Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MONTARE ALARMA PE HOVER
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,177
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
MONTARE ALARMA PE HOVER
Este vara !
Toate merg excelent, stimabilii hoveristi sunt purtati de grozavele lor automobile pe toate meleagurile, nimeni nu reclama vreo problema, si nu mai scrie nimeni pe acest forum. Ca sa va trezesc, si poate va vine asa pe caldura asta sa va montati singuri o alarma pe masina dvs. reiau o postare mai veche de pe un alt forum. M-am inspirat din faptul ca stimabilul Lawr tocmai si-a instalat o alarma foarte performanta si a platit vreo 400 roni pentru montaj, cu toate ca el este un foarte bun meserias in domeniul auto.
Pe baza datelor de mai jos puteti monta orice tip de alarma. Aveti reperele necesare - deci curaj... si putine notiuni de electricitate/electronica. Sa stiti ca singuri le montati mult mai bine decat la firmele specializate (mai ales daca masina nu este foarte cunoscuta, precum aceasta). Conexiunile le-am realizat direct la mufe, prin lipire cu cositor. Nu am taiat firele sau dezizolat pentru intercalare asa cum procedeaza majoritaea “expertilor”.
Alarma functioneaza din luna noiembrie 2009 pana in prezent fara nici un fel de problema.
Alarma are un senzor de soc care trebuie instalat oriunde in interiorul masinii pe o suprafata care "receptioneaza" socurile provenite din exterior, si senzori de deschidere a portierelor inclusiv portbagaj si motor. Totodata dispune de o telecomanda cu care se "pune in lucru" si cu care se deschid/inchid portierele simultan cu activarea/dezactivarea alarmei. Intrarea in actiune este marcata de un "bip" de sirena (evident ca si dezamorsarea) simultan cu pornirea semnalizarii de avarie. Sirena despre care am amintit are vreo 20 Watt si intra in functie pe mai multe tonuri la sesizarea unei anomalii. ... Mai are si alte optiuni ... pornire motor de la distanta pentru incalzire dar eu am renuntat la aceasta parte pe care am considerat-o destul de periculoasa .. adica sa lasi masina cu motorul pornit fara a fi supravegheata .. asa in parcare.
Montajul presupune rezolvarea multiplelor conexiuni care trebuiesc realizate.
Nu va speriati, nu este mare lucru ... mai ales ca va spun cum trebuie facut.
In primul rand se demonteaza cutia de acte care are doua suruburi in partea de jos si se extrage putin inclinat. In partea dreapta cum privesti la cutie, sub bord vei gasi doua module, cel mai in fata este modulul pentru inchiderea centralizata (celalalt modul, aflat putin mai in spate de culoare neagra este pentru comanda ridicarii geamurilor). Se scoate modului de inchidere centralizata, se desface cutia de protectie si se extrage placa cu tot cu conexiuni, se decupleaza mufa.

Prima imagine este cea mai importanta pentru ca reprezinta intr-o schema simplificata partea de conexiuni a modulului de inchidere centralizata pe care se gasesc multe din conexiunile ce urmeaza a fi realizate. Pe desen se expliciteaza toate conexiunile ce trebuiesc realizate, dupa cum am spus prin lipire la ploturile mufei respective (mariti imaginea suficient sa puteti citi toate detaliile). Ploturile se scot cu o surubelnita subtire cu care se apasa pe siguranta de blocare si apoi se extrage. La montaj se va respecta pozitia si se va indoi inapoi siguranta de blocare.
Imaginea a 2-a este modulul de inchidere centalizata vazut dinspre lipituri, unde se vad corespondenta conexiunilor de la prima schita. Se vad marcajele pozitiei releelor prin care se realizeaza inchiderea usilor.
In imaginea a 3-a aveti modulul de inchidere centralizata vazut pe partea "plantata" cu piesele aferente.
In imaginea a 4-a reprezinta alarma scoasa din cutie si vazuta pe partea plantata.

Pentru legarea portierei portbagajului si capota de la motor. Lucrurile se complica putin pt ca sunt 3 circuite separate. La capota motorului nu am avut circuitul, asa ca am fost nevoit sa montez un intreruptor normal inchis (ca cele de la frigider) si sa trag circuitul. Pentru montarea intreruptorului nu am gaurit caroseria ci am facut un suport din aluminiu prins cu suruburi autofiletante. Totodata cele 3 circuite (care se intalnesc pe un singur contact al alarmei - firul alb) au trebuit sa fie separate prin diode montate in conexiune inversa. Fara diode se vor produce conflicte intre circuite...deci sunt obligatorii. Pentru o protectie mai mare am limitat curentul prin diode inseriind rezistente de 470 Ohm - alarma este suficient de sensibila si reactioneaza promt si in aceasta situatie, in curenti mici - aprox. 30 mA ( diodele din seria 1N400x - x de la 1 la 7 functie de tensiunea de lucru - oricare este buna - suporta un curent invers de 1 A ). Conexiunea pentru portbagaj am realizat-o in mufa C-09 - se gaseste la baza stalpului din fata, partea soferului, dupa ce se demonteaza ornamentul din plastic. In aceasta mufa se gasesc toate circuitele care se indreapta spre bord - aparate de masura si becuri de semnalizare. Aici puteti gasi si contactul pentru usi (pe circuitul becului care semnalizeaza "portiera deschisa"). Diodele inseriate cu rezistentele mentionate se pot intercala pe firul de conexiune, dar mai bine este sa se realizeze un mic circuit pe cablaj imprimat cu 3 intrari ( conexiunile la portiere, portbagaj si capota motor) si o iesire ( conexiunea catre alarma). Vedeti imaginea ( iertati grafica). Firul pentru usa portbagajului are culoarea rosu-alb. Daca sunt nelamuriri...puteti intreba. Nu conteaza ce tip de alarma se monteaza, problema este sa sti punctele de conexiune, pe care le-am depistat.

Ultimele imagini sunt cu mufele pe care se realizeaza modificarile(mufele se gasesc pe stalpii fata), si cablajul cu cele 3 diode de separare mentionate.
Va urez succes.
Astept intrebari. Cititi cu atentie tot ce scrie in imaginea nr. 1 din stanga.


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-07-2012 10:38 PM de ovidiu_nemteanu.)
21-07-2012 10:26 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,018
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #2
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
Vroiam sa deschid si eu un topic dedicat pentru asa ceva. Dar daca mi-ai luat-o inainte, postez aici Smile)

Asta am scris in topicul masinii mele despre alarma:

(21-07-2012 01:00 AM)LAwR Scris:  Satul de frig si deszapezit&razuit gheata de pe masina pe timp de iarna + de ars la fund si aer irespirabil vara, am instalat si pe Hover un pachet de monitorizare-confort-siguranta format din ultimul model de Viper HD 5904 (2000 ron), specificatiile alarmei aici:

http://store.falcon.ro/produse/171-alarm....6-km.html

+ urmatorii senzori pe langa alarma:
-Senzor soc - gratuit
-Senzor Audio Geam Spart - 90 ron
-Indicator Electroluminiscent Viper - 90 ron
-2x Modul Ridicare Geamuri Electrice (pt fata-spate) 170 ron/bucata = 340 ron total
-Senzor Antitractare Miscare Tilt - 220 ron
-Senzor Proximitate perimetru Dubla Zona - 220 ron

TOTAL 2960 ron + montaj 400 ron (250 alarma + 150 modulele de ridicat geamuri, a fost mai multa munca la aceste module decat la toate celelalte la un loc) = 3360 ron. Dupa o negociere am platit 2700 ron, montaj inclus, garantie pe viata (pana mor sau pana vand/fac dauna totala masina)

Singurele lucruri "vizibile" dupa instalare sunt:

-Indicatorul electroluminiscent care palpaie in parbriz, in momentul in care este activata alarma, microfonul de la senzorul pt geam spart care se afla pe bord, sub indicatorul electroluminiscent si modulul antenei plasat sub oglinda, acesta avand la randul lui un led care palpaie cand masina e armata.

Modulele + senzorii functioneaza in felul urmator:

-Senzorul soc: detecteaza daca masina este lovita. La o lovitura usoara emite sunete de avertizare tip "warn away" iar la o lovitura mai serioasa declanseaza alarma.
-Senzor Audio Geam Spart : detecteaza daca se loveste sau daca se sparge vreun geam;
-Indicator Electroluminiscent Viper: Palpaie in parbriz, avertizand vizual faptul ca masina este echipata cu alarma de la Viper;
-Modul Ridicare Geamuri Electrice: Ridica geamurile electrice daca sunt lasate deschise
-Senzor Antitractare Miscare Tilt: Detecteaza daca masina este miscata-ridicata sau se dezumfla vreo roata;
-Senzor Proximitate perimetru Dubla Zona: Zona 2 Detecteaza daca cineva se afla prea aproape de geamurile masinii si da un avertisment "warn away" prin niste beep-uri iar Zona 1 detecteaza miscarea din interiorul masinii iar atunci se declanseaza alarma;

Tot ce se intampla cu masina e transmis imediat catre pager.

Alarma are multe optiuni si functii, pentru mai multe detalii se poate cauta pe site-ul oficial.

İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage İmage


Sa continui:

Am decis sa efectuez montajul la un service autorizat din cateva motive:

1-Astfel am activat acea garantie pe viata. Adica orice se intampla cu alarma, senzorii si inclusiv cu sistemele masinii asupra carora s-a intervenit, ei sunt direct raspunzatori.

2-Pe langa garantia pe viata, am mai intrat intr-un program care asigura masina timp de 1 an de la instalare, ca nu va fi sparta. Adica Viper se lauda ca nimeni nu se atinge de o masina pe care e montat un astfel de sistem de securitate si pune la bataie o suma de 2500USD pt despagubiri, in caz de ceva.

3-Tocmai m-am mutat in alta zona unde duc lipsa acuta de spatiu pt desfasurare la masini ... Abia le parchez, de umblat la ele e foarte greu. Apoi mai e si canicula de afara, mi-ar fi luat 2-3-4 zile sa finalizez montajul in astfel de conditii.

4-Daca tot am dat 2350 ron pe pachet, nu mi s-a parut mult sa mai dau inca 250 ron pt montaj. Atat mi s-a spus initial ca va costa pt ca nu se stia ca vor intampina probleme cu comenzile geamurilor si vor mai adauga inca 150 ron (putin din punctul meu).

5-Dupa montaj e nevoie de conectarea la un mini-calculator, special pt modelele astea de alarma, cu ajutorul caruia se configureaza alarma pana in cele mai mici detalii, pt a functiona pe masina pe care s-a montat.

Si acum sa mai detaliez putin alarma. Pe langa senzorii de mai sus, am uitat sa mai spun ca bineinteles am senzori la usi, capota si portbagaj. De asemenea am activare pt dezaburire luneta + incalzire oglinzi.

Iar montajul s-a facut direct pe fire prin dezizolat si intercalat. Mi se pare cel mai normal si mai rapid. De asemenea e si sigur, nu vor aparea probleme pt ca in primul rand curentul in mare parte e de o intensitate foarte redusa. Toate comenzile sunt usor de gasit in manunchiul de fire si conectori din partea stanga-jos a soferului.

Pornirea din telecomanda de asemenea e usor de realizat pt in primul rand Hoverele noastre nu au imobilizator electonic prin cip. Adica masina porneste cu orice lama de cheie copiata dupa cea originala, in chei nu exista si cip. Se poate fura precum in filmele de la Hollywood prin intercalarea firelor de la contact, daca ai la dispozitie surubelnite si vreo 10 minute sa demontezi bordul Big Grin
Daca avea cip in cheie, mai trebuia achizitionat inca un modul By-Pass Key care se ascundea prin masina impreuna cu a2a cheie care contine cip, sau chiar un alt cip facut la comanda.
Dar repet, la Hover nu e nevoie de asa ceva.

De asemenea riscurile de a lasa masina pornita in parcare sunt ZERO.
In primul rand pentru ca pornirea sa functioneze trebuie urmat un mic protocol. Adica:
-Scos masina din viteza;
-Calcat pedala de frana;
-Tras frana de mana;
-Eliberat pedala de frana;
-Apasat butonul de pornire de pe telecomanda;
-Scos cheia din contact;
-Coborat din masina si inchis portierele;
-Blocat masina din telecomanda.

Dupa ce s-a blocat masina, motorul se opreste si poate fi pornit oricand din telecomanda.

Procedura se anuleaza in cazul in care se deschide vreo usa dupaceea. Deci daca blocam masina si ne amintim ca am uitat ceva, mai intai o pornim din telecomanda si abia apoi deschidem usile, luam ce aveam nevoie si o inchidem din nou.

Asta e procedura in cazul unei cutii manuale. Pentru ca riscurile ca masina sa fie uitata in viteza si sa se porneasca din telecomanda sa fie ZERO. E imposibil sa lasi masina in viteza si sa pornesti motorul din telecomanda!

In cazul unei cutii automate, cum am pe Mustang, e de ajuns ca sa tinem cutia in Park si motorul poate fi pornit-oprit oricand dorim, fara orice alta interventie.

Din telecomanda am programat ca masina sa stea pornita timp de 20 minute. Daca in 20 minute nu am deschis-o, urcat la volan, introdus cheia in contact si calcat frana de picior sau eliberat frana de mana (pt oprirea sustinerii motorului de catre alarma), atunci motorul se opreste. De asemenea aceste 20 minute pot fi resetate la infinit din telecomanda.

Inca niste detalii importante: NIMENI nu poate sa plece cu masina daca aceasta e pornita din telecomanda! Chiar si cu motorul pornit, alarma + senzorii functioneaza din plin! Adica daca cineva incearca sa deschida vreo usa sau sa sparga vreun geam, motorul se opreste si alarma se declanseaza.
De asemenea sa zicem ca cineva reuseste sa se teleporteze in interior fara sa declanseze senzorii (e imposibil, dar totusi sa zicem...): In momentul in care vrea sa plece cu masina si elibereaza frana de mana sau calca pedala de frana, motorul se opreste si de asemenea alarma incepe sa urle.

Deci riscuri ZERO cu pornirea din telecomanda, doar avantaje din plin!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-07-2012 01:23 AM de LAwR.)
22-07-2012 01:22 AM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,018
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #3
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
Am spus ca s-au intampinat probleme la montajul modulelor care ridica geamurile in cazul in care sunt deschise, iar masina se armeaza din telecomanda. Sa detaliez si aici:

Am folosit doua module 529T. Fiecare modul poate fi programat sa ridice SAU sa coboare doua geamuri. Deci pt 4 geamuri electrice precum in cazul Hover-ului, sunt necesare doua astfel de module pentru a indeplini o functie.
Modulele pot fi programate sa efectueze doar o functie din astea doua, adica ori sa ridice ori sa coboare geamurile. Daca vrem sa putem face ambele lucruri, atunci trebuies module separate pt ridicat si pt coborat. Eu am vrut doar sa mi le ridice, mi s-a parut inutil sa le si cobor din telecomanda. In fine, sa continui:

Credeam ca sistemul e cel mai simplu si mai comun, folosit la majoritatea masinilor, iar toate geamurile pot fi controlate din modulul aflat pe portiera soferului. Dar ne-am luat teapa pt ca, chinezaria noastra are printre cele mai moderne sisteme de comenzi pt geamurile electrice! Si o mare porcarie este ca nu lucreaza nici la 10% din capacitatea lor! Adica cu o reprogramare-resoftare am putea fara nicio problema sa avem geamuri cu coborare-ridicare prin impuls la orice geam, de asemenea sa le putem ridica-cobora din telecomanda! Dar chinezii au pus sistem cu un soft primitiv care nu stie nimic din toate acestea, doar coborarea geamului soferului prin impuls si asta la al 2-lea nivel al butonului!

In primul rand toate comenzile sunt controlate elecronic prin trimiterea-primirea de coduri. Adica din modulul soferului se transmite mai departe printr-un singur fir ce trebuie sa faca fiecare geam: sa urce, sa coboare. Apoi celalat modul primeste semnalul, il decodifica si efectueaza comanda.

Am crezut ca am inteles pana aici si tot ce avem de facut este sa tragem fire separate in fiecare usa si sa ne conectam direct la motorasele geamurilor, sa sarim peste butoane+modulele originale si sa dam comanda de a le ridica cand se armeaza masina direct la sursa.

Am tras firele, am definitivat montajul si acum sa facem proba. Totul functiona perfect, geamurile se ridicau cand dadeam comanda prin functie auxiliara din alarma.
Si proba finala: Cu motorul pornit, la armare geamurile trebuiau sa urce in momentul in care se inchidea masina. Dar aici TEAPA! In loc sa se ridice, 3 din cele 4 geamuri COBORAU! Iar doua dintre ele coborau complet, unul doar pe jumatate. Vorba americanului: WTF?!?!? Cum adica sa coboare geamurile, cand tot ce stiu ele este sa URCE??? Nu intelegeam de ce totul functioneaza ok cand e motorul oprit, geamurile urca cum ar fi normal, iar atunci cand motorul e pornit geamurile COBOARA in loc sa urce! Era o chestie total SF, total neintalnita de cand se monteaza alarme in Romania!!

Dupa multe ore, multe telefoane inclusiv la importatorul oficial Viper in Romania am ajuns la concluzia ca e de vina sistemul asta inteligent al masinii. Adica modulele originale care se ocupa de geamurile electrice detecteaza ca se intampla ceva cu geamurile desi ele nu dau comanda si intervin, trimitand niste comenzi care dau peste cap modulele alarmei si macaralele electrice ale geamurilor, iar astfel in loc sa urce geamurile, ele coboara. Cum am spus, un intreg roman SF care nu s-a mai vazut pe la noi!

Care a fost rezolvarea? Am cautat sursa alimentarii modulelor geamurilor electrice originale si am gasit in panoul de sigurante doua sigurante, pentru stanga si dreapta. Daca scoteam sigurantele, nu mai exista curent pe traseul original si totul functiona perfect din alarma. Asa ca, am intervenit in aceasta zona si am pus doua relee, cate unul pe fiecare fir care pleca din siguranta catre modulele masinii, iar aceste relee le-am comandat sa taie curentul in momentul in care intra alarma in functie, pentru ca alarma sa duca treaba la capat!

Si totul functioneaza perfect astfel, toata lumea e fericita si multumitaSmile

Montajul complet al alarmei + ceilalti senzori a durat aproximativ 4-5 ore, iar montajul modulelor care comanda ridicarea geamurilor la armare a durat aproximativ 5-6 ore! Acum s-ar sti exact ce e de facut, daca s-ar mai monta asa ceva pe un alt Hover Smile

O sa revin cu un filmulet in care voi prezenta sistemul.
Pana atunci puteti viziona un alt filmulet pe care l-am realizat la vremea cand aveam o astfel de alarma montata pe Chevrolet Aveo. Totul este aproape identic cu ce am acum pe Hover si pe Mustang. Dupa ce m-am obisnuit cu asa ceva, mi se pare imposibila viata fara aceste sisteme! Big Grin Doar eu stiu cat am tras pana sa il montez si pe Hover ...



(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-07-2012 01:58 AM de LAwR.)
22-07-2012 01:52 AM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,018
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #4
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
O mica adaugare legat la ce a scris Ovidiu mai sus: Usile sunt impartite in doua circuite, fata si spate, separate! Deci sunt doua fire separate care trebuiesc legate la alarma, cu diode bineinteles. La Viper-ul meu am intrari separate pentru capota, usi si portbagaj, nu sunt toate pe acelasi fir precum la Ovidiu, ci pe 3 fire.
Si eu am pus un senzor separat pentru capota, Hoverul nu vine cu asa ceva, dar eu am folosit direct metoda: "Dat gaura in caroserie" Big Grin
Usile si portbagajul le-am luat de la senzorii originali, dar repet, usile sunt impartite in fata-spate, pt o detectie corecta trebuiesc legate ambele!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-07-2012 02:10 AM de LAwR.)
22-07-2012 02:08 AM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 388
Alăturat: May 2012
Mesaj: #5
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
Am cautat zilele trecute alarme auto, un studiu de piata. Am vazut ceva alarme cu conectare CAN (semnalele de usi deschise si altele sunt preluate de acolo daca nu gresesc). Intrebarea mea este, cum stam cu CAN`ul pe Hover ?
10-12-2014 11:58 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 672
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #6
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
n are
10-12-2014 01:19 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 388
Alăturat: May 2012
Mesaj: #7
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
nasol, ma gandeam, de lene, ca se poate simplifica instlarea unei alarme.
10-12-2014 02:24 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 672
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #8
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
sa stea ea linistita pana o sa vada alarma, cineo fura sa fie in bafta lui Big Grin
10-12-2014 02:48 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
dstelian Deconectat
Member
***

Mesaje: 240
Alăturat: Nov 2012
Mesaj: #9
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
nu ai CAN, dar ai in stalp stanga (la picior stanga sofer) o mufa cu firele de la modulul de inchidere usi(daca nu gresesc este undeva langa ventilator, adica in partea pasagerului pe stalp). De acolo identifici firele care vin de la butuc yala usa sofer, inchis/deschis si le utilizezi la modulul de alarma. Tot de acolo poti lua si excitarea inchidere geamuri.Nu este complicata prinderea unei alarme pe modulul masinii...doar ca, mare grija la functia de auto-close ...sunt patit cu blocare masina cheie in contact...asta din cauza mizeriei de contacte de la usi, care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Cauta pe forum, parca facusem un thread pe tema lor.
10-12-2014 05:44 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
andreiciocanvlad Deconectat
Senior Member
****

Mesaje: 388
Alăturat: May 2012
Mesaj: #10
RE: MONTARE ALARMA PE HOVER
pana la urma a incercat cineva sa dea acele impulsuri la comanda geamurilor, sa vada daca se ridica ?
18-07-2015 10:35 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net