Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 0 voturi - 0 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Autor Mesaj
CATA S Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 9
Alăturat: Jun 2015
Mesaj: #1
Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Salutare nici nu stiu cu ce sa incep . Acum 5 ani mi am luat un Hover 35 000 km. Toate bune si frumoase pana cand acum un an sa zic am ajuns la Ploiesti cu rechemarea in service unde baietii au gasit garnitura de chiulasa arsa la cilindrul 3 si 4. Am schimbat , cred ca era aprilie,si de aici incepe nebunia, dupa care am plecat in august la mare si in Bulgaria ce sa vezi a crapat din nou garnitura de chiulasa unde credeti la cilindrul 3 si 4. In Bulgaria mi au schimbat chiulasa senzorii de caldura si termostatul. Am venit acasa si in octombrie ce sa vezi s -a ars din nou garnitura de chiulasa. Unde? La cilindrul 3 si 4. Am dus o in service am rectificat o am verificat o la presiune si totul okj. Am verificat planeitatea la Blocul motor si a iesit ok sio ala. Am reparat o in iunie cred ca era. Si ce credeti acum doua sapt a crapat din nou .

Sunt la capatul putereilor. Nu mai stiu ce sa fac.4 garnituri de chiulasa intr un an. A mai avut cineva un asa ghinion ca mine? Ceva sfaturi?
26-09-2015 04:12 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #2
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
e un punct slab al acestui motor, daca chiulasa sau blocul sant sapate in acea zona, chiar si foarte putin, mustaria cedeza din nou, e o chestiune de timp.

pentru a preveni aceste necazuri este musai ca sistemul de racire sa fie in buna stare, cu antigelul in buna stare, fara trasee colmatate, un radiator curat, termostat functional, treptele de lucru ale ventilatorului sa functioneze perfect, odata incins acest motor este afectat, nu trebuie fiert niciodata.

un alt amanunt important este acela ca la fiecare inlocuire de garnitura se inlocuiesc prezoanele, pentru o strangere buna lucru care nu se face din ce am auzit la acele rechemari.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-09-2015 07:28 PM de comanr.)
26-09-2015 07:26 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
CATA S Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 9
Alăturat: Jun 2015
Mesaj: #3
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Radiatorul este schimbat, caloriferul de caldura schimbat, senzorii de temperatura schimbati, termostatul schimbat, pompa de apa schimbata. Ce sa i mai schimb? Singurul lucru care nu l am verificat este blocul motor sa nu fie fisurat de la GPL sau sa nu l afecteze alimentarea cu GPL.
26-09-2015 07:32 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #4
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
mergand pe gpl temperaturile locale cresc mai mult decat la mersul pe benzina deoarece viteza frontului de flacara la gpl este mai mica si focul tinde sa petreaca mai mult timp in cilindri decat la benzina, ambele trepte functioneaza corect la ventilator, le ai verificat?

daca lasi motorul al relanti fara AC pornit, cate secunde merge ventilatorul pe treapta 1 din momentul in care poneste pana la oprire?
26-09-2015 07:48 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
CATA S Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 9
Alăturat: Jun 2015
Mesaj: #5
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Cei de la service mi au spus ca cele doua trepte ale ventilatorului functioneaza corect.
26-09-2015 08:50 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #6
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
in genere valoarea spuselor celor de la service pentru mine tinde spre zero, are caracter informativ, e destul de greu sa tii o masina mai veche in stare buna, ai nevoie de cunostinte de mecanica, electrica, electronica, pentru ceilalti exista mastercard si noile gunoaie din plastick (nepoluante Big Grin )
27-09-2015 07:46 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #7
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
un amanunt foarte important pentru toti cei care au probleme cu racirea la hover, inlocuirea busonului de la radiator cu unul nou este obligatorie, multi au fiert motoarele din cauza acelor busoane de radiator.
28-09-2015 11:45 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #8
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Acum vad subiectul asta foarte interesant.
Stimabilul nostru coleg Cata este un ghinionist .... sa speram ca numai in cazul automobilului asta. Colegul Coman R are dreptate ... acolo, in zona dintre cilindrii 3-4 exista o anomalie greu de depistat care duce la arderea garniturilor si numai in acel loc. Poate fi o eroare de prelucrare a blocului ... acele zone dintre cilindrii sunt cele mai subtiri in peretele blocului si de regula cam pe acolo se ard toate garniturile de chiuloase ... o eroare de 0,5 mm poate fi fatala ... cilindri nu se inlocuiesc sunt prelucrati direct in bloc... o alezare gresita poate subtia prea mult peretele pe care se face etansarea intre cilidrii. O strangere defectuoasa cu niste prezoane uzate poate compromite etansarea. Daca gasesti pe la dezmembrari un bloc ar fi bine sa-l schimbi pentru ca te costa mai putin.
Alimentarea pe GPL este o problema cu care eu nu sunt de acord daca nu este facuta din fabrica de producatorul masinii care proiecteaza motorul in acest sens ... s-au mai discutat problemele astea si parerile sunt impartite . Dar ce este cert este ca motorul lucreaza in alt regim si se supraincalzeste pe de o parte datorita necorelarii raportului de compresie cu cifra octanica a combustibilului pe de alta parte datorita caracteristicilor de ardere ale amestecului gaz - aer, diferit de cel benzina - aer si nu in ultim rand arderea "├╝scata" a gazului .... benzina sub forma lichida sau vapori are si un efect de racire a cameri de ardere.
Problemele de racire eventual fierberea motorului pot determina arderea garniturii ... deci mare atentie la racire si tot ce tine de acest sistem. Condusul agresiv la turatii mari, alimentat pe GPL poate cauza astfel de evenimente.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 28-09-2015 07:38 PM de ovidiu_nemteanu.)
28-09-2015 07:34 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
CATA S Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 9
Alăturat: Jun 2015
Mesaj: #9
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Am hotarast sa schimb motorul cu totul. Am gasit unul in Italia cu 66000 km si voi incerca si varianta asta.
Cat despre GPL e montat la Buzau la Pro Gaz. Din ce am vazut la ei pe site si din ce m am interesat ar fi cam cei mai profi pe montaj gpl de la SV la Bucuresti. Nu cred ca e de la GPL pentru ca 2 ani a functionat perfect pe GPL. Am vazut Hover uri in Italia cu GPL care au km cuprinsi intre 180000 si 295000
De condus agresiv nu se pune problema. Masina merge in regimde turatii de maxim 3000rpm iar ca viteza maxim 130.
Cred ca e ghinion, cred sau asa vreau sa cred.
Multumesc tuturor pentru pareri!
29-09-2015 07:29 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #10
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
vezi dupa ce rezolvi cu motorul in prima perioada de cateva luni trebuie monitorizat nivelul de lichid de racire atat in vasul de expansiune cat si in radiator (dupa racire).
29-09-2015 08:45 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #11
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
eu zic asa (desi tardiv, ca vad ca s-a luat decizia de a se schimba motorul): daca ambele planeitati sunt corecte (bloc si chiulasa) si garnitura de chiulasa are grosimea corescta, singura problema care poate cauza arderea garniturii de chiulasa este strangerea necorespunzatoare a suruburilor de chiulasa. Este foarte importanta atat secventa de strangere, cat si metodologia, care este diferita fata de majoritatea motoarelor la care am lucrat. Se trange la un cuplu initial, dupa care se fac 2 strangeri succesive de cate 90 de grade fiecare. Suruburile nu trebuie sa fie neaparat noi, dar ele se verifica sa nu aiba alungire mai mare de o anumita valoare.

Nu stiu daca cei care au lucrat la motor au stiut procedura asta. Ideea e ca ea poate fi repetata la nevoie fara demontarea chiulasei, si fara inlocuirea garniturii, pentru a fi siguri ca este ok si la 500-1000 km de la inlocuire.

De asemenea, cum a zis colegul @comanr, motorul asta e mai sensibil la incalzire decat un diesel, l-ai fiert, jos chiulasa, sigur s-a incovoiat (been there twice); neaparat verificat termostatul si prostia aia de capac de la radiator (astea-s cele mai ieftine piese ever, dar fac cel mai mare necaz).
29-09-2015 05:55 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
CATA S Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 9
Alăturat: Jun 2015
Mesaj: #12
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Daca te rog poti sa mi scrii care este metodologia de strangere sa o verific cu cei de la service sa vad daca e aceeasi ce stiu ei. Si curios stii ce e ca doua garnituri sunt schimbate in service urile de marca : la Ploiesti si Varna. Merci!

Nici o parere nu e tardiva. Deocamdata nu am 1300 Euro sa schimb motorul si pana fac rost de bani ii schimb garnitura de chiuloasa din nou. De aceea te rugam pe tine sau pe oricine altcineva care stie cum trebuie stransa corect chiuloasa sa mi scrie pasii corespunzatori. Merci!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-09-2015 08:05 PM de CATA S.)
29-09-2015 08:00 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #13
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
pe orice garnitura de chiulasa scrie cum se strange, ai ordinea si strangerile, forget about any manual.

parerea mea sincera, motorul nu are nimic, nici nu a avut vreodata, busonul radiatorului e defect, a lasat apa sa iasa din radiator iar vasul de expansiune are gaturile fisurate, pe acolo ai supt aer si ai prajit motorul.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-09-2015 08:09 PM de comanr.)
29-09-2015 08:09 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 352
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #14
RE: Probleme probleme si iar probleme la MOTOR
Cylinder head bolt
Tighten to 78 Nm and then completely loosen before finally tightening with following procedure:
20Nm + 90grd + 90grd

Cylinder head bolt shank length Maximum 99.4 mm

Cylinder head overall height 120 mm

Pe garniturile de chiulasa schimbate de mine, erau alte valori trecute.

Astea sunt valorile si procedurile din manualul de service pt. motorul 4G64 SOHC, manual emis de Mitsubishi. Cica e procedura noua, ma rog, era in 1998, care este data trecuta pe documentul pe care il citesc. Deci se aplica cu siguranta si la motoarele noastre.

Also, @comanr are dreptate, toate astea de mai sus valoreaza fix-pix daca piesa aia de 5 lei (capacul de la radiator) e blocata sau deschide la alta presiune decat e gandita. De asemenea, vasul de expansiune nu trebe sub nici o forma sa permita tragerea de aer in radiator (prin nivel scazut sau furtunase fisurate, capac fisurat) dupa ce acesta este oprit si se raceste la loc.

Spor.
30-09-2015 06:40 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Posibile subiecte înrudite...
Subiect: Autor Răspunsuri: Vizualizări: Ultimul mesaj
  caut motor complet de mitsu pentru hover gfery 0 439 17-10-2016 04:39 PM
Ultimul mesaj: gfery
  Probleme Hover Rodica Nicolae 1 707 06-04-2016 03:37 PM
Ultimul mesaj: ovidiu_nemteanu
  Tratament motor DURALUBE, METABOND marixen 23 3,680 07-03-2016 07:27 PM
Ultimul mesaj: comanr
Rainbow suport motor-cutie viteze Cernat Mircea 27 8,042 18-06-2014 12:14 AM
Ultimul mesaj: olarueugen

Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net