Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleme la 4x4
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
RE: Rechemarea in service a tuturor autoturismelor GWM
(20-11-2012 08:56 PM)LAwR Scris:  Stiu si eu cum e cu mecanicii, tocmai de aceea aleg sa ma duc la Boldesti, unde e baza, unde stiu perfect cu ce se mananca Hoverele. Puteam sa ma duc aici in Bucuresti, dar nu imi place pt ca in primul rand Autologex e service universal, plin de masini de toate categoriile si marcile, graba si repezeala mare iar mecanicii nu imi inspira deloc incredere. Am fost acum vreo 2-3 luni, am schimbat un semering de la cutia de transfer-cardan spate si mai aveam o mica problema la 4x4, la decuplarea din maneta, becul in bord palpaie in loc sa se stinga. Nu au stiut ce e de facut si mi-au spus sa ma duc la Boldesti pt ca au mai fost astfel de probleme si toate masinile le-au trimis acolo, ar fi un motoras de pe puntea fata care ar avea un contact imperfect, dar ei nu se baga la reparatie. Deci PAS de acum inainte ...

In rest, ma doare la basca atata timp cat toata treaba e gratuita pt mine, ei fiind platiti de catre GWM. Se ofera o garantie pt lucrare si daca prin absurd apar probleme din cauza lor, sunt direct raspunzatori.



Legat de 4x4 si becul de la bord am semnalat si eu chestiunea asta inclusiv pe acest site. Nu este un mororas ci este un solenoid care cupleaza semiplanetara, comandat electronic. Din cauza ca nu se foloseste cuplajul 4x4 (doar ocazional cand vine iarna) sistemul are tendinta de blocare, mai ales ca acolo este un "manson" canelat care se deplaseaza si realizeaza cuplajul cu axa planetara. In acest moment , daca se doreste cuplarea 4x4 dispozitivul electronic va realiza comanda dar solenoidul nu reuseste sa deplaseze piesele baladoare si modulul electronic va tot incerca sa realizeze cuplare ... din acest motiv becul de la bord palpaie, semnaland de fapt ca dispozitivul incearca sa cupleze.
Mod de remediere.
se ridica masina (ori pe canal cu o roata ridicata) se depisteaza dispozitivul, usor vizibil pe puntea fata partea dinspre sofer , se verifica legaturile electrice, are o parte din plastic de acoperire a contactelor si o parte metalica (un "butuc"). Se deschide contactul si se face comanda de 4x4, simultan, se roteste roata adiacenta manual, si se bate usor in "butuc" de jur imprejur cu un ciocan pana se realizeaza cuplajul. Se repeta operatiunea de mai multe ori.
Recomandare
Din cand in cand sa se cupleze si sa se decupleze 4x4 pentru a pune in miscare mecanismul. Totodata, cand se face aceasta operatie masina sa se deplaseze cu o viteza foarte, foarte mica in linie dreapta pentru a ajuta alinierea canelurilor.
Stima
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-11-2012 11:07 PM de LAwR.)
21-11-2012 09:48 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Buna Gheorghe Deconectat
Member
***

Mesaje: 118
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #2
RE: Rechemarea in service a tuturor autoturismelor GWM
Multumim mult pentru sfaturi domnu Ovidiu!
21-11-2012 10:03 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #3
RE: Rechemarea in service a tuturor autoturismelor GWM
Mi -am amintit si eu ca nu am mai cuplat 4x4 de vreo 2 luni si am incercat azi. Sa stiti ca m-a chinuit ceva, exact ce spuneam mai sus, am foit-o vreo 10 minute pana am reusit, in mers usor cum am explicat. Am reluat operatiunea de vreo 5 ori pana si-a dat drumul, cupland apoi imediat. Deci asta-i solutia.
Stima pentru toti hoveristii.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-11-2012 08:18 PM de ovidiu_nemteanu.)
22-11-2012 08:17 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #4
RE: Rechemarea in service a tuturor autoturismelor GWM
La mine nu e problema la cuplare, se realizeaza imediat, ci la decuplare, in 4x2 becul palpaie continuu. Sigur tot aia e problema, nu reuseste sa decupleze cum trebuie. Totusi nici 4x4 nu este prea "sanatos", adica daca o accelerez mai tare se aude un zgomot si o trepidatie ca si cand nu ar calca bine doua roti zimtate si ar mai scapa-sarii. Pana acum nu m-a deranjat ca nu am folosit 4x4, dar urmeaza iarna si trebuie sa o rezolv pana atunci.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-11-2012 10:11 PM de LAwR.)
22-11-2012 10:10 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #5
RE: Probleme la 4x4
Stimabile Lawr,
Sper ca nu faci accelerari in 4x4 pe asfalt curat. Sa nu fi inteles eu bine. Acum mai trebuie sa ai in vedere un lucru .... in cutia de viteze ( de transfer mai precis) transmisia pentru axa fata se realizeaza printr-un lant cu eclise ( DA .... LANT) foarte rezistent de altfel. De fapt este o solutie larg utilizata din cauza distantei mari intre axe care nu permite utilizarea pinioanelor. In aceste conditii, daca ai utilizat mult masina in tractiune integrala, pe drumuri grele este posibil sa apara uzuri accentuate la acel lant ( personal ma cam indoiesc) ... oricum s-a mai intamplat si la alte case , de exemplu Hyundai.
Pentru amatorii de accelerari puternice in 4x4 atrag atentia ca acest sistem clasic de care dispunem pe masinile noastre nu permite rularea in 4x4 pe drumuri cu aderenta buna, pentru ca apar diferente de turatie intre rotile spate si rotile fata. De exemplu .... faceti un calcul simplu .... la o diferenta de uzura de 1 cm la rotile spate fata de rotile fata cam ce diferenta de turatie poate apare.
Asa ca ... 4x4 numai pe drumuri cu aderenta proasta .. zapada, gheata, noroi, nisip, prundis, drumuri neamenajate etc, suprafete care pot prelua prin alunecare micile diferentele de rotatie dintre axele tractive.
Gata cu teoria ...
23-11-2012 12:14 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Mia Motors Deconectat
Membru
***

Mesaje: 64
Alăturat: Jun 2012
Mesaj: #6
RE: Probleme la 4x4
Bineinteles ca am spus treaba asta oricarui client , inclusiv lui LAwR .
Deci stie .

...
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 23-11-2012 02:33 PM de Mia Motors.)
23-11-2012 02:28 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #7
RE: Probleme la 4x4
O sa va pun in curand pe forum o modificare la 4x4 care o sa va permita sa cuplati din mers pe perioada iernii.
o sa fac si un tutorial despre identificarea si rezolvarea problemelor la 4x4.
24-11-2012 01:18 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Buna Gheorghe Deconectat
Member
***

Mesaje: 118
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #8
RE: Probleme la 4x4
Asteptam noutatile si eu unul uneori chiar am nevoie de asa ceva, mai rar dar atunci cand e momentul trebuie sa apelez la cuplarea din mers. Multumim!
24-11-2012 01:54 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #9
RE: Probleme la 4x4
Ovidiu, am facut accelerari acum, cu problemele astea sperand sa isi dea drumul. Nu am fortat-o pt ca am vazut ca e in zadar, doar accelerari usoare in linie dreapta si reactiona prin trepidatie si un sunet ca si cand nu ar cupla bine doua roti zimtate si ar mai scapa zimtii.

Comanr, asteptam explicatia modificarii si tutorialul!
24-11-2012 02:22 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 379
Alăturat: May 2012
Mesaj: #10
RE: Probleme la 4x4
daca e treaba de la rusi cu "masina diavol" cum imi aprare mie tradus, sper sa inteleg si eu in sfarsit Tongue
24-11-2012 08:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #11
RE: Probleme la 4x4
problema e dezbatuta si la ei pe forumuri insa eu propun o alta varianta care ofera o mai buna gestionare a tractiunii hoverului.

obiective urmarite:

1. folosirea modului 4H fara sa oprim masina ,doar apasand ambreiajul si cupland maneta din 2H in 4H

2. folosirea unui mod nou . o noua setare care se va chema 2L.practic inseamna ca se va folosi reductorul cuplat doar la axa spate , in acest fel se pot muta camioane sau cara diverse greutati protejand asfel ambreiajul.modul va putea fi folosit si pe asfalt si pe teren fara probleme.

exista un controller sub torpedou care raspunde de cuplarea planetarei stangi (front axle clutch) pe care noi il vom pacali putin cu ajutorul unui buton cu 3 pozitii

o sa revin cu poze si cu montajul aferent cand voi avea timp zilele astea sa mi operez masina.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-11-2012 10:14 PM de comanr.)
24-11-2012 10:10 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #12
RE: Probleme la 4x4
Da ... se poate , am revazut schema electrica a sistemului electric.
Cred ca se face printr-un contact (normal inchis) inseriat cu contactul "4w suitch" (circuitul 67 culoare LG). Astfel se realizeaza posibilitatea de decuplare a comenzii electrice.
Cum se procedeaza : 1 .- se apasa pe acest contact suplimentar si se anuleaza astfel comnda pentru modulul electric care cupleaza puntea fata (clutch motor) ; 2.- se cupleaza maneta mica in pozitia 4 L care va realiza cuplajul in cutia de transfer si va conecta reductorul. Deci ... se va merge cu puntea spate prin reductor cu scaderea turatiei dar cresterea cuplului la roata.
Nu am desfacut modulul electric dar cred ca modificarea sa fie atat de simpla pe cat am explicat ... Oricum astept cu interes detaliile colegului nostru ComanR.
Legat de comutarea din 2H in 4 H constructorul permite rularea cu max. 20 km/h in linie dreapta, evident prin debraiere. Se interzice comutarea din 4H in 4L in mers.

P.S.
Tocmai s-a terminat ultima cursa din Formula 1, Vetel ( de la Red Bull ) a devenit pentru a treia oara campion mondial ... spre necazul meu care sunt fan Ferrari si deci tineam cu Alonso.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 25-11-2012 08:03 PM de ovidiu_nemteanu.)
25-11-2012 07:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #13
RE: Probleme la 4x4
Avea dreptate stimabilul ComanR, este mai interesant cu un comutator cu trei pozitii .... vedeti explicatiile si imaginea.
Se procedeaza astfel:
- Pozitia 1 este situatia existenta a masinii ;
- Pozitia 2 se foloseste pentru a cupla 2L adica reductorul cuplat pentru transmisia puntii spate cum am explicat in postul anterior;
- Pozitia 3 se utilizeaza astfel : in momentul cand se actioneaza aceasta pozitie se realizeaza cuplajul semiaxei planatare la diferentiarul fata. Din cauza ca diferentiarul nu este cuplat la cutia de viteze ( lucru care se realizeaza prin actionarea manetei mici) cuplarea se va face mult mai usor si practic la orice viteza, evident cu actionarea ambreiajului care nu are mare efect dar se evita fortatrea cuplajului dintre semiaxele planetare. In continuare se aduce maneta mica in pozitia 4H, de aceasta data obligatoriu cu actionarea ambreiajului, si se efectueaza cuplajul puntii fata la axa motoare prin intermediul cutiei de transfer. Astfel se pot evita acele probleme pe care le ridicam cu privire la cuplarea tractiunii integrale.
In imagine am reprezentat simplificat schema electrica a modulului de control si modificarile aferente prin intercalarea acelui comutator cu 3 pozitii.
Stima


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
─░mage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-11-2012 10:22 PM de ovidiu_nemteanu.)
26-11-2012 10:20 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #14
RE: Probleme la 4x4
asa este , incerc sa o operez saptamana asta.
27-11-2012 08:59 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 379
Alăturat: May 2012
Mesaj: #15
RE: Probleme la 4x4
faina treaba, dar tot nu as cupla 4x4H in mers, nu stiu ce socuri ar suporta electrocuplajul.
27-11-2012 12:27 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #16
RE: Probleme la 4x4
(27-11-2012 08:59 AM)comanr Scris:  asa este , incerc sa o operez saptamana asta.

Te rog foto si detalii
Stima
27-11-2012 03:13 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
valentin91 Deconectat
Member
***

Mesaje: 113
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #17
RE: Probleme la 4x4
salutare stimabililor....la mine nu stiu daca e problema sau nu...cand cuplex pe 4x4 palpaie becu de 4wd cateva momente si apoi numai palpaie....oarecum trebuie sa astept pe loc aproximativ 1 minut...e de bine???
27-11-2012 04:05 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #18
RE: Probleme la 4x4
palpaie becul deoarece nu reuseste sa cupleze planetara stanga.
daca nu e folosit o perioada mai lunga face probleme cuplajul care arata asa.

incearca cuplare decuplare de mai multe ori.daca nu reuseste clipeste.
e un motor dc cu niste contacte la final de cursa pentru confirmare, nu e vorba de solenoizi...


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
─░mage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-11-2012 04:13 PM de comanr.)
27-11-2012 04:11 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,150
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #19
RE: Probleme la 4x4
(27-11-2012 04:05 PM)valentin91 Scris:  salutare stimabililor....la mine nu stiu daca e problema sau nu...cand cuplex pe 4x4 palpaie becu de 4wd cateva momente si apoi numai palpaie....oarecum trebuie sa astept pe loc aproximativ 1 minut...e de bine???

Exact ce spunea si stimabilul ComanR ... am mai vorbit si repet .... palpairea becului inseamna ca modulul electronic incearca sa cupleze .... becul aprins inseamna ca cuplajul este realizat. Chiar daca dureaza mai mult nu inseamna ca este defect .. Exact cum am mai precizat cuplati si decuplati de mai multe ori pana ce sistemul se mai rodeaza . Are tendinta de blocare pentru ca nu este utilizat.
27-11-2012 05:14 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #20
RE: Probleme la 4x4
Si in cazul meu, cand becul palpaie pe 4x2 ce inseamna, ca nu decupleaza?
27-11-2012 09:22 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Posibile subiecte înrudite...
Subiect: Autor Răspunsuri: Vizualizări: Ultimul mesaj
  probleme la pornire aramino 6 168 29-05-2017 10:22 PM
Ultimul mesaj: ovidiu_nemteanu
Sad Probleme incalzire MCO 79 28 7,686 12-05-2017 08:26 PM
Ultimul mesaj: ovidiu_nemteanu
  Probleme care jeneaza relu 2 328 31-07-2016 10:32 PM
Ultimul mesaj: relu
  Probleme deschidere geamuri si trapa adriano93 8 1,451 02-10-2015 03:20 PM
Ultimul mesaj: adriano93
  Probleme ambreiaj? adriano93 14 2,161 28-06-2015 10:49 PM
Ultimul mesaj: ovidiu_nemteanu
  probleme pornire+moare motorul la oprirea pe loc aramino 8 1,985 26-01-2015 12:44 PM
Ultimul mesaj: aramino
  Garnitura chiuloasa - probleme andreiciocanvlad 18 4,004 07-11-2014 12:03 AM
Ultimul mesaj: comanr
  Diverse probleme - rezolvate Valentin 31 5,878 17-02-2014 07:41 PM
Ultimul mesaj: Valentin
  Probleme la partea electrica ovidiu_nemteanu 16 3,899 10-11-2013 11:40 AM
Ultimul mesaj: dstelian
  probleme aprindere/avans ... liviu_ats 5 2,243 01-11-2013 08:26 PM
Ultimul mesaj: eugen

Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net