Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Autor Mesaj
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #1
GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Pe Hover-ul meu am pus instalatia GPL formata din Tomasetto + Stag 200 (200-4), rezervor toroidal de exterior, capacitate 53l, limitat pe la 41-43l. Montajul a fost efectuat la firma Eco Kraft Best, in Deva. A meritat drumul din doua motive:

1-Cunosc persoanele de acolo, am mai lucrat cu ei, mi-au montat si pe Aveo, de asemenea au montat si pe masinile altor prieteni, toata lumea fiind multumita de montajele efectuate.

2-Pretul a fost de 22 mil, un pret foarte corect pentru acest model de instalatie. In Bucuresti pentru aceeasi instalatie am auzit preturi de la 32 la 35 mil, ca e Hover si nu Logan, desi instalatia e 100% aceeasi, doar cateva mici componente difera.

Nu merita o instalatie mai scumpa pe Hover, motorul este unul simplu.

La un consum de 15-16% in Bucuresti, amortizarea instalatiei se va face foarte rapid, in 5000-8000km, asta din diferenta GPL - Benzina, apoi se va merge la "profit".

Intretinerea este de asemenea foarte ieftina, se schimba doua filtre, cel pt stare lichida la aproximativ 15-20.000 km, costa 20-30 ron, cel pt stare gazoasa la 30-40.000 km, costa 50-70 ron.

Masina trage aproximativ la fel, indiferent de carburantul folosit, dar nu sunt 100% multumit, zilele viitoare sper sa imi fac timp pt a regla instalatia cum trebuie.

Poze:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 08-11-2011 10:46 PM de LAwR.)
08-11-2011 10:45 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 379
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #2
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Am montat instalatie GPL Tomasetto STAG 300+ cu butelie toroidala de 47l in locul rotii de rezerva, dupa ce am facut 3.000km.
Consumul, in general, iese in functie de talpa, dar de multe ori si de furnizor Angry.
La mers "normal", adica ceva mai sportiv pe la 14 - 15 % GPL.
Am incercat si mers mai constant, pana in 120km/h si am scos un 12%.
O singura data mi-a iesit 9% pe E85 mers constant pana in 120, dar s-a mers "batraneste" Wink
Uneori mai pot trece de acel 15% la mers "agresiv' si viteze de peste 150km/h.
Maxim atins pe GPL - putin peste 180.
Toate aceste consumuri sunt pt. exterior.
La interior scot undeva la 17 - 20% (fara menajamente).
Pun si ceva poze. (ce se vede maroniu la buson e spanul ramas de la montaj si pe care nu am apucat sa-l curat atunci - precizez asta pt. ca unii au "batut campii" cu rugina)


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
10-11-2011 11:32 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #3
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Nu e nicio diferenta intre instalatiile nostre. La ECU este una mica, dar nula in cazul Hover-ului, STAG 300 are carcasa metalica si suporta mai mult de 4 cilindrii, in rest e acelasi lucru cu STAG 200.
Tomasetto + STAG mi se pare cea mai buna alegere pentru orice masina. Componente de calitate, intretinere ieftina, interfata de configurare simpla si de asemenea setari foarte usoare chiar si pentru un incepator.

Cati km ai facut pana acum pe GPL?

Cati litrii de GPL iti intra maxim la un plin?
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 10-11-2011 01:58 PM de LAwR.)
10-11-2011 01:47 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 379
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #4
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Imi intra la un plin maxim 38l de GPL.
De cand am pus instalatia, am facut 30.000km.
Sun f. multumit de investitie!
Acum vreo 12.000 am avut ceva probleme de reglaj la instalatie si cei din Bacau n-au reusit sa-i dea de capat. Consum mare si sarea in mers de pe gaz pe benzina.
Asa ca m-am dus la Bucuresti la AGR pe str. Toporasi 2, si aici au rezolvat - adevarati profesionisti. Saptamana trecuta i-am facut tot la ei a doua revizie si e totul OK.

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
10-11-2011 02:11 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #5
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Deci am banuit bine, ai butelia putin mai mica decat a mea.
Cat te-au costat reviziile la ei?
Cu roata de rezerva ce ai facut?
10-11-2011 02:14 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 379
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #6
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Revizia a fost in jur de 90 de lei (schimb filtre, verificat/reglat pe calculator).
La roata de rezerva am facut o husa in culoarea tapiteriei si o tin in portbagaj.
Cand plec in concediu o prind in lateral dreapta cu corzi elastice in pozitie verticala, in rest sta la orizontala.

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 10-11-2011 02:35 PM de diadi.)
10-11-2011 02:34 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #7
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Banuiesc ca doar filtrul pt stare lichida l-au schimbat. Dar oricum, este foarte bun pretul.
O sa incerc sa gasesc o solutie pentru roata de rezerva slim, nu vad rostul de a umbla cu o magaoaie de aprox 20kg tot timpul in portbagaj, ca nu mai are niciun farmec butelia toroidala daca tot se ocupa portbagajul cu ceva. De asemenea nici un kit rapid de reparatie in caz de pana nu ar strica.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 10-11-2011 03:45 PM de ELEnNa.)
10-11-2011 02:46 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #8
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Intre timp am rezolvat cu roata slim + un kit de reparatie rapida.

Dar am intampinat o problema: Masina nu mai statea deloc pe GPL, ci comuta repede pe benzina ca si cand s-ar fi terminat gazul, desi butelia era plina.

M-am gandit sa ma uit totusi prima data la filtrul pentru stare lichida. Cand am deschis capacul am ramas mut de ceea ce am gasit inauntru: Foarte mult carbon!! Totul era colmatat cu carbon si alte impuritati!

Pozele le-am facut imediat dupa ce am desfacut capacul, dar o mare parte din carbon a fost imprastiat de vant:

İmage İmage

Am curatat cat am putut de bine, am scuturat si filtrul, am montat totul inapoi dar la fel se comporta instalatia, nu sta pe GPL. Am sa fac o vizita la service pt schimbarea ambelor filtre + verificarea restului instalatiei.

Masina are cam 10.000km de cand i-am pus GPL, iar de obicei acest filtru se schimba pe la 20-30.000km. La Aveo dupa 30.000km filtrul si zona lui erau perfect curate, foarte putin carbon era blocat de filtru.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-05-2012 12:20 AM de LAwR.)
12-05-2012 12:17 AM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 379
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #9
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Simtomele astea le-am avut si eu... cam tot dupa 10.000...
Pana nu am fost la AGR Bucuresti , nu s-a rezolvat.
Oamenii cu adevarat profesionisti, pe langa testele si reglajele din hala, au fost cu masina in teste pe traseu, in sarcina, in diverse situatii de trafic.
S-au rezolvat toate problemele (sarit de pe gpl, consum, putere...), dar acum de vreo luna a inceput un alt fenomen - dupa 4.000 ture si 150km/h apare un usor tremurat pe Gpl (indiferent de unde alimentez). Daca comut pe benzina, dispare.
Adevarul e ca trebuia sa fac revizia la GPL din aprilie - acum sa vad cand am un drum de Buc. sa ma programez.

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
12-05-2012 01:01 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #10
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Eu am cablu pentru STAG, am softul, dar nu ma conectez pentru ca instalatia e inca in garantie si daca ma conectez va aparea acest lucru in memoria calculatorului. Asa ca prefer sa ii las pe ei mai departe sa isi bata capul.
Luni fac o vizita la AGR.

Poate ti s-a infundat din nou filtrul iar peste 4000 rpm si 150km/h nu mai are gazul suficienta presiune si da mici rateuri.
12-05-2012 01:24 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #11
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Am fost la AGR iar problema era tot din cauza acelor mizerii care formasera un dop pe teava de alimentare cu gaz. Au spart dopul, au curatat conducta, au schimbat filtrele iar acum totul e ok.
Nu voi mai astepta atata timp pana sa umblu la primul filtru, la maxim 3000km o sa il desfac sa verific starea lui. E simplu de desfacut, 3 suruburi si e chiar pacat sa se acumuleze din nou acea mizerie.

Ca si pret, 127 ron total dintre care vreo 35 filtrele iar restul manopera. A fost prima revizie, cea de 6 luni sau 15.000km. O sa le fac in continuare la ei pt ca am garantie inca 1,5 ani la instalatie si e pacat sa o pierd.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 15-05-2012 05:03 PM de LAwR.)
15-05-2012 05:01 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #12
RE: Esapament afumat
(11-06-2013 06:53 PM)LAwR Scris:  Teava mea e curata, dar se poate datora si GPL-ului.

Este in regula. Sigur si GPL-ul contribuie la asta. Arderea este mult mai buna dar din pacate si mult mai uscata, fapt care contribuie la cresterea uzurilor cilindrilor si segmentilor. Atentie mare la raportul gaz/aer - exista tendinta de a "saraci" amestecul pentru scaderea consumului. Dupa cum am mai spus si in alte randuri este un fenomen extrem de periculos.
Eu astept sa consum benzina Petrom, sa imlocuiesc cu Rompetrol, sa vad daca se curata sistemul, sa reiau testele si sa vad apoi ce mai fac - o iau prin eliminari si inlocuiri.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-06-2013 08:36 PM de ovidiu_nemteanu.)
11-06-2013 08:33 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #13
RE: Esapament afumat
"Arderea umeda si uscata" e o mare tampenie debitata de romani. Nu exista asa ceva. Arderea e la fel indiferent de combustibilul folosit. GPL-ul e pulverizat in galeria de admisie, in poarta supapelor de admisie, identic ca si benzina. Intra sub aceeasi forma in camera de ardere. Si este exact pe dos, faptul ca GPL-ul arde complet, nu raman reziduri, protejeaza cilindrii pt ca nu afecteaza uleiul de pe pereti.
Si eu am mai spus, amestecul la instalatile secventiale, moderne, nu prea se poate modifica pt ca e copiat 1:1 dupa amestecul pe benzina. Totul se realizeaza electronic. Se poate umbla putin la harta, dar e pe riscul clientului si niciun service serios nu face acest lucru ci pastreaza raportul.

Si oricum am da-o, in 100.000 km pe GPL la un consum de 15% iti raman in buzunar cu vreo 10.000 euro mai mult decat in cazul in care ai fi rulat exclusiv pe benzina. Deci pe romaneste: te caci pe orice eventuala uzura pt ca in 100.000 km cu banii "castigati" din rulajul pe GPL aproape ca iti mai iei DOUA Hovere. Iar eu am avut consum si de 25% in Bucuresti ...

Mai degraba pica un motor pe benzina decat unul pt GPL! Mai ales cu benzina de la noi...

Dar deja e alta discutie si exista topic special pt GPL.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-06-2013 09:27 PM de LAwR.)
11-06-2013 09:23 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #14
RE: Esapament afumat
gpl, benzina chiar si motorina...ce se vede pe teava lui Ovidiu nu este in regula. Pozele puse de el imi amintesc de batrana dacie a lu' tata, care la 180.000km cu 3 seturi de segmenti si cuzineti schimbate...pierdea atat de mult ulei pe la supape admise incat daca tineai mana pe toba o luai neagra. Urmaresc cu mare interes acest subiect pentru ca sunt curios care este motivul real, si mi-as dori sincer ca ovidiu sa-i dea de cap. Este inadmisibil ca un motor mitsubishi sub 100k km sa aiba asemenea emisii.
Ovidiu, nu ai un nenea cunoscut la o statie ITP? Ar fi foarte concludent un test....pentru ca functie de noxele pe care le ai poti identifica mai usor problema reala si nu doar punand diagnoza pe ea+vizual.
12-06-2013 07:03 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #15
RE: Esapament afumat
(11-06-2013 09:23 PM)LAwR Scris:  "Arderea umeda si uscata" e o mare tampenie debitata de romani. Nu exista asa ceva. Arderea e la fel indiferent de combustibilul folosit. GPL-ul e pulverizat in galeria de admisie, in poarta supapelor de admisie, identic ca si benzina. Intra sub aceeasi forma in camera de ardere. Si este exact pe dos, faptul ca GPL-ul arde complet, nu raman reziduri, protejeaza cilindrii pt ca nu afecteaza uleiul de pe pereti.

Stimabile Lawr vrei sa vinzi salata la gradinar? Sau o faci asa de dragul polemicii. Fara a intra in detalii poate ne explici ce face REDUCTORUL - VAPORIZATOR din cadrul instalatiei GPL ... si cam care este presiunea de lucru in injectoarele GPL.
Ce am scris eu se bazeaza pe experienta ... mi-a fost dat sa vad motor facut praf pentru ca a dereglat instalatia de GPL.
Sunt total de acord ca se merita investitia si costurile sunt nete in favoarea GPL.
Eu personal am mari rezerve pentru ca tin masina in garaj neventilat si orice mica scurgere de gaz poate fi deosebit de periculoasa.
Stima

P.S.
Asa la repezeala , cititi aici pentru detalii legat de functionarea instalatiei GPL : http://euroautoservice.ro/gpl/instalatia...onare.html
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-06-2013 09:29 AM de ovidiu_nemteanu.)
12-06-2013 09:20 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #16
RE: Esapament afumat
Nu compara experienta avuta acum multi ani de zile, in special cu instalatii antice, cu "plaman", montate pe motoare cu carburator (exact ce e in acel link) cu instalatiile moderne pt motoarele cu injectie multipunct. De exemplu da un search dupa instalatia Tomasetto + electronica STAG, nu dupa prostii.

Cam asa arata o instalatie GPL corect reglata, dar pe un motor mai mic, 1.4 de Aveo, scrie inclusiv presiunea si alte detalii "interesante":

İmage

In mare, la fel ar trebui sa fie si pe hover, doar ca duzele de la injectoare sunt putin mai mari, aveo avand 94CP iar hoverul pe la 120.

Riscul unor scurgeri de gaz este foarte foarte mic, aproape inexistent datorita sistemelor de protectie. Iar daca prin absurd vor exista scurgeri, o sa iti dai seama rapid.

Instalatiile GPL au evoluat foarte mult, la fel ca si combustibilul in sine care a fost imbunatatit. Tehnologia tine pasul in toate domeniile, acum exista masini care circula exclusiv pe GPL, nu mai exista alt traseu de combustibil. Doar mentalitatea romaneasca "gpl-ul arde uscat, benzina arde umed si astfel se strica motorul" a ramas in picioare.

Daca se continua dezbaterile pe acest domeniu, o sa mut posturile in topicul dedicat GPL.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-06-2013 02:52 PM de LAwR.)
12-06-2013 02:25 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
gfery Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 356
Alăturat: Feb 2013
Mesaj: #17
RE: Esapament afumat
Da, corect, benzina arde "umed", si, dupa cum se stie, benzina este cel mai bun lubrifiant existent. Nu e ca si cum ar spala filmul de ulei de pe cilindri cand acestia sunt reci si condenseaza pe peretii lor. Nu e ca si cum GPL are o stare natural gazoasa la presiune normala si deci trece din faza lichida in cea gazoasa foarte usor, spre deosebire de benzina.

Considerati si posibilitatea de pierde aprinderea pe un cilindru, cine stie sa zica "benzina in baia de ulei"? Toti am patit-o candva, rezultatul se stie: schimb de ulei sau de cuzineti+arbore, depinde de de cat repede te prinzi de problema.

Daca ar fi corect principiul de "ardere umeda", cine ar mai baga ulei in motoare, doar lubrifiaza benzina destul.

Nu vreau sa supar pe nimeni, dar asta cu "arderea umeda" face parte din miturile urbane taximetriste si isi are originea in motoarele distruse din reglajul conservator al instalatiilor de GPL pentru consum redus (unde intr-adevar GPL-ul nu iarta din cauza temperaturilor mai mari de functionare si a necesarului de modificare a avansului la aprindere pentru cifra octanica mai mare a gazului). Vezi si loganele diesel care fac taxi si care fac muci turbinele in 60k de km prin mers subturat, dupa care afuma ca raba dupa ele.

Acest argument si cel cu "umbli cu bomba dupa tine" sunt cele mai frecvent intalnite clisee cu care se descurajeaza instalarea de sisteme GPL, care, asa cum zice colegul de mai sus, au evoluat fantastic in ultimii zece ani si sunt probabil solutia valabila pentru reducerea poluarii pe termen lung.
Succes si numai bine!
16-06-2013 10:26 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 671
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #18
RE: Esapament afumat
de ce nu as pune pe hover gaz:

-imi ia din spatiul de incarcare(roata rezerva etc) si hoverul nu are asa mult spatiu, butelia de gpl limiteaza spatiul.

-motorul , conform tuturor producatorilor de instalatii gpl pierde 10%-20% din putere , hoverul avand deja un motor mititel, se simte.

-uzura chiulaselor care au mers pe gpl este mare. se recomanda instalarea dispozitivelor de tip "valve saver" pentru masinile modificate pentru gpl.

http://www.youtube.com/watch?v=wLP6CMGF1go

pe scurt daca nu imi permit consumul hoverului o sa imi iau un logan decat sa mi limitez performantele actuale modeste ale cotetului.

cand pui gpl tre sa ai in cap ca rata de defect a masinii se va mari, prin instalarea unui sistem aditional care necesita mentenanta bineinteles.

faza cu benzina in baie nu tine, nu la mine cel putin care deosebesc un motor care merge si unul care nu merge cum trebuie de la 10 metri.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-06-2013 01:05 PM de comanr.)
16-06-2013 01:04 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #19
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Am mutat posturile aici.

Sa continuam: Eu sunt un 100% PRO GPL, deja am peste 3 ani si peste 150.000km de rulaj intens pe acest tip de carburant, cu autoturisme relativ noi, nu cazane pe carburator, deci instalatii GPL de generatie noua, secventiale, cu ECU separat, etc etc. In mare imi fac singur intretinerea instalatiei, calibrarea, inlocuirea filtrelor, etc. Deci stiu ce vorbesc, am studiat instalatiile din scoarta in scoarta, am asistat la montaje, am multi prieteni care circula pe GPL, parerile si sfaturile mele ajutandu-i pe multi sa treaca peste miturile urbane tampite iar acum toti sustin ca e cea mai buna alegere posibila, prieteni care au si ateliere de montaj GPL, inclusiv pe mine ma bate gandul sa-mi deschid unul.

Coman, sa vin cu niste contra-argumente:
-cu spatiul de incarcare se poate rezolva foarte usor, vezi roata mea de rezerva slim. Alte metode: realizarea unui suport pe plafon sau pe bara spate/sasiu.
-niciun producator nu sustine ca motorul pierde din putere ci dimpotriva, ca puterea ramane aceeasi. La o instalatie calibrata corect, nu simti absolut nicio diferenta intre rulajul pe gpl si cel pe benzina. Chiar pe GPL poti sa maresti usor puterea motorului, dar creste nesimtit consumul. Vezi teste pe dyno unde la rulajul pe GPL cu instalatia calibrata 1:1 exista chiar o mica crestere de putere.
-uzura este aceeasi, chiar mai scazuta in cazul GPL-ului. "valve saver" e o prostie , nu e nevoie de asa ceva doar daca nu ai ce face cu banii. Poate intra in aceeasi oala cu magnetii care scad consumul ... Smile
-instalatia GPL e relativ simpla cu componente care nu pica in fiecare zi, iar daca pica sunt ieftin de inlocuit. Mentenanta consta in schimbarea a doua filtre care costa impreuna vreo 30-40 ron, iti rapesc 5 minute din timp si se face o data pe an sau la 10.000km, adica odata cu restul consumabilelor de la motor.

Mai e si problema asta de mentalitate, ca GPL-ul e pt aia saraci. Pe mine ma doare la basca, personal as pune GPL pe orice masina as avea, de la Logan la Bentley, sa arat in primul rand ca SE POATE, iar apoi sa nu accept sa fiu furat in ultimul hal prin taxe si accize. Pana la urma costurile reale pentru obtinerea benzinei sunt cam aceleasi cu ale GPL-ului, diferenta de pret consta in taxele si accizele aplicate benzinei.

Mai e si poluarea, dar pe mine nu ma intereseaza, nu sunt ECO pt ca, cu o floare nu se face primavara si cat voi polua eu toata viata o uzina polueaza in cateva minute. Un motor non-euro rulat pe GPL polueaza cat un E2. Un E3 cat un E4/E5, etc. Deci carburantul e mult mai "verde".

Cel mai bun exemplu personal pe care il am, e un Logan 2004 al unui verisor, primul model, absolut chel din fabrica, care face taxi din prima zi in care a fost cumparat, s-a instalat GPL pe el tot de atunci si pana acum are aproximativ 500.000 km fara absolut nicio problema cauzata de GPL Smile Motorul nu a fost desfacut iar masina a fost chinuita in ultimul hal, vedea revizii mai rar decat vad eu biserica, piese si consumabile cele mai ieftine posibil, mancata de rugina, etc. Si merge! Nu a picat motorul de la gaz, in schimb si-a scos banii de cel putin 10 ori.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-06-2013 03:09 PM de LAwR.)
16-06-2013 03:04 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #20
RE: GPL pe Hover - Modele instalate - Montaj - Intretinere - Consum - etc
Am spus eu bine ca stimabilul Lawr vrea sa vanda salata la gradinari si chiar nu stiu din ce motiv. O fi dealer de instalatii GPL ? Ii dorim succes in afaceri.
Ca sa nu mai vorbim fara rost cititi aici: http://lasa.ro/ro/content/5-sisteme-gpl-auto , unde o sa gasiti toate sistemele de GPL pentru masini inclusiv cel cu injectie lichida de GPL (mai precis pentru a evita confuziile "sisteme GPL cu injectie de gaz lichid") dar care nu se comercializeaza in Romania si care sunt extrem de scumpe din cate stiu eu . Cand ma interesa aceasta problema am gasit astfel de instalatii dar nu mai stiu pe unde.
Relativ la instalatiile Tomasetto Stag ... invocate de Lawr sunt sisteme uzuale montate la majoritatea utilizatorilor de astfel de instalatii si gasiti detalii aici : http://www.agrom.ro/tomasetto.htm
Legat de puterea motorului la o instalatie bine reglata puterea trebuie sa fie identica cu cea pe benzina, cu toate ca GPL are o putere calorica mai mica decat benzina, dar se injecteaza gaz mai mult astfel ca sa compenseze diferentele. Totusi se pune problema calitatii gazului care variaza apreciabil de la o statie la alta si de la o sarja la alta.
Eu sunt de parere ca in acest domeniu fiecare face ce doreste. Instalatiile GPL au avantaje dar si dezavantaje motiv pentru care trebuie bine chibzuit inainte sa faci o astfel de investitie.
16-06-2013 04:19 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Posibile subiecte înrudite...
Subiect: Autor Răspunsuri: Vizualizări: Ultimul mesaj
  Tutorial Demontare scaune / tapiterie - montaj incalzire in scaune - Hover LAwR 5 3,514 12-01-2017 12:48 PM
Ultimul mesaj: olarueugen
  Unitate multimedia Hover + camera || Demontare CD Player / Montaj DVD Navigatie LAwR 23 11,024 11-01-2017 09:15 AM
Ultimul mesaj: diadi
  Jante GWM Hover CUV : Informatii , Specificatii , Detalii , Modele , Sfaturi LAwR 21 11,054 21-07-2015 01:10 PM
Ultimul mesaj: stefan
  H4 Lupe + Xenon pe Hover || Demontare faruri / Dezasamblat / Vopsire / Montaj Xenon LAwR 7 6,465 29-05-2014 06:24 PM
Ultimul mesaj: andreiciocanvlad
  DIY- intretinere caseta directie Hover comanr 7 2,975 16-02-2014 11:00 PM
Ultimul mesaj: ovidiu_nemteanu
  afisaj electonic consum benzina cyoby67 7 3,248 18-05-2012 08:13 AM
Ultimul mesaj: cyoby67

Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 2 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net