(27-09-2016 08:45 AM)olarueugen Scris: problema e ca am vazut la cineva o cheie dinamometrica si m am bucurat ca o sa mi fac treaba singur dar m am linistit cand am vazut ca strange pana la un cuplu de 10 Nm, o fi cheie care strange la 80 Nm???
da sunt le am vazut pe net
eu am de la 40 la 250 Nm. se imprumuta in fata blocului pentru cine vrea.
(27-09-2016 12:33 PM)olarueugen Scris: Ce inseamna sa se reia de la punctul 1 ?.[hai ca incet incet reusim sa intelegem] in caz ca un surub nu se strange in totalitate de 90 de grade se reia procedura de la punctul 1 pentru acel surub adik slabit, dat afara ,masurat, eventual inlocuit uns cu ulei si strans la cuplu de 20 Nm apoi 90 de grade si iar 90 de grade,am rugat o cumnata care locuieste in dublin de 10 ani sa-mi traduca si incet incet inteleg procedura
(1) La asamblarea șuruburilor chiulasei, lungimea șurubului
ar trebui să fie identificate pentru a satisface valoarea limită, în caz contrar, modificați
șuruburi.
Valoare limită (A): 99,4 mm (max)
(2) Aplicați un strat de ulei de motor pe partea filetată a șuruburilor și pe
garnitură (3) Strângeți șuruburile în ordinea de strângere la cuplul specificat
cu SST (MB991654).
Moment de strângere: 78N.m
(4) Se slăbește în detaliu toate părțile.
(5) Strângeți șuruburile cu cuplul de strângere în 20N.m
Ordin.
(6) Marcați o linie dreaptă cu vopsea pe capetele șuruburilor cu cap cilindru
și chiulasa.
(7) Strângeți șuruburile chiulasei cu 90, în ordine de strângere.
(8) Strângeți șuruburile de un alt 90, asigurând marcajele de vopsea de pe
capetele șuruburilor cu cap cilindru și capul cilindrului ar trebui să fie
în aliniament.
Înștiințare:
Dacă unghiul de înșurubare a șurubului este mai mic de 90, corect
moment de strângere nu poate fi de așteptat. Prin urmare, suficient
o importanță trebuie acordată dacă înșurubarea
Unghiul este corectă atunci când strângerea șuruburilor.
În cazul în care șuruburile sunt strânse excesiv, acestea ar trebui să fie
slăbit bine și apoi re-le strânge din etapa (1).
zici ca prietena ta care locuieste de 10 ani in Dublin vorbeste engleza ca google translate.
hai ca bag si eu o fisa la traducere, dar numai pentru ca am pretentii:
(1) When installing the cylinder head bolts, check that the
shank length of each bolt meets the limit. If the limit is
exceeded, replace the bolt.
Limit: Max. 99.4 mm
(1) La montajul suruburilor de chiulasa se va verifica lungimea tijei. Daca lungimea depaseste limita de 99.4 mm, se va inlocui surubul. (n.t. in manual este desen cu cota de masura - se masoara de sub capul surubului pana la capatul filetat)
(2) Apply engine oil to the bolt threads and to the washers.
(2)Se vor uleia filetul suruburilor si saibele (nicidecum pe garnitura).
(3) Using the special tool (MB991654) and according to the
tightening sequence, tighten the bolts to the specified
torque.
(3) Folosind scula speciala respectiva (n.t - o cheie dinamometrica) se vor strange la cuplu suruburile in ordinea specificata. Cuplu de strangere = 78Nm
(4) Loosen all bolts fully.
(4) Se va slabi de tot fiecare surub.
(5) Retighten the loosened bolts to a torque of 20 Nm in
the specified tightening sequence.
(5) Se va restrange la un cuplu de 20Nm fiecare surub, respectand ordinea de strangere.
(6) Make paint marks on the cylinder head bolt heads and
cylinder head.
(6) Se vor insemna cu vopsea capetele suruburilor si chiulasa (n.t. in manual este desen cu marcaj pe capul surubului la ora 12 si la ora 6, plus un marcaj pe chiulasa in continuarea axei care uneste cele 2 semne de pe surub)
(7) Give a 90_ turn to the cylinder head bolts in the specified
tightening sequence.
(7) Se va strange fiecare surub cu cate 90 de grade, respectand ordinea prescrisa.
(8) Give another 90_ turn to the cylinder head bolts and
make sure that the paint mark on the head of each cylinder
head bolt and that on the cylinder head are on the same
straight line.
(8) Se va mai strange fiecare surub cu cate 90 de grade, avand grija ca marcajele de la punctul 6 se revina la pozitia de coliniaritate.
If the bolt is turned less than 90_, proper fastening
performance may not be expected. When
tightening the bolt, therefore, be careful to give
a sufficient turn to it.
Daca surubul se strange mai putin de 90 de grade, presiunea de strangere nu va fi atinsa. Ca atare, este important ca strangerea sa se efectueze complet.
If the bolt is overtightened, loosen the bolt
completely and then retighten it by repeating the
tightening procedure from step (1).
Daca surubul a fost strans prea tare (n.t. - s-au depasit cele 90 de grade prescrise), acel surub se va slabi de tot si se va relua procedura de strangere de la pasul 1 (n.t. - numai pentru acel surub, nu pentru toate) - adica se va masura lungimea, se va strange, se va slabi, se va restrange la cuplu, se va roti cu 90+90 de grade.
Sper ca e mai clar acuma. Are cineva de strans chiulasa, sau de ce e asa important subiectul asta?