglementari mult mai riguroase pentru industria auto care ne afecteaza pe toti in egala masura indiferent de masina pe care o conducem sau NU o conducem.
29-09-2015 07:50 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #6
RE: Corectitudinea germana
@ovidiu, in sua vw au vandut aprox 482 de mii de masini diesel, dar in lume sunt 11 milioane de masini care au in ele acest soft.

io, personal, ca raspuns la asta, imi iau saab pe benzina din 2000, automatic si turbo, numa de ciuda Big Grin
30-09-2015 01:31 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #7
RE: Corectitudinea germana
toate o apa si un pamant, stiti de ce?

pentru ca in ziua de astazi orice producator auto este un maimutoi care aduna sub capota de plastic subansamble de la diversi vendori (care din intamplare sant aceiasi pentru toate autoturismele) si peste toate astea asterne sigla sa din ce in ce mai mare, de la feislift la feislift sigla se mareste!

orice vw dizel de doi litri sau de x litri polueaza fix la fel ca oricare alt dizel de 2 litri sau x litri, doar ca vw a declarat probabil ca gunoiul sau polueaza mai putin, ele defapt, toate, fac fix acelasi lucru pentru cau au fix aceleasi piese, deci buba nu e la masina asa cum multi tind sa creada, ci faptul ca in acte masina ar trebui sa fie mai curata, ea e la fel ca altele.
deci concluzia mea e urmatorea:

vasilico, lumea zice ca esti curva, eu nu cred, dar nici tu sa nu mai fii!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 30-09-2015 01:01 PM de comanr.)
30-09-2015 01:00 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #8
RE: Corectitudinea germana
Pozitia autoritatilor romane ....

Ponta a facut o poanta .....
Guvernul nu are inca o pzitie stabilita ... nici nu o sa aiba ... ce vrei doar nu o sa se puna rau cu Germania si Merkel.
Iohannis ( oare cum se scrie ?? cu doi n ??? ) cu siguranta nu o sa ia nici o pozitie. Oare de ce?
Opozitia ?? ... sa vada mai inainte ce spune P.P.E.
A spus Tariceanu ceva legat de aceasta chestiune .... a da .... o sa se formeze o comisie de analiza formata din membrii ai guvernului, parlamentari si specialisti sa vada cam cat suntem afectati. Se va rezolva dupa principiul " Daca vrei sa inmormantezi o problema numeste o comisie ..."
E bine ...
30-09-2015 10:12 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #9
RE: Corectitudinea germana
faza asta cu pacaleala vw este valabila doar in state pentru ca acolo se face testul diferit deci pentru acel tip de test a fost secventa de program scrisa, probabil s au gandit ca orisicum europenii sant prea prosti, insa cifrele despre poluarea declarata de producator au fost aceleasi si la noi, luati prostilor, inghititi.

ai au fost pacaliti misto iar noi am fost pacaliti ca la alba neagra, asa merge la ue, intre timp sa platim timbre de mediu pentru masinile noastre poluante.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-10-2015 08:42 AM de comanr.)
01-10-2015 08:40 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #10
RE: Corectitudinea germana
(01-10-2015 08:40 AM)comanr Scris:  noi am fost pacaliti ca la alba neagra, asa merge la ue, intre timp sa platim timbre de mediu pentru masinile noastre poluante.

CORECT !!!!!
Platim impozit 9 milioane pe an doar pentru ca chinezii au fost corecti ... eur3, abia dupa ce au gatuit motorul.
La cei cu eur5 statul aproape ca le mai da bani inapoi.

Acum nemtii vor rechema masinile in service si in 10 min. vor corecta softul .... dar poluarea va creste. Masinile vor trebui reevaluate. Ce o sa se intample cu taxele?
01-10-2015 09:05 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #11
RE: Corectitudinea germana
resoftarea in service nu poate rezolva problema, dupa mine. ganditi-va ca motoarele alea nu sunt capabile de noxe E4 sau E5 decat in conditii speciale. Pe astea mai noi s-au montat instalatii de injectie de AdBlue ca la camioane pentru a iesi noxele in parametri. Deci rechemarea in service va fi mult mai complicata decat simpla resoftare. De ce credeti ca VW a provizionat in contabilitate 6.5 miliarde de euro pentru asta?

Si sa stiti ca si in RO s-au luat masuri, RAR nu mai emite carti de identitate pentru 4000 de VW E5 aflate inca pe stoc la dealeri si ministrul mediului a declarat ca se vor indrepta impotriva VW Romania pentru recuperarea diferentei la timbrul de mediu de la cele inmatriculate deja, avand in vedere ca cumparatorii au fost de buna credinta.

@Ovidiu: atentie, impozitul anual platit la primarie se calculeaza strict pe capacitate cilindrica, nu are treaba cu clasa de poluare, nici macar nu conteaza ca e benzina sau diesel.

Io vreau numai sa mai scada tupeul fanboy-ilor masinilor germane si al dealerilor din RO si ma declar multumit.

In rest e vrajeala oricum: noxele alea sunt oricum pe baza de declaratia producatorilor (de ex. masina voastra cate grame de CO2 scoate pe km? cum ati aflat? cum demonstrati?), si oricum ele variaza drastic cu modul in care utilizam masina.

Dupa mine, asta cu E3-4-5 a fost o metoda minunata de a scoate din joc toti concurentii masinilor germane si franceze in Europa. VW si Renault au cumparat aproape toate companiile concurente din Europa care produceau masini. Restul le-au bagat in faliment si le-au luat chinezii. Ca acuma sa aflam ca de fapt nimeni nu respecta normele alea. Deci?
01-10-2015 08:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #12
RE: Corectitudinea germana
Statul roman este asa de hotarat sa ia masuri incat asteapta ziua de 7 oct. sa vada programul de masuri al nemtilor ca sa se coreleze si ei . Atat sunt in stare sa faca. Alte tari deja au dat VW in judecata .... la noi vor amenda dealerii pentru ca nu pot amenda cumparatorii, cum ca ar fi fost de buna credinta ( si asa si este ) si nu mai spun ca ar sari tara in aer. Dar asa lasa-i pe vanzatori sa se bata cu VW sa recupereze amenzile ... chiar nu vad logica ... daca cetateanul care a cumpart este de buna credinta atunci cum este firma vanzatoare care la randul ei a cumparat de la VW ... doar nu dealer-ul a solicitat modificarea softului. Dar statul roman nu se complica cu un proces impotriva Germaniei, a madamei Merkel a P.P.E. ului mai bine ii lasa pe prostii de dealeri sa o rezolve cu Germania. De ce asta? Pentru ca suntem o tara de mana a 3-a, fara coloana vertebrala, fara un renume international, fara recunoastere, contestata de majoritatea partenerilor europeni, fara o economie independenta si in mare parte aflata la mana investitorilor straini in special nemti ....
Au trimis azi in fata presei 3 papitoi complet nepregatiti si fara a avea o minima corelare a opiniilor. Singura lor decizie a fost .... daaaa ... sa asteptam 7 octombrie ... Nu au avut curajul sa ceara explicatii clare de la firma VW si sa decida asupra strategiei imediate . Este vorba de 105.000 de masini ... nu-i de gluma.

(01-10-2015 08:49 PM)gfery Scris:  @Ovidiu: atentie, impozitul anual platit la primarie se calculeaza strict pe capacitate cilindrica, nu are treaba cu clasa de poluare, nici macar nu conteaza ca e benzina sau diesel.

Ai dreptate dar asta-i alta prostie gogonata.
Dar nu pot sa uit ca am platit vreo 2200 euro TAXA CALCULATA EXACT PENTRU EMISIA DE NOXE la inmatricularea masinii.
Am inteles ca s-a dat o ordonanta de guvern pentru recuperarea acestor sume dar nu a intrat in vigoare pentru ca, evident, nu s-au elaborat normele de aplicare ... poate pana la anul o sa se elaboreze si asa sumele se vor restitui intr-un termen de 5 !! ani ....
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-10-2015 09:29 PM de ovidiu_nemteanu.)
01-10-2015 09:22 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #13
RE: Corectitudinea germana
ar fi bune niste a4 allroad uri la un pret de dumping Big Grin
02-10-2015 11:58 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #14
RE: Corectitudinea germana
Franta este a 3-a tara care au intentat proces firmei VW sub acuzatia de inselaciune cu circumstante agravante .... vedeti daca isi permite? .... Noi o sa asteptam 7 oct. sa vedem ce vor decide nemtii ...
02-10-2015 05:23 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #15
RE: Corectitudinea germana
Azi dna ministru Graziela a ajuns la vorbele mele, adica trebuie ca statul roman sa dea in judecata firma VW si nu dealerii din Romania, pentru a putea recupera sume de cca. 30 mil. euro care reprezinta diferenta de taxe de la o categorie de plouare la cealalta inferioara. Dar inca se asteapta precizarile firmei germane care inca nu au aparut.
Credeti ca se va intampla acest lucru? Eu nu cred dintr-o gramada de motive ... ca pe plaiurile dambovitene toata chestiunea se va aplana poate cu mici costuri din partea firmei germade ... de exemplu vreo 100 de masini VW cu acelesi motoare incriminate care vor intra in exploatarea sefilor unor institutii .....
08-10-2015 07:11 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #16
RE: Corectitudinea germana
intr o cloaca sinistra cum e heuropa nu stiu ce ne mai mira, la urma urmei la ce cazane circula la noi pe drum de mori nu alta cand trec pe langa tine eu zic ca aceste vuvuzele de plastick nemtesti erau lucru bunisor, consumerism de plastick dar in niste parametri, nu ma intereseaza ce zic standardele ue sau americane eu stiu sigur ca nu se murea in spatele lor asa cum se moare dupa un gunoi de romanica abuzat la vreo firma de distributie, curierat sau taxiu.

dar cum zici si tu ar trebui sa ne sesizam noi, miezul din dodoasca, eu cred totusi ca bunul simt nu ne da voie sa facem asta, ce ar fi sa inlocuim tot parcul auto romanesc terminat cu niste masini din astea poluante, eu zic ca nu se supara nimeni, totusi sa fim in trend sa dam germania in judecata!
09-10-2015 10:37 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #17
RE: Corectitudinea germana
Acum, una peste alta, chestiunea asta ar putea sa creeze mari probleme si in Romania avand in vedere ca foarte multe firme germane care produc pentru VW sunt si in tara noastra si ar putea intra in restrangere de activitate. Deja in Germania s-au anuntat concedieri masive de personal. Si asta doar datorita unor iresponsabili care au urmarit doar interesele lor si ale grupului din care faceau parte. Sa nu spuna conducerea firmei ca nu a stiut de toata tarasenia ... s-a stiut de sus pana jos si asta doar pentru vanzari, profit, bonusuri si dividende cat mai grase pentru actionari. Restul ... clientii, normele de mediu ... povesti pentru copii si imbecili.
Stimabilul Coman are mare dreptate ... fata de ce se intampla in Romania protectia mediului este un moft de care nu se sinchseste nimeni .... as vrea sa vad si eu pe ala care-si cumpara o masina economica ca sa protejeze mediul ... frectiii ... cred ca nici in Elvetia nu a ajuns la performanta asta de constiinta ...
Oricum firma trebuie sa plateasca cu varf si indesat ca sa fie o lectie pentru toti producatorii de orice tip de bunuri .... macar din principii de corectitudine si seriozitate.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 10-10-2015 09:14 PM de ovidiu_nemteanu.)
10-10-2015 09:12 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #18
RE: Corectitudinea germana
ca sa intelegem fenomenu tre sa gandim un pic altfel, adica pamantul e al unei echipe de fotbal, cateva familii cu foarte multi bani care pur si simplu au ceea ce conteaza, resurse, standarde, aer, apa.

plecand de la aceasta ipoteza, totul e simplu, in manareala de a anunta progres dupa progres, adica o mare laba in conditiile in care tu arzi niste motorina puturoasa, normele heuro sau care or mai fi, au devenit tot mai stranse, dar pe hartie, logic.
in realitate folosirea de cilindree mica in care trebuie sa inghesui aer masurat si carburant in proportii din ce in ce mai exacte este o prostie, mereu rezulta motoare care nu tin AFR ul pentru ca mediul lor de lucru nu e un laborator, deci au rezultat niste vuvuzele sinistre.

acum vw stia asta, logic, ei le faceau, cum sa nu stie, insa stiind ca ceilalti inventeaza norme dupa norme, au inventat si ei soft dupa soft si au mers pe burta, probabil pe viitor vor face o noua norma de testare care va acoperi si acest gen de manarie, adica manareala se va face cu acte in regula!

lumea in genere e foarte proasta si face ce stie mai bine adica "crede", e foarte confortabil sa crezi in ceva sau ca ceva face ceva, in felul asta ai mintea linistita iar tot scandalul asta e o cearta intre cei mari, nimic mai mult, nu e o pedepsire a unei presupuse corectitudini pentru ca ea nu a existat niciodata si nici nu va exista vreodata atat timp cat viata pe acest pamant nu are un sens foarte clar iar omenirea seamana din ce in ce mai mult cu o turma de catei bagabonti ce s au corcit si inmultit peste masura care oricand supusi unei infometari se mananca reciproc, asta e progresul.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-10-2015 09:34 AM de comanr.)
11-10-2015 09:22 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #19
Big Grin RE: Corectitudinea germana
Cinicule! Big Grin

Ma ideea e asa (o vad eu asa): in EU, normele EuroX s-au facut dintr-un complex de motive, cum ar fi: crearea impresiei ca guvernele fac ceva pentru mediu, pentru scoaterea de pe piata a concurentei de la periferia Europei in domeniul auto, pentru auto-amagirea populatiei naive ca si ei fac ceva pentru mediu cand schimba masinile la 3-4 ani, si ar mai fi cateva.

Ideea e ca "imbunatatirile" in emisii de la norma E4 in sus sunt foarte mici, unii le-ar zice incrementale. Si E4 s-a introdus in 2005! Dar cerintele asupra motoarelor si tehnologiei sunt departe de a fii liniare, conform "law of diminishing returns". Ca urmare, pentru a mentine masinile competitive ca pret, a existat un gentleman's agreement intre guvernele importante din UE si marii producatori de masini, in urma carora, acestia din urma isi asuma faptul ca masinile lor respecta normele respective, iar guvernele nu verifica faptic asta.

Ganditi-va un pic, cand luati o masina nou, nimeni nu-i face ITP, corect? Doar e noua, ce dracu! In RO, primul ITP se face la doi ani. Il ia sau nu pe bune, nu mai conteaza, banii si-au schimbat stapanul; nu-l ia, e problema proprietarului, nu mai e a producatorului. Asta in conditiile in care, repet, la motorina, in RO nimeni nu verifica continutul chimic al gazelor, sa ne intelegem, ci doar opacitatea.

Toata lumea e fericita, membrul consiliului de administratie al VW devine cancelar (vedeti Schroeder - plus alte incurcaturi cu oficiali VW care devin guvernanti si invers), oamenii cumpara masini, VW le vinde, petrolul curge, economia duduie; nemtii ii fut pe greci ca sunt niste trisori nespalati si lenesi, asta in corolar. Cine nu e happy? Pai americanii neamule, la care General Motors abia iese din Chapter 11, cumparat de FIAT!!! ffs, Detroitul s-a intors in mormant. Deci hai sa puricam putin firmele astea europene care fut meciul in colonii. Ergo se descopera ca VW masluise putin treburile, evident fara stiinta politicului, doamne fereste. Se iau urgent masuri, se cauta tapi ispasitori, etc. Iar restul de producatori auto nu stiu nimic de asta.

Se va proceda asa: negocierile se tin in spatele cortinei, VW face frumos si umil in public, dar in concret, ce se poate intampla? VW da faliment? Sa nu fim naivi, asta nu se va intampla niciodata in felul asta. Se face putin scandal, VW iese la rampa cu "posibilitatea restrangerii activitatii" - a se citi "dam oameni afara, aia de va voteaza pe voi", si cu "scaderea productiei" - deci minus bani, va fi plesnit putin peste mana si peste 5 ani totul va fi la fel. Too big to fail.

Ce nu se poate estima acuma, este pierderea de capital de imagine, si contagiunea cross-marca la ceilalti producatori auto beneficiari de superstitii de astea de "calitate germana", gen BMW sau Mercedes, care cer si primesc preturi mult supraevaluate pe masinile lor (de altfel relativ bune, dar care nu fac preturile alea niciodata intr-o lume normala).

De aia se pot face chestii de astea, ca oamenii sunt psihic comozi si nu contesta "adevaruri universale" preprogramate de societate, cum zice si Razvan, nu-si pun intrebari, ca e mult mai interesant sa fii impacat cu niste axiome. Daca iti pui intrebari, esti reactionar si refractar, si nu esti acceptat de gloata.

Asa ca le doresc succes beneficiarilor de "calitate germana" in continuare.
11-10-2015 09:27 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #20
RE: Corectitudinea germana
Cat de mare poate fi infatuarea germana .... cred ca nemtii au uitat prea devreme trecutul lor glorios.
Azi s-a dat publicitatii ca si softul pentru Euro 6 ( masinile din generatia 2016) era prelucrat. Deci cat de mare era increderea in trehnologia lor secreta pe atat de mare si prostia . Cata minte iti trebuie sa poti crede ca distribui milioane de exemplare si nu se va gasi o firma sau un simplu "ignorant" care sa "borfaiasca" masina pe toate partile si sa-si dea seama ca ceva este in neregula. Este cert ca firmele concurente, in goana lor pentru tehnologie de varf, va demonta masina surub cu surub sa vada care-i secretul de poate indeplini conditiile acerbe de poluare ... si vor constata ca nu-i nimic deosebit la aceste motoare comparativ cu tehnologiile lor .... atunci ramane doar electronica si de aici este doar chestiune de timp sa descoperi trucul.
S-a mai aflat " pe surse" din mediul celor care ancheteaza infractiunea ca sunt implicati foarte multi directori ai VW care cunosteau de softul cu probleme combatand declaratiile anterioare ca doar un colectiv restrans de ingineri cunosteau acest lucru .... exact ce banuiam eu cu ceva timp in urma.
14-10-2015 06:40 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net