Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 2 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U (pentru autoturismele Great Wall Motors – cu ECU Delphi MT20U2, Chery Tiggo cu ECU Delphi MT20U, Mitsubishi )

Multumesc pe aceasta cale autorilor ( Valentin8080, Oleg Kumets & Co) care mi-au pus cu mare amabilitate la dispozitie programul “TIGGO DIAG versiunea 1.2.0.2 in limba engleza”.
Programul original impreuna cu multiple explicatii le gasiti aici: http://www.chery-club.org/forums/viewtop...=7&t=23505


İmage


.zip  TiggoDiag_v1.2.0.2_eng.zip (Mărime: 1.67 MB / Descărcări: 93)


A.- Interfata de scanare.
Am utilizat un dispozitiv tip ELM_Scan 5 Compact ( compatibil cu adaptoarele ELM 323/327) cu conexiune USB pentru calculator si mufa OBD II, 16 pini, pentru interconectare la autoturism. Costa cca. 200 roni si am preferat aceasta varianta ceva mai costisitoare pentru ca este livrata cu un soft licentiat . Exista si varianta “fara fir” dar la acestea sisteme, cu toate avantajele (se pot interconecta la distante de zeci de metrii) pot apare erori de comunicare. Aceasta interfata are capacitatea de a scana in toate cele 5 protocoale de comunicare standardizate. La autoturismul GWM Hover transmisia datelor se face prin pinul 2 – protocol J1850 Bus+ pentru procesorul SRS si pinul 7 – protocol ISO 9141-2 K-line (prin care se transmit datele de la ECU).
Pentru ca programul de care dispunem nu are optiunea de verificare a SRS si cele doua sisteme de transmitere pot sa intre in conflict am deconectat, in interiorul dispozitivului, firul de la pinul 2. Se procedeaza astfel : se deslipeste eticheta – se desfac cele 4 suruburi aflate sub eticheta – se desface capacul – se deslipeste firul de la pinul 2 randul de sus de la dreapta la stanga cum privesti mufa din fata adica dinspre pinii de conectare – se monteaza la loc.

İmage İmage İmage İmage

Programul il puteti accesa de aici:
http://www.gwm-club.ro/forum/attachment.php?aid=1244


B.- Conectarea interfetei
Pentru inceput trebuie sa conectam dispozitivul corect sa se adapteze la calculatorul cu care operam … se respecta intocmai procedura ce o gasiti pe CD-ul cu care este livrat. Cam asa :
Se lanseaza CD-ul care vine impreuna cu interfata, se afiseaza meniul, selectam tipul dispozitivului pe care l-am cumparat (softul este pentru mai multe tipuri de dispozitive), click pe Driver, instalam programul conform indicatiilor.
Conectam dispozitivul la calculator si la autoturism. Se aprinde LED rosu pe dispozitiv care indica existenta tensiunii de alimentare.
Verificam portul pe care s-a instalat interfata : pentru Windows XP se face: Start – Stettings – Control panel – System – Hardware – Device manager – Ports (COM&LPT) – dublu click si apare dispozitivul nou (de ex la mine - USB Serial Port (COM 3)). Asta inseamna ca dispozitivul a intra in legatura cu calculatorul nostru avand o cale de comunicare.

İmage İmage İmage

In continuare (cu dispozitivul instalat) punem contactul sa se aprinda indicatoarele la bord, instalam de pe CD cele doua programe disponibile (cel putin OBDwiz) care nu functioneaza dar avem nevoie de ele dupa cum se va vedea.
Deschidem OBDwiz si vom vedea ca afiseaza portul cu care s-a interconectat interfata si care o sa confirme verificarea facuta de noi in sistem si mai afiseaza “Baud Rate” – de ex. la mine este bifat automat butonul 115200.


Fişier(e) ataşate
.zip  TiggoDiag_v1.2.0.3.zip (Mărime: 1.54 MB / Descărcări: 40)
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 20-01-2013 12:13 AM de LAwR.)
16-01-2013 04:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #2
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
C.- Lansarea programului
Se descarca programul care este arhivat, se dezarhiveaza si eventual se realizeaza un shortcut pe Desktop. Arhiva se pastreaza ca este posibil ca rogramul sa se degradeza si trebuie relual. Programul nu se instaleaza se lanseaza direct din fisierul “tiggodiag.exe”. Lansarea programului trimite direct in meniul de setari al tipului de ECU de care dispunem, pe marci de masini dar si generic OBD II.
O sa vedeti ca programul contine si optiunea Great Wall (din care face parte si autoturismul Hover) . Trebuie sa folositi aceasta optiune numai in cazul in care masina dispune de ECU Delphi MT20U2 (atentie U2 !!) , deci trebuie sa verificati acest lucru. Cel mai sigur se demonteaza ECU de pe masina, fara sa deconectati cablajul, si pe spatele procesorului exista eticheta cu denumirea exacta. Ori se procedeaza prin incercari cu modulul de diagnosticare de care vorbim.
Folosim, pentru ECU Delphi MT20U (ca in cazul meu, masina model 2007) urmatoarele setari:

- dublu click pe “Adapter ELM323/327 and compatible”

İmage

- dublu click pe “CHERY TIGGO” ( nu am gresit cu toate ca apare si GWM)

İmage


- dublu click pe “Chery Tiggo EFI” – apare pagina de start.

İmage

Sus in partea stanga se da click pe “File” – dublu click pe “Settings” – se deschide pagina cu setari.

İmage

Setam astfel :

İmage


“COM” : click pe butonul cu sageata si se selectaza nr portului pe care s-a instalat dispozitivul, cel depistat la instalarea interfetei (in cazul meu COM 3);
“Rate” : cea indicata prin rularea programului OBD wiz, adica in cazul meu 115200 ( se introduce manual);
“Adapter” : se da clic pe butonul cu sageata si se selecteaza “KLineISO”;
“Protocol” : “ISO – 9141”
Celelalte pozitii raman intacte;
Se poate salva (pictograma “discheta”) dar nu recomand aceasta si se iese din pagina ( pictograma cu “usa intredeschisa”)
Ajungem din nou la pagina de pornire aici avem mai multe optiuni reprezentate prin butoane cu pictograma , de la stanga la dreapta astfel :
- click pe “pagina de carte”, se deschide “Table of parameters of real-time”. Cu contactul pus (indicatorii de bord luminand) si eventual motorul pornit - se apasa pe butonul de jos stanga “Start/Stop” (pictograma “stegulet cu patratele”) dispozitivul intra in dialog cu ECU in 2-3 sec. si incepe scanarea (se aprind pe rand LED-urile de pe interfata si continua asa cat se deruleaza scanarea). Se afiseaza parametrii de lucru ai motorului in timp real. Scanarea se termina prin apasarea butonului “Strat/Stop”. Se paraseste pe “usa intredeschisa”

İmage

- butonul 2 ( pictograma conometru) nu este disponibil in cazul nostru;
- butonul 3 ( pictograma triunghi galben cu semnul exclamarii) va duce la pagina Errors ECU, impartita in doua parti “Curent errors” si “Stored errors”. Pentru citirea erorilor se apasa pe butonul de Start/Stop si se afiseaza codul erorii . Pentru stergerea erorii se marcheaza eroarea se bifeaza butonul “Reset the internal memory” si se apasa pe butonul rosu ( un cerc de culoare rosie cu diagonala). Dupa stergere se asteapta 1 minut (!!) ca sa se efectueze stergerea in ECU, apoi se opreste alimentarea (pozitia off) si imediat se realimentaza (on) din cheia de contact. La alimentare sa da o noua scanare (butonul Strat/Stop) si se verifica daca eroarea mai persista. Iesirea pe “usa intredeschisa. Pentru stergerea erorilor am sa fac o postare speciala cu mai multe amanunte. Important este ca se poate.

İmage

-butonul 4 (pictograma cu pagina cu semnul intrebarii de culoare galbena) va deschide pagina : “Information about ECU”. Click pe “Strat/Stop” si vor apare date de recunoastere a ECU ( la tipul masinii va apare eronat Chery Tiggo dar celelalte date provenite de la ECU sunt corecte);

İmage

-butonul 5 (pictograma “grafice”) va apare pagina “ Parameters real – time graphics “. Aici avem 8 canale de inregistrare in timp real a 30 parametrii ce se selecteaza. Se apasa pe butonul cu sageata (la fiecare canal in parte) si se deschide un meniu in limba engleza cu parametrii ce se doreste a fi analizati. Se selecteaza datele de care avem nevoie pentru depistarea unui defect sau simptom in functionare. Parametrii se pot inregisra intr-un fisier dedicat. Din pacate inregistrarea grafica se face in format “.rdt” adica fisiere care apartin programului “Autodesk Robot Structural Analysis”, un program foarte sofisticat utilizat de proiectanti (are cca 1 Gb ) si care afiseaza tridimensional. Realizeaza acea “harta” a parametrilor de functionare. Se poate efectua in mersul masinii pentru a identifica comportamentul in sarcina. Pentru a avea aces la date, in afara interpretarii in timp real (graficul ramane disponibil atat timp cat pagina ramane activa dar numai o singura pagina), Fisierele trebuiesc inregistrate intr-un fisier in Autodesk (ar trebui sa aveti acest program, directionarea fiind facuta printr-un fisier din dosarul intitulat “Kadr” se deschide si gasiti toate inregistrarile in format “.rdt”. Prin analiza datelor se poate face o interpretare foarte corecta asupra functionarii motorului … evident cine este in stare sa faca asa ceva. Dupa cum s-a vazut sunt unele probleme, dar mai exista o alta forma de inregistrare, de aceasta data in Excel, mult mai usor de realizat, despre care voi face o postare separata pentru ca mai aveti nevoie de ceva.

İmage

Intarziere detonatie in cilindri

İmage

Turatie motor

İmage

Timp de injectie

İmage

Procentajul Aer/Benzina

İmage

Timp de injectie

Cam asta este in mare. Vom mai vorbi foarte multe mai ales ca mai am o alta varianta de program pentru telefoane inteligente, plachete si alte dispozitive de afisaj pe care le testez.
Evident puteti incerca si cu alte interfete compatibile ELM 323/327. Cu cat mai multi cu atat mai bine.
In zilele urmatoare voi da lamuriri si despre afisarea si stergerea erorilor precum si in legatura cu inregistrarea parametrilor si transformarea acestora in grabice.
Pana am reusit masina mea a fost, cel mai test autoturism din Europa de Est.
Spor la treaba.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-01-2013 01:19 AM de LAwR.)
17-01-2013 05:00 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #3
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
STERGEREA ERORILOR

Se respecta intocmai ce am scris mai sus.
Anexez o imagine care reprezinta pagina cu Errors ECU, din program.
Am simulat o "eroare", am scos mufa de la temperatura lichidului de racire (mufa destinata calculatorului de bord) si programul a depistat imediat eroarea si a afisat-o dupa cum se vede, furnizand si codul si localizarea. Stergerea am facut-o in modul explicat in text si s-a realizat chiar cu motorul pornit ( se simte o mica intrerupere in functionare). Se reseteaza ( se opreste motor -Off si se reporneste-On, se asteapta putin ) si se efectueaza o noua testare de verificare .

İmage

INREGISTRAREA PARAMETRILOR

In primul rand va trebuie o alta varianta a programului TIGGODIAG si anume versiunea _v1.2.0.3 , pe care o gasiti pentru descarcare aici:


.zip  TiggoDiag_v1.2.0.3.zip (Mărime: 1.54 MB / Descărcări: 10)


http://www.gwm-club.ro/forum/attachment.php?aid=1253

Din pacate aceasta versiune este in limba rusa si va putea fi afisata de calculatorul dvs. numai daca este setat in limba rusa ( daca nu stiti cum se face va comunic eu, numai sa cereti asta).
Aceasta varianta are in plus o metoda de inregistrare a parametrilor in timp real. Se procedeaza astfel:

İmage

Dupa cum vedeti este pagina "Table of parameters of real-time" din programul in limba engleza, numai ca in partea de jos, dreapta aveti o "bifa" notata cu "R" de culoare rosie. Se bifeaza aceast buton si se da "START" la scanare pentru un timp oarecare . Se poate chiar circula pe o distanta pentru a inregistra comportamentul in sarcina. Se opreste inregistrarea tot din Start/Stop. Se paraseste pagina si se intra in program astfel:
-la deschiderea programului apare astfel:

İmage

- dublu click pe dosarul "Kadr" se deschide astfel:

İmage

- apar fisierele in format "Excel" care reprezinta inregistrarile realizate. Sunt numerotate dupa zi si ora inregistrarii. Se da dublu click pe unul din din fisiere si se deschide astfel :

İmage

Este un tabel care are pe coloane parametrii inregistrati ( 83 parametrii) . Prima coloana reprezinta timpul de inregistrare in milisecunde. Datele se afiseaza pe linii.
Se poate reprezenta grafic prin folosirea functiilor programului Excel. Se selecteaza o coloana, se intra in grafice si se urmeaza indicatiile programului. Iese cam asa:

İmage

Este graficul parametrilor din coloana "B".
Traducerea parametrilor este facuta de mine, destul de aproximativ si o voi anexa in scut timp.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-01-2013 01:25 AM de LAwR.)
18-01-2013 09:24 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #4
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Am ramas dator cu un lucru ... traducerea listei de parametrii pe care-i gasiti dupa inregistrarea in format "EXCEL" iata aici:


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage İmage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-01-2013 07:39 PM de ovidiu_nemteanu.)
19-01-2013 07:34 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #5
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Stimabili Hoveristi,
Daca are cineva dintre domniile voastre Hover cu motor diesel de 2,8 litrii cu ECU Bosch sau daca cunoaste pe cineva cu aceasta masina. Am nevoie pentru niste lamuriri legat de diagnoza acestui tip de masina.
Miltumesc anticipat.
Cu stima
08-02-2013 10:23 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
alexys_005 Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 4
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #6
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
salut
sunt posesorul unui hover de 1 an de zile
de vreo 3 luni mi s a aprins martorul de la ecu
intrebarea mea este de unde as putea sa comand soft ul ptr diagnoza ?

multumesc
24-03-2013 12:16 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #7
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
(24-03-2013 12:16 PM)alexys_005 Scris:  salut
sunt posesorul unui hover de 1 an de zile
de vreo 3 luni mi s a aprins martorul de la ecu
intrebarea mea este de unde as putea sa comand soft ul ptr diagnoza ?

multumesc

Softul il descarci de mai sus.... il gasesti pe la inceputul topicului. Descarca pentru inceput varianta in limba engleza. Dar cred ca ai vrut sa intrebi de unde cumperi interfata. Intra pe net cu denumirea exacta a dispozitivului pe care-l gasesti mai sus ... vei gasi NENUMARATE firme care livreaza asa ceva, alege in functie de pret si da comanda .. in 3 zile ai dispozitivul. Atentie la clone ale dispozitivului. Acesta pe care-l recomand are un soft licentiat cu serie si inregistrare on-line. In rest urmaresti exact indicatiile date. Daca ai probleme intrebi si-ti voi raspunde. Poti incerca si cu alte dispozitive daca ai asa ceva pe acasa sau la prieteni ... dar ai grija ca trebuie sa gasesti setarile la rata de transfer ... cum am scris. Si mai trebuie decuplat firul de la pinul 2 pe unde intra semnalele de la SRS - programul nu scaneaza si SRS-ul.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-03-2013 03:13 PM de ovidiu_nemteanu.)
24-03-2013 03:11 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #8
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
salutare,
Domnule Nemteanu, prin diagnoza elm 327/232 se pot citi datele corespunzatoare climei? Ma refer in special la senzorii de temperatura interior/exterior, viteza ventilator etc (datele ce sunt afisate in mod curent pe displayul "magnetofonului" din echipare standard).
multumesc,

Stelian
25-03-2013 12:29 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #9
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
(25-03-2013 12:29 PM)dstelian Scris:  salutare,
Domnule Nemteanu, prin diagnoza elm 327/232 se pot citi datele corespunzatoare climei? Ma refer in special la senzorii de temperatura interior/exterior, viteza ventilator etc (datele ce sunt afisate in mod curent pe displayul "magnetofonului" din echipare standard).
multumesc,

Stelian

Stimabile Stelian,
Interfetele ELM 327 mai nou 329 sunt , de cele mai multe ori, interfete universale , adica pot permite intrarea in dialog a calculatorului pe care-l posedam cu orice procesor din componenta automobilului si daca aceste microcontrollere au legatura la mufa de conexiune OBD II. De exemplu in cazul masinii noastre sunt "scoase" in mufa de diagnoza OBD II doar doua procesoare cel de la ECU pe pinul cu nr. 7 de la mufa OBD II ( procesorul de gestionare a aprinderii, distributiei, dozajului de carburant si alte cateva functiuni ) si de la procesorul care gestioneaza procesele SRS, adica a celor doua airbaguri care echipeaza masina, pe pinul cu nr. 2.
Problema este ca trebuie sa dispui de programe capabile sa dialogheze cu aceste procesoare sau microcontrolere.
Programul pe care l-am postat si testat nu poate realiza decat intrarea in dialog cu ECU MT 20 U, care echipeaza masinile Hover. Modelele mai noi au si alte ECU de ex MT 20U2 si mai nou un ECU Bosch.
25-03-2013 08:05 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #10
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Sa inteleg ca diagnoza cu interfata ELM, in cazul masinilor noastre, poate raporta doar erorile/statusul doar legat de ECU motor fara auxiliare (abs/ac/4x4) cum se intampla in mod normal la alte marci "consacrate". Corect?

Undeva pe forum , un coleg avea probleme cu incalzirea ...si imediat mi-a fugit mintea la intrebarea "daca voi avea aceiasi problema in viitor" inainte de a merge la service "autorizat gwm" unde sigur mi se va recomanda inlocuirea completa fie a unitatii de ac fie a playerului din dotare, alternative de diagnoza mai sunt?
Din manualul tehnic unitatea de aer conditionat are un meniu de diagnoza, care va afisa un set de erori in acel display "analog". Logic, ar fi ca acele erori sa pot fi citite-interpretate si de o interfata de diagnoza...si nu doar pe scula din dotarea masinii, care la un moment dat poate fi cea care si genereaza eroarea de functionare...sau o simpla intrerupere pe unul din firele RX/TX/GND din circuitul mudul AC-cd player.
Multumesc mult pentru raspuns.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-03-2013 06:09 AM de dstelian.)
26-03-2013 06:08 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #11
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Cum am mai spus masina noastra transmite prin mufa de conexiune OBD II doar doua semnale: cele de la ECU si respectiv SRS (airbaguri) care pot fi citite si prelucrate cu interfete de tipul/echivalente ELM, doar daca detinem programele de calculator aferente. Programul pe care l-am postat poate citi/interpreta si prelucra numai datele provenite de la ECU.
Din pacate alte procesoare (microcontrolere) nu mai sunt conectate in "exterior" la mufa OBD II si nici prin multiplexare, impreuna cu alte semnale provenite de la diversele echipamente. Daca la sistemul de cuplare 4x4 nu se prea impune un sistem de diagnoza fiind un sistem relativ simplu (doar partea de cuplare a puntii fata prezinta unele caracteristici electro-mecanice, de fapt destul de simplu fara probleme de depanare), pentru ABS s-ar fi impus o astfel de optiune fiind foarte util, sistemul fiind, de data asta, mult mai complicat cu senzori greu accesibili.
Sistemul de diagnoza pentru climatizare este destul de bun, l-am probat si functioneaza (citeste cu atentie postarile pe acest subiect ca sa vezi cum trebuie procedat - are o anumita "chichita" sa poti intra in dialog). Sistemul de climatizare nu este atat de complex pe cat pare - un tehnician cu anumita experienta se poate descurca cu usurinta.
Daca nu ai schemele electrice putem sa ti le punem la dispozitie (adica noi cei mai "batrani" pe acest forum).
Cu stima.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-03-2013 04:19 PM de ovidiu_nemteanu.)
26-03-2013 04:18 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
alexys_005 Deconectat
Proaspat inscris
*

Mesaje: 4
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #12
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
(24-03-2013 03:11 PM)ovidiu_nemteanu Scris:  
(24-03-2013 12:16 PM)alexys_005 Scris:  salut
sunt posesorul unui hover de 1 an de zile
de vreo 3 luni mi s a aprins martorul de la ecu
intrebarea mea este de unde as putea sa comand soft ul ptr diagnoza ?

multumesc

Softul il descarci de mai sus.... il gasesti pe la inceputul topicului. Descarca pentru inceput varianta in limba engleza. Dar cred ca ai vrut sa intrebi de unde cumperi interfata. Intra pe net cu denumirea exacta a dispozitivului pe care-l gasesti mai sus ... vei gasi NENUMARATE firme care livreaza asa ceva, alege in functie de pret si da comanda .. in 3 zile ai dispozitivul. Atentie la clone ale dispozitivului. Acesta pe care-l recomand are un soft licentiat cu serie si inregistrare on-line. In rest urmaresti exact indicatiile date. Daca ai probleme intrebi si-ti voi raspunde. Poti incerca si cu alte dispozitive daca ai asa ceva pe acasa sau la prieteni ... dar ai grija ca trebuie sa gasesti setarile la rata de transfer ... cum am scris. Si mai trebuie decuplat firul de la pinul 2 pe unde intra semnalele de la SRS - programul nu scaneaza si SRS-ul.

multumesc
am comandat acea interfata si astept sa imi vina zilele astea dar nu sunt sigur daca pot citi erorile din calculatorul masinii

multumesc ptr sfaturi si revin cu postari despre ce am facut cu masina
26-03-2013 09:41 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #13
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Stimabililor .... Scumpilor Hoveristi ...
Cititi cu atentie tot topicul de la cap la coada si gsiti tot ce aveti nevoie. DAR CITITI CU ATENTIE. Unde nu intelegeti intrebati si ma voi stradui sa va raspund.
Se pot citi erorile si se pot sterge aceste erori din calculator ... am dat imagini si detalii. Dar sa fim intelesi programul este facut doar pentru ECU .. adica calculatorul masinii si nu citeste alte procesoare cum intreba cineva mai sus. Acest program poate fi utilizat si la alte automobile echipate cu ECU tip Delphi MT 20U, Delphi MT 20U2 si ECU marca Bosch ( nu stiu exact codul) cu care este echipat modelul cu motor diesel.
Cand primesti interfata ar trebui sa dezlipesti firul de la pinul cu nr. 2 pentru ca programul nu este capabil sa citeasca si datele transmise simultan pe acest pin si pot apare erori.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-03-2013 11:50 PM de ovidiu_nemteanu.)
26-03-2013 11:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #14
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Stimabililor interesati de acest topic
Ma freaca cineva pe MP cu opinia conform careia mufa de iesire la masina noastra ar fi OBD1 si de asta nu se potriveste nimic. Nu este adevarat este o diferenta mare intre cele doua tipuri de conectoare OBD1 are 12 pini si a echipat masinile prin anii '90 , iar OBD2 are 16 pini !!!! CLAR nici o asemanare. Sau poate unele modele mai vechi au instalate mufe OBD1 ... mai stii? Exista mufe adaptoare de la un sistem la altul pentru ca protocoalele de comunicare erau aceleasi (sau aproape aceleasi ... ) .
De ce nu se potriveste nimic? Simplu pentru ca nu s-au dezvoltat programe. Firmele care furnizeaza echipamente de testare dezvolta softuri la marcile cele mai cunoscute si cu o mare pondere pe piata. Marcile asa-zise "exotice" nu se bucura de aceeasi atentie. Normal era ca firma GWM sa puna la dispozitie softul pentru ECU ... a furnizat acest soft tot firmelor mari precum Autoboss care are in meniu absolut toate softurile corespunzatoare la marcile de provenienta chinezeasca.
Pentru edificare postez o imagine cu mufa OBD 2 si alocarea pinilor.
Cu stima la toate lumea .


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-03-2013 02:02 PM de ovidiu_nemteanu.)
27-03-2013 01:51 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #15
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Am mai auzit una astazi ....
Frati "Hoveristi" daca va intereseaza echipamente industriale care sa fie capabile sa diagnostigheze masina noastra Hover va pun la dispozitie 10 marci de astfel de echipamente cu soft original, foarte serioase, dar cu mentiunea ca pretul lor variaza intre 1000 si 7000 (!!!) roni. Va asigur ca ce face un astfel de dispozitiv veti face si cu cel propus de mine la pretul de 200 roni sau chiar mai putin.
27-03-2013 07:42 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #16
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
off topic@ bag de seama ca ti-ai facut rost de un admirator secret Smile
Personal, as risca 1000-2000 roni pentru o interfata de diagnoza, dar sa stie sa faca cele ce ar trebui...respectiv sa-mi povesteasca si ce a mancat la ultimul mic dejun casetofonul din dotare, ca de aia are conexiune canbus pe el. Smile Daca respectivul amic iti mai trimite spamuri cu oferte "profi" spune-i ca ai un client, dar achizitionez doar cu PROBA.

on topic@ multam pentru confirmare, ma asteptam cei drept ca raspunsul sa fie negativ in cazul interfetelor ELM (care din start sunt dedicate conversatiilor cu ECU motor)...dar aici intervine chestia care ma nedumereste, si probabil zilele urmatoare voi face un pustiu de bine si voi suna la cei de la boldesti, sa-i intreb ce interfata de diagnoza folosesc si daca ofera diagnoza sau nu si pentru auxiliare si nu doar ECU.
In mod normal interfetele OBD1/2 au un factor comun...respectiv fiecare fabricant pe langa sistemele standard impuse(gen ECU/SRS) pentru restul pot modifica asignarea pinilor dupa bunul plac. In afara de asta, fiecare sistem (functie de marca/specificatii) poate utiliza un alt protocol de comunicare si de aceea neavand specificatiile complete, este greu de apreciat daca suporta sau nu.
Cu o interfata ELM 323 m-am jucat pe masina sotiei, un hyundai(pe hoverache nu a mers si topicul actual sa deschis mult dupa joaca mea)...Diferenta intre ce scoate diagnoza de la reprezentanta si aceasta jucarie ELM...cu cea utilizata la reprezetanta nu doar ca vad datele privind detonatii/unghi aprindere..etc legate de ecu, dar mai arata si restul sistemelor ABS/SRS/CLIMA inclusiv stadiul de inchis/deschis geamuri si oglinzi. Cei de acolo foarte amabili de altfel mi-au explicat si misterul...din soft cand se intra pe diagnoza la unul din sistemele auxiliare interfata pe unul din pini incepe sa trimita semnale de comanda, ceea ce ELM nu stie sa faca, si comuta interfata pe un pin aferent sistemului diagnosticat. Sunt sigur ca din acelasi motiv, si in cazul nostru, nedecuplarea pinului 2 (SRS) poate duce la anomalii prin simplul fapt ca softul nu stie sa faca diferenta intre cele doua tipuri de date primite/trimise pe cei doi pini (ECU/SRS). Foarte posibil ca si restul cablurilor din mufa odb din dotare sa nu fie puse de flori de mari...si chiar sa fie utile atunci cand se foloseste o interfata+soft adecvat. In plus, vazusem in manualul tehnic al masinii, la depanare aer conditionat pentru calibrare si testare se face trimitere la o scula de diagnoza, care se conecteaza la mufa ODB2 din dotare si care iti spune exact unde si ce sa masori si succesiunea de teste de efectuat.

Oricum, eu unul iti multumesc pentru detaliile si acuratetea descrierilor privind cum se poate utiliza elm+soft pentru o diagnoza motor care la urma urmei este si punctul critic al masinii.
multumesc inca o data,

toate cele bune
27-03-2013 08:39 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,016
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #17
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Il vreau pe ala de 7000 Smile)

dstelian, masina nu are canbus!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-03-2013 08:42 PM de LAwR.)
27-03-2013 08:39 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #18
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
sa-i punem! Smile eu vreau sa aiva, daca tot investim cu miile de roni in ele interfete, macar cu pixul si tot ii scriu langa un cablu can cu busSmile
27-03-2013 08:56 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,160
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #19
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
Problemele sunt urmatoarele:
1. - Nu interfata nu stie ce sa faca ci softul de intrare in dialog si prelucrarea datelor nu stie decat sa intre in "discutii" cu ECU. Asta-i problema. Sistemele profesionale de care vorbeam au softuri dedicate si se trece din meniu pe la toate echipamentele din doterea masinii si care sunt conectate la mufa OBD II
2.- Am postat mai sus mufa OBD II cu dedicatia pinilor - tebuie atentie cum privesti mufa cand numeri pinii - dupa cum se vede sunt pinii standardizati pentru cele 5 protocoale standardizare dar sunt si pini ramasi liberi la latitudinea constructorilor de masini. De exemplu la noi exista conectat la mufa OBD II pinul cu nr. 1 , care se vede ca nu are destinatie standardizata. Acest pin se utilizeaza pentru AUTODIAGNOZA ... adica acea metoda "CU AGRAFA" ... se conecteaza ( strap) pinul 1 la pinul 4-5 (masa masinii) si sistemul intra in autodiagnoza . Am scris pe aici ce se intampla si cum trebuie interpretat ( gasesti la capitolul Probleme .... ). Dar este un sistem greoi de deslusit ... este bun pe camp cand nu ai alte posibilitati, cu conditia sa ai la tine, in torpedou, lista cu codurile de eroare si niste instructiuni de interpretare ( le gasiti pe toate, date de mine).
3.- Uitati o lista cu echipamente capabile sa "citeasca" Hoverul :
- PC Max - Autoboss ( 7500 roni, 3500 roni clona)
- Launch Diagun
- Enigma Profesional 7500 EURO (!!!)
- V.C.S. Interface - 1650 roni
- Multi Diag Access - 400 Euro ( ar fi tentanta, dar trebuie sa cereti detalii)
- Autocom CDP Pro ( 900 roni, idem trebuie detalii sa fim siguri ca diagnosticheaza si Hover)
- Carbrain C-168 ( mii Euro)
- F Car F3 G Universal Autodiagnostic
- X-431 Top Automotive Diagnostic ( mii euro)
- T 50 e Can OBD 2 - Auto scaner
Toate aceste echipamente, pe care le gasiti pe internet si le puteti comanda au in specificatiile tehnice si diagnoza pentru masina Hover.
Va urez succes la cumparaturi.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-03-2013 10:09 PM de ovidiu_nemteanu.)
27-03-2013 10:04 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 384
Alăturat: May 2012
Mesaj: #20
RE: DIAGNOZA E.C.U. DELPHI MT20U
interfata ELM327 mini bluetooth

İmage

Nu am reusit sa ma conectez inca cu telefonul + programul hobDrive (demo)
Nu am acces la pinul 2 sa-l deconectez, inseamna ca trebuie sa-l intrerup de la masina.

PS: scuze pentru calitatea pozei, e cu telefonu. Revin cu update-uri.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 25-06-2013 07:10 PM de andreiciocanvlad.)
25-06-2013 07:08 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net