Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Supercharger electric
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
Supercharger electric
SUPERCHARGER ELECTRIC
Si raspuns pentru Lawr
In primul rand uite aici doua linkuri care demonstreaza ca ideea superchargerului electric nu a fost abandonata, si se utilizeaza mai ales la masinile de mare performanta.
http://www.automarket.ro/stiri/incepe-pr...15068.html
http://www.treehugger.com/cars/electric-...by-20.html . De fapt se poate folosi la oricare masina, daca iti permite punga si vrei obtinerea unor performante superioare. Ce spui de chestia asta?
Nu sunt de acord nici cu faptul ca superchargerul electric ar produce mai putin decat consuma … randamentul este echivalent cu cel al compresoarelor mecanice ( acestea au sisteme de multiplicare a turatiei foarte sofisticate care scad semnificativ randamentul) si turbocompresoarelor ( astea au randamentul cel mai bun, dar cu o sumedenie de pierderi gazodinamice si obstructionare a fluxurilor de gaze care implicit produc deteriorarea randamentului).
Dar hai sa reiau unele idei pe care le–am expus in alte ocazii ca sa inteleaga toata lumea ce urmaresc eu;
- superchargerul electric face ce nu pot realiza compresoarele mecanice si nici turbocompresoarele si anume raspunsul in fractiuni de secunda la debit si presiune de aer maxime. Compresoarele clasice au un mare inconvenient – sunt legate de motorul pe care il deserveste si din aceasta cauza o inertie mare de raspuns. In decursul timpului s-au facut numeroase inovatii ca sa evite acest inconvenient – as aminti statoarele cu geometrie variabila sau dirijarea fluxurilor de aer printr-un sistem de clapete, astfel ca turbinele sa lucreze permanent la o turatie mare. Dar toate sistemele cunoscute nu au putut rezolva acest impediment. Dar ce se intampla … asa ca sa inteleaga toata lumea? De exemplu rulam in treapta a IV cu 50 Km/h (cam subturat … dar presupunem) si dintr-un motiv oarecare apasam brusc, la maxim, pedala de acceleratie ( toti am patit asta cand am vrut sa facem o depasire in scurt) …. Motorul parca “roade” in gol chiar are tendinta initiala de a “da in nas”, dupa care turatia creste progresiv si, in cazul masinii noastre cam in 15-20 sec. ajungem la o turatie de 4500 ture /min care ne ofera o putere si o viteza acceptabila. De ce se intampla acest lucru cu toate ca am deschis “gazele “ la maxim? Simplu … motorul NU ARE AER. Debitmetrul si senzorul de oxigen citesc cantitatea redusa a aerului, si nu permit trecerea combustibilului care evident, prin ardere, produce puterea de care avem nevoie. Dar ce se intampla daca, ipotetic, printr-un mecanism oarecare, injectam fortat aer, imediat dupa ce am apasat pedala de acceleratie? Simplu, macar teoretic, senzorii citind cantitatea mare de aer trebuie sa dea drumul la combustibil, astfel sa avem o crestere de putere semnificativa intr-un timp mult mai scurt. Daca va uitati pe cel de-al 2 lea link se vede exact acest lucru .. linia albastra din grafic indica raspunsul mult mai promp al motorului, un salt de putere aproape instantaneu la pornirea compresorului electric si chiar o crestere a puterii totale. Deci asta doresc si eu NU CRESTEREA TOTALA A PUTERII MOTORULUI ci RASPUNSUL MAI PROMPT LA ACCELERATII. De ce nu se aplica aceasta solutie la masinile de serie? Din cauza costurilor suplimentare importante. Probabil toata lumea a auzit de “pompa de aer” utilizata de VW si Audi la unele tipuri de motoare. Aceasta “pompa” este o turbina centrifugala actionata electric, comandata de calculatorul masinii si care pompeaza aer in perioadele de incalzire a motorului pentru reducerea noxelor si consumului de combustibil. Aceasta turbina este cam de 10 ori mai slaba decat cea facuta de mine. Stiti cat costa o astfel de “pompa”? – 500-600 euro. Oare cam cat ar costa un compresor adevarat cu o putere de 5 cp?
- Ce mai doresc eu . Costuri minime, sa nu se faca modificari importante la motor (de exemplu, intercalarea de flanse, schimbarea injectoarelor, modificarea softului sau a calculatorului, schimbarea senzorilor etc.), sa poata fi “ascuns” cu usurinta sa nu fie depistat la controalele de rutina ale RAR sau Politiei, iar in cazul defectarii dispozitivului masina sa poata rula la capacitatea nominala fara probleme. Cam de la aceste principii s-a inceput proiectarea si constructia turbinei.
- Ce am realizat si unde m-am oprit . Turbina ca sa produca aprox. 250 mc/h aer (cam atat are nevoie motorul nostru la 5000 ture /min – mai precis ar avea nevoie de 274 mc/h ) la o presiune de 0,5 bari (aceasta presiune de compresiune este mai mult decat suficienta … o presiune mai mare impune schimbarea injectoarelor si a softului de injectie), trebuie sa se roteasca la caa 25.000 ture/min ( este capabila sa merga cu 35.000 ture) , pentru aceasta avand nevoie de o putere de cca 5 cp adica cam 3700 watt. Asta la 12 v cat ofera instalatia electica a masinii ar presupune un consum de 300 Amperi !!! . Sa nu uitam ca sistemul functioneaza NUMAI pe perioada accelerarilor adica 10 -15 sec, dupa care masina functioneaza clasic fara impedimente. Dimensiunea turbinei a fost calculata astfel incat, in regim stationar, sa nu produca o franare a fluxului de aer cerut in mod obisnuit de motor. Am reusit sa fac rost de un motor de 1650 watt care merge la maxim la 22 v. La 12 v am obtinut cca 1100 watt si o turatie de cca. 16000 ture/min, care deja produce un efect evident asupra motorului. Dar sunt abia la jumatatea necesarului. Cum se poate rezolva : un motor mai mare care exista (2500 watt), lucreaza la 36 v dar este functional si la 24 v. Asta ar insemna obtinerea unei presiuni de 0.3 bari (cred ca este suficient – a se vedea postarea anterioara cu experimentul rusesc – compresor mecanic) dar trebuie utilizate doua baterii. Problema este cum le incarci pe amandoua si daca alternatorul face fata.
- Daca as folosi acest sistem la un Logan cu motor de 1,4 l (care are nevoie de 150 mc/h aer la 5000 ture/min) ar fi suficient 1225 watt pentru o presiune de 0,3 bari, deci acoperitor cu resursele pe care le am deja.
Cam aste sunt datele problemei … nu este simplu, dar este pasionant si merita incercat.
Trebuie sa amintesc ca am incercat sa fac rost de un compresor mecanic pe care sa-l adaptez la Hover. Am sunat la peste 20 firme de dezmembrari de automobile din tara si nu am gasit NIMIC absolut NIMIC. Cei mai multi nici nu au auzit de compresoare mecanice pentru supraalimentare. Turbocompresoare se gasesc cate vrei dar este greu de adaptat. Pentru motorul nostru exista un kit complet dar costa peste 3000 $ … este ceva..
Am studiat cu mare atentie experimentul rusesc cu adoptarea unui compresor mecanic tip Rotrex ( imprumutat de la SAAB) – nu am gasit asa ceva in Romania… stie cineva o sursa pentru o asemenea componenta?
Ca sa vedeti ca nu numai vorbesc ci si fac anexez doua imagini ale turbinei cu ocazia unor probe reale.
Astept sugestii si comentarii. S-ar pute sa fi gresit pe alocuri, am scris in mare viteza.
Stima.


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage İmage
31-01-2012 05:40 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 376
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #2
RE: Supercharger electric
Ideea mi se pare foarte buna si de perspectiva... daca va functiona corespunzator.
Sigur voi fi interesat de acest supecharger.
Intrucat functioneaza la turatii foarte mari si se pot produce accidente, te-ai gandit la (un sistem de) siguranta, sa zicem, in cazul in care se strica turbina... se rupe vreo bucata din ea...?
Am inteles ca pana acum ai folosit materiale "artizanale" - rezista solicitarilor si temperaturii motorului?
Din ce ai spus, am inteles ca este de ajutor in special la accelerari bruste, in rest cum se comporta - ajuta si la mersul constant la turatii mari a motorului?
Si o ultima intrebare - sigur face fata electronica masinii - nu trebuie umblat la ECU, soft?

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
31-01-2012 08:59 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #3
RE: Supercharger electric
Am inteles ideea, vrei doar un raspuns mai prompt al motorului,in momentul in care apesi brusc acceleratia. Cum se vede si in linkurile postate de tine, consumul de curent este enorm! Si consumul compresorului tau la 50% din capacitate, de 100A este foarte mare. Bateria originala are o capacitate de 55Ah iar alternatorul nu cred sa produca mai mult de 70-80Ah la capacitatea maxima. Deci se consuma mai mult decat se produce, iar in momentul functionarii la capacitate maxima, chiar daca consuma mai mult decat este in instalatie, mai si forteaza alternatorul care este actionat mecanic, deci la randul lui va forta motorul.

Pentru a asigura cat de cat un curent acceptabil, ai avea nevoie de cel putin un acumulator deep cycle de capacitate ridicata si de un alternator mult mai mare, sau chiar doua-trei. Dar si aici te lovesti de acelasi obstacol, cu cat doresti sa obti mai mult curent, cu atat alternatoarele vor stoarce mai multa putere din motor, iar pentru a ajunge aici creste foarte mult pretul investitiilor si e posibil sa ajungi la pretul unui kit turbo. Pentru mai multe detalii uita-te la baietii pasionati de car-audio si care la randul lor au nevoie de foarte mult curent.

Si pe mine m-a interesat subiectul compresoarelor electrice si am abandonat de mult timp ideea.

Solutia cea mai simpla daca vrem raspuns prompt este de a retrograda si a ne angaja intr-o depasire "scurta" de la cel putin 3500 rpm.

Daca cauti compresoare mecanice la dezmembrari, intreaba de cele pt Mercedes, de astea sigur au auzit! Daca vrei sa cumperi noi, sunt destule firme care vand si monteaza, dar cel mai ieftin ar fi sa o comanzi din afara.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-01-2012 09:24 PM de LAwR.)
31-01-2012 09:18 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #4
RE: Supercharger electric
Are protectie, la iesire - o sita metalica suficent de deasa sa nu permita iesirea unei piese.
Nu sunt folosite materiale artizanale. Rotoarele sunt din aluminiu iar statoarele din polimer cu pale din aluminiu. Palele au un sistem de prindere foarte sigur - posibilitatea de a scapa ceva in motor este exclusa.
Nu functioneaza la relanti. Intra in functie la turatii mai mari, cca 1500 ture, accelereaza progresiv, prin intermediul unui sistem electronic care se vede in fotografie. Ajunge la turatie maxima in zecimi de secunda. Este gandita sa nu trebuiasca modificari la sistemul electronic al masinii. Daca ai folosi un compresor mecanic, care ridica usor presiunea pana la 1 bar, ar trebui modificari importante. La motoarele pe benzina compresia suplimentara ridica mari probleme fiindca , practic se modifica raportul de compresie si pot apare detonatiile necontrolabile (sistemul automat de detectie al detonatiilor nu ar face fata si s-ar putea distruge motorul). Totodata, la compresia benzinarelor problema cea mai grava este cresterea temperaturii in capul pistonului, care poate ajunge sa topeasca materialul din care sunt confectionate. De accea se utilizeaza pistoane speciale prelucrate prin forjare, mult mai rezistente. Astea sunt problemele foarte greu de rezolvat in cazul motoarelor pe benzina, compresate la presiuni mari. De fapt primul lucru care trebuie modificat este raportul de compresie in sensul scaderii acestuia. Daca se instaleaza un compresor mecanic presiunea trebuie limitata la max 0,5 - 0,7 bari pentru a nu se produce deteriorari iremediabile ... basca modificarea injectoarelor si softul de distributie/aprindere. Sunt utilizate supape de boost care fac acest lucru ... scaderea presiunii de compresie in galerie. Am cunostinte care pregatesc motoare pe benzina pentru cuse de drafting si cand le-am spus ca vreau sa scot 0,5 bari mi-au spus ca este prea mult pentru ce doresc eu sa obtin. Ei merg la motoare BMW cu compresii de 0,7-0,8 bari, care le asigura cresteri de putere de ordinul 30-50%.
Nu se pune problema mersului la turatii mari ca, de regula, dupa ce ai atins viteza de regim normal reduci gazele si sistemul iese din functie, masina mergand in regim normal. Daca mergi cu pedala la fund turbina va lucra continuu, fara probleme si va asigura o crestere de putere - pe care nu as putea sa o precizez, fiindca debitul de aer furnizat de turbina este calculat sa fie egal cu maximul necesar motorului la puterea maxima pe care o furnizeaza. Dar .... existe un dar... functionarea motorului ajuta turbina si prin efectele gazodinamice care apar ar trebui sa asigure un spor semnificativ de putere. Trebuie experimentat. Pe sosea ... in regim de functionare este dificil de masurat. Trebuie sa ai o autostrada sa poti rula peste 160 km/h ca sa vezi efectul. Chestiile aste se masoara pe banc specializat.
(31-01-2012 09:18 PM)LAwR Scris:  Am inteles ideea, vrei doar un raspuns mai prompt al motorului,in momentul in care apesi brusc acceleratia. Cum se vede si in linkurile postate de tine, consumul de curent este enorm! Si consumul compresorului tau la 50% din capacitate, de 100A este foarte mare. Bateria originala are o capacitate de 55Ah iar alternatorul nu cred sa produca mai mult de 70-80Ah la capacitatea maxima. Deci se consuma mai mult decat se produce, iar in momentul functionarii la capacitate maxima, chiar daca consuma mai mult decat este in instalatie, mai si forteaza alternatorul care este actionat mecanic, deci la randul lui va forta motorul.

Pentru a asigura cat de cat un curent acceptabil, ai avea nevoie de cel putin un acumulator deep cycle de capacitate ridicata si de un alternator mult mai mare, sau chiar doua-trei. Dar si aici te lovesti de acelasi obstacol, cu cat doresti sa obti mai mult curent, cu atat alternatoarele vor stoarce mai multa putere din motor, iar pentru a ajunge aici creste foarte mult pretul investitiilor si e posibil sa ajungi la pretul unui kit turbo. Pentru mai multe detalii uita-te la baietii pasionati de car-audio si care la randul lor au nevoie de foarte mult curent.

Si pe mine m-a interesat subiectul compresoarelor electrice si am abandonat de mult timp ideea.

Solutia cea mai simpla daca vrem raspuns prompt este de a retrograda si a ne angaja intr-o depasire "scurta" de la cel putin 3500 rpm.

Daca cauti compresoare mecanice la dezmembrari, intreaba de cele pt Mercedes, de astea sigur au auzit! Daca vrei sa cumperi noi, sunt destule firme care vand si monteaza, dar cel mai ieftin ar fi sa o comanzi din afara.

In cea mai mare parte sunt de acord cu ce spui.
Toate compresoarele fie mecanice fie turbo consuma din puterea motorului. Un compresor mecanic la 1 bar are nevoie de vreo 15 cp. Dar ... bilantul final este pozitiv pentru ca sporul de putere este de peste 50% la noi ar insemna vreo 60 - 70 cp !!
Am gasit ceve de Mercedes dar nu se putea adapta avea un sistem de prindere pe chiulasa " pe lung" foarte greu adaptabil.
Nici pe departe preturile nu sunt exagerate. o baterie foarte buna poate sa ajunga la 4-500 roni iar un alternator de camion de 24 v il procuri de la "smecheri" cu 2-300 roni. Am cheltuit pana acum cca 700 roni. Nu - i mare lucru.

Trebuie sa mai adaog ceva pentru cei care nu sunt familiarizati cu chestiunile de ordin tehnic, dar care pot fi tentati de o sumedenie de oferte de pe internet, cu tot felul de asa-zise compresoare care promit sa le asigure sporuri mari de putere si care costa 100-200 euro. Vedeti cum se pune problema. Va puteti uita la un singur lucru .. firele de alimentare ale motorului electic .. daca sunt de cele uzuale, pentru sonerie de la apartament ... obiectul nu face 2 bani. Firele de conexiune trebuie sa fic cam ca cele cu care se conecteaza demarorul. Iar cand alimentezi un astfel de "obiect" nu poti sa apropii mana de ajutajul de evacuare, iar pe cealalta parte iti trage mana inauntru.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-01-2012 10:20 PM de ovidiu_nemteanu.)
31-01-2012 09:50 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 376
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #5
RE: Supercharger electric
Pana termini tu cu testele,
uite ceva ce ar merge pe motoarele noastre:
http://www.srz.ro/pagini/Kituri%20turbo%20complete.htm

KIT Turbo SpeedDemon MITSUBISHI Eclipse Galant 4G63 - 450 CP

- T3/T4 Turbocharger ( wastegate extern)
- Godspeed Type-M intercooler (20.5x6x2.75)
- Kit tevi aluminiu + furtunue siliconice + coliere
- Galerie de evacuare inox
- Blow OFF Valve BOV
- Regulator presiune benzina, Boost controller
- Kit furtune ulei
- Turbo Timer,Oil Catch Can, ventilator
- Accesorii, garnituri, reductii, etc.

PRET 1250 EUR

Kit-ul este pentru 4G63, motor identic cu al nostru, care are capacitatea putin mai mare.
E interesant, dar cred ca necesita modificari mai mari, de care vorbea Ovidiu - la pistoane, supape si soft.
La 450CP - ar fi un adevarat MONSTRU!


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
31-01-2012 11:35 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #6
RE: Supercharger electric
Cand ma refer la o baterie buna, adica un deep cycle care sa reziste consumatorilor uriasi de curent in special pe perioade mai lungi de timp, despre asa ceva e vorba, nu despre simple baterii de 500 ron:
http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_...ey/PC2250/
Cu una ca aceasta ai asigurata o sursa de curent buna! Apoi mai trebuie rezolvata problema incarcarii ei, un alternator de 2-300Ah, mai dai si pe el tot cam 2000 ron + trasee de cabluri 0AWG (50mm2) inca cel putin 500 ron.
Dar ce rezistenta produce motorului un alternator de 300Ah? Foarte mare, deci fura foarte multa putere de la motor pe care nu stiu daca o recuperezi prin compresor.

Astea sunt investitiile minime pentru stadiul la care te afli tu acum, daca vrei sa duci la capat ideea. odata cu alte cerinte vor creste si costurile!

Pe cand un compresor mecanic, fura 15 cp dar ofera 60, cum ai spus si tu, deci castigul e clar!

diadi, acela e un kit universal, treaba cu "pentru 4g63" este doar marketing si ii ajuta la search-uri. Calitatea lor este foarte slaba, uita-te pe ebay si le gasesti pe la 500 dolari, iar puterea scrisa de ei ca se obtine, este pur SF, nu cred ca duce mai mult de 50CP turbina aceea. Un kit "de firma" costa aproximativ 3000 dolari si mai dai inca cel putin 3000-5000 pe montaj si alte piese din motor care necesita schimbate. Dar la final o sa ai aproximativ 300CP la motor si vreo 250 la roti, poate mai putin din cauza 4x4, a cutiei de transfer si a diferentialelor din punti, unde se va pierde multa putere. Noi acum daca avem 90-100CP la roti, din cei 126 dati de motor, este bine! Big Grin

Concluzia la care am ajuns eu: Nu merita investiti banii in motorul de pe Hover! Pentru scopul masinii, ajunge cat are. Cum am spus mai sus, oricum la un 4x4 se pierde foarte mult din cat scoate motorul. Cel mult, la Hover ii voi imbunatati admisia si evacuarea + bujii si fise bujii pe care le-am rezolvat deja, pentru a "respira" mai bine si pentru un sunet mai frumos. Restul banilor prefer sa ii bag in confort si design.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-02-2012 12:18 AM de LAwR.)
01-02-2012 12:07 AM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
diadi Deconectat
Moderator
*****

Mesaje: 376
Alăturat: Nov 2011
Mesaj: #7
RE: Supercharger electric
Ai dreptate in legatura cu costurile.
Chiar daca pentru o utilizare normala e suficient cat ofera motorul, totusi ma intereseaza un ciptuning, in special pentru optimizarea softului care cred ca poate fi mult imbunatatit, implicit a parametrilor de functionare a motorului. Acelasi motor, folosit de diferiti producatori, au dat ca putere peste 150CP, care nu are de unde diferi atat de mult, decat din soft. Consider ca fiind un motor mare, are resurse.
In acest sens, am vorbit la 2 firme, care pana acum, au doar 2 variante:
- demontare ECU si trimitere in italia pentru resoftare
- inlocuire ECU cu unul mai performant - solutie data de RacingCode.
Tot ei mi-au pus calculatorul pe masina, dar nu au putut comunica din cauza softului diferit. A ramas sa mai studieze problema si sa vina cu o solutie de resoftare.
Avantajul resoftarii ar fi - costuri mai mici, cu o imbunatatire semnificativa a functionarii motorului, chiar daca se castiga numai 10 - 15 CP.

"Be the change you wish to see in the world." (Mahatma Ghandi)
01-02-2012 09:25 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #8
RE: Supercharger electric
Pentru un castig maxim de putere, inainte de resoftare sa umbli la admisie, adica inlocuit filtrul de aer un filtru mai de calitate si restul traseului din tevi de inox, de asemenea acelasi lucru sa se faca si la evacuare cu un traseu complet din inox si catalizator-mediana-finala sport. Abia atunci castigul obtinut din soft va fi maxim.
01-02-2012 02:35 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #9
RE: Supercharger electric
(01-02-2012 02:35 PM)LAwR Scris:  Pentru un castig maxim de putere, inainte de resoftare sa umbli la admisie, adica inlocuit filtrul de aer un filtru mai de calitate si restul traseului din tevi de inox, de asemenea acelasi lucru sa se faca si la evacuare cu un traseu complet din inox si catalizator-mediana-finala sport. Abia atunci castigul obtinut din soft va fi maxim.

Absolut corect, mai adauga si niste bujii performante si eventual o aprindere multiscanteie si ai asigurata o crestere de 5-7% de putere ce nu este putin.
01-02-2012 04:20 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #10
RE: Supercharger electric
De bujii am spus putin mai sus. Dar diadi din cate stiu, are deja bujiile de calitate NKG Iridium IX.
01-02-2012 04:26 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #11
RE: Supercharger electric
(01-02-2012 12:07 AM)LAwR Scris:  Cand ma refer la o baterie buna, adica un deep cycle care sa reziste consumatorilor uriasi de curent in special pe perioade mai lungi de timp, despre asa ceva e vorba, nu despre simple baterii de 500 ron:
http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_...ey/PC2250/
Cu una ca aceasta ai asigurata o sursa de curent buna! Apoi mai trebuie rezolvata problema incarcarii ei, un alternator de 2-300Ah, mai dai si pe el tot cam 2000 ron + trasee de cabluri 0AWG (50mm2) inca cel putin 500 ron.
Dar ce rezistenta produce motorului un alternator de 300Ah? Foarte mare, deci fura foarte multa putere de la motor pe care nu stiu daca o recuperezi prin compresor.

Astea sunt investitiile minime pentru stadiul la care te afli tu acum, daca vrei sa duci la capat ideea. odata cu alte cerinte vor creste si costurile!

Pe cand un compresor mecanic, fura 15 cp dar ofera 60, cum ai spus si tu, deci castigul e clar!

Cred ca nu am fost bine inteles cu privire la modul de functionare. Uite niste detalii:
- daca te uiti atent la fotografie se vede o cutie cu un montaj electronic - acesta este un PWM care comanda ESC-ul motorului brushless ( motor fara perii comandat in impulsuri , de mare randament). ESC -ul care nu se vede este integrat in carcasa, se programeaza printr-o interfata la un calculator si se pot seta niste parametrii de functionare ai motorului electric. PWM - ul, daca te uiti atent are doi potentiometri semireglabili din care se fac alte reglaje .
- in partea dreapta a instalatiei, se vede, legat de clapeta debitmetrului o cutie rotunda, care adaposteste un sensor de pozitie a clapetei de acceleratie. De fapt este un potentiometru logaritmic, partea abrupta a curbei logaritmice fiind spre finalul cursei clapetei de acceleratie.
- Cum functioneaza : clapeta de accelerare se deplaseaza dupa un arc de cerc cu unghiul maxim de 75 grade. Pe primele 18 grade de deplasare, turbina NU intra in functie - nu dau turatiile motorului pentru ca acestea sunt legate de sarcina motorului si nu ar fi relevante. Pana la jumatatea cursei pedalei, adica cam 36 grade de deplasare turbina isi modifica turatia aproape liniar, crescand de la zero la cca 8000 ture, debitul de aer fiind aferent acestei turatii. Consumul de energie electrica din aceasta pozitie este ca la un motor electric normal 10 - 20 Amperi. Dupa ce se trece de jumatatea cursei situatia se schimba, turbina capatand o turatie din ce in ce mai mare pana la maxim, iar curetul consumat creste de asemenea la valoarea maxima 100 - 300 Amperi functie de puterea motorului. Normal turbina se accelereaza in scutrt timp la turatia maxima. In mod normal timpul in care se merge cu pedala la fund nu ar trebui sa depaseasca 10 sec. ( in conditii normale de mers legal pe autostrazile patriei noastre) , cat se ajunge la o viteza de regim dupa care se "taie" gazele iar turbina se opreste. In regimurile normale de circulatie pana la 2000 ture , turbina stationeaza si motorul merge normal prin aspiratie.
Sa facem un calcul: sa presupunem ca pe parcursul unei ore de functionare se mege de 20 ori cu pedala la fund timp de 10 secunde, asta insemneaza 200 secunde de mers la maxim, cu consum de 300 Amperi (foarte exagerat). In ore de functionare inseamna 0,055 ore. Inmultit cu 300 Amperi rezulta 16,5 Amperi Ora. Deci cam asta este consumul in cazul experimentului meu. In concluzie bateria si alternatorul ar trebui sa asigure acest consum orar. Normal ca altfel vor sta lucrrile daca mergi cu pedala la fund timp de o ora .... cu toate ca nu am mai vazut asa ceva nici la cursele de Formula 1. unde din cand in cand se mai si franeaza. Ce zici de aceasta situatie?
Astept comentarii ... poate am gresit logica si calculele. Oricum chestiile astea ma ajuta sa verific conceptul si sa-i aduc modificari . Chiar mi - a venit o idee care rezolva o anumita situati.
Cu stima.
01-02-2012 04:49 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
LAwR Deconectat
Administrator
*******

Mesaje: 1,014
Alăturat: Oct 2011
Mesaj: #12
RE: Supercharger electric
Acum am inteles mai bine cum sta situatia. Un video ai putea face cu ansamblul functionand?
01-02-2012 05:08 PM
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #13
RE: Supercharger electric
(01-02-2012 05:08 PM)LAwR Scris:  Acum am inteles mai bine cum sta situatia. Un video ai putea face cu ansamblul functionand?

De fapt doream sa fac un material dezvoltat inclusiv video, sa va puteti da seama ce inseamna turbina asta in miscare, dar m-a prins iarna. M-am incurcat la o conexiune elastica ( cea dinspre filtru de aer ) si mergeam cu o improvizatie, care nu ar fi dat bine. Cand mi-a venit ideea sa pun un filtru "sport" separat de cel al masinii s-a racit vremea si nu am mai putut lucra. Dar trebuie sa mentionez ca inca nu am ajuns la rezultatul final. Stau sa ma gandesc daca mai merita sa insist cu aceasta varianta sau sa schimb motorul cu unul mult mai puternic. Pina sa incalzeste mai vad.
01-02-2012 06:42 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #14
RE: Raport final - Diferential spate Hover
(19-04-2012 10:47 PM)comanr Scris:  salut ai 4.55 ca si mine



Multumesc pentru raspuns.
Oricum nu sunt multumit de demarajul masinii mele. Este si normal ... cum sa impingi de pe loc 2 tone cu doar 125 cp. (14,64 kg/cp cand optim este max 12 kg/cp, adica cam 150 cp, calculat la 1830 kg cat are "monstrul" gol). Tot ce s-a scris mai sus este corect, dar raman la parerea mea ca singura solutie este sa crestem puterea si cuplul motorului si atunci are sa se potriveasca bine orice grup . De asta insist eu pe varianta supraalimentarii motorului. Costurile pentru schimbarea grupurilor (mai ales daca acest lucru se face in service - se demonteaza in totalitate puntile si ambele diferentiale) cred ca se apropie de adaptarea unui compresor mecanic sau chiar turbocompresor. Decat o investitie cu un rezultat incert mai bine o modificare sigura. Stimabile "ComanR" rusii au facut asta si chiar au la vanzare un kit de compresor mecanic perfect adaptat la motorul nostru ..... ce zici?
Eu ma chinui cu suflanta electrica am reusit sa antrenez turbina cu 1500 watt (aprox. 2,0 cp) iar rezultatele sunt foarte promitatoare. Mai raman cateva lucruri de rezolvat si ma apuc de montat - sper ca vremea sa se imbunatateasca.
Stima .... stimabililor.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-04-2012 11:24 PM de LAwR.)
20-04-2012 05:06 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #15
RE: Raport final - Diferential spate Hover
Ca sa vedeti ca ma tin de cuvant am reusit sa postez pe You-tube un filmulet cu unna din experimentele mele facute cu cca doua luni in urma. Puteti sa va dati seama cum functioneaza turbina si ce am spus este real - in experiment am alimentat turbina la 70A dar am crescut puterea pana la 100 A. Totusi voi limita curentul la 80 A pentru a nu forta motorul si mai ales ESC-ul.
Priviti aici cu sunet:
Astept opinii, intrebari si sugestii.
Stima.
P.S. Multumesc lui Lawr


(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-04-2012 10:26 AM de ovidiu_nemteanu.)
20-04-2012 08:02 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #16
RE: Raport final - Diferential spate Hover
cea mai fiabila solutie dupa parerea mea este cea cu turbocompresor deoarece :
1.sant kit uri pentru mitsubishi la greu,costa ceva dar e treba profi
2.s-a pus turbo pe acest motor si se pare ca tine la tavaleala motorul
3.nu suprasoliciti sistemul electric si nu se ia nimic din puterea motorului ca la compresor mecanic sau turbina electrica
4.e cea mai ieftina solutie functionala


de ce nu o sa o fac eu:

1.in prima luna schimbi tobe
2. in a doua luna schimbi ambreiajul
3. in a treia luna refaci cutia si crucile cardanice
4.in a 4 a luna zvarli cu pistoane peste gardul vecinului
5.in a 6 a luna iti vinzi un rinichi ca nu mai ai bani ,noul tau hover supralimentat consuma 14 afara si 19 in oras

ideea e simpla ,masina asa cum e ea , cu un pic de body lift si cu atentie la motor sa si pastreze performantele stock ,te duce bine,eu o am din 2007si o folosesc foarte mult off road si la tractat din cand in cand.
daca insa fortezi un pic ea cade saraca fiind la limita fie din cauza proiectarii fie din cauza calitatii materialelor.

viata e simpla :
vreau viteza ,iau alfa romeo la fugarit,merge si cu 200 ,consuma medie 6,8 ,150 cai
ma duc la peste cu barca sau nu s-a dat cu lama deloc si toata lumea cara baterii si lopeti: iau hoverul,nu ma intereseaza cat consuma,a pornit la -34
ma bazai prin oras din bara in bara ,am un renault 1.5 dci gata sa ma insoteasca,consuma putin

asta e doar parerea mea...
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 20-04-2012 10:51 PM de comanr.)
20-04-2012 10:42 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #17
RE: Raport final - Diferential spate Hover
Stimabile ComanR, in primul rand, departe de mine gandul de a sugera sa intreprinzi ceva. Traim intr-o tara libera si fiecare face ce doreste (sau pe aproape). Ma gandeam doar ca ai putea sa ne sprijini, sau sa ma sprijini, cu cateva informatii despre produsele de pe piata ruseasca.... ce kituri de supraalimentare au dedicate acestei masini, care sunt preturile si cum s-ar putea achizitiona.

Legat de opiniile tale sunt in cea mai mare parte de acord, cu cateva corectii:
1. nu stiu daca turbocompresorul este cel mai fiabil sistem de supraalimentare, ar trebui sa-i intrebam pe americani, care sunt mari specialisti in compresoare mecanice. Eu unul am avut 3 masini turbodiesel si la toate am avut probleme cu turbinele. Cele mai comune probleme sunt legate de colmatarea supapelor si a geometriei variabile cu gudroane si blocarea sistemului, de obicei, in plin concediu si mergi sute de km ca melcul pentru ca masina nu mai trage;
2. legat de randament ai dreptate turbocompresoarele au cel mai bun randament, dar ..... ia destul din motor. In natura nimic nu este pe gratis. Sa nu neglijam faptul ca gazele arse sunt puternic franate la evacuare cu toate ca ai putea spune ca sunt impinse de aerul din admisie pe perioada incrucisarii supapelor, insa procesele gazodinamice mai ales la turatii mari spun altceva ... oricum costa destul din puterea masinii. Sistemul electric are cel mai prost randament datorita conversiei repetate a energiei dintr-o forma in alta. Dar ... sistemul electric are un SINGUR si MARE avantaj ... raspus prompt si NU DEPINDE de turatia motorului. Asigura un debit puternic de aer la orice turatie. Asta-i realitatea. Sistemele elecrice sunt tot mai prezente in atentia constructorilor de autoturisme performante fiind conectate in paralel cu sistemele clasice de supraalimentare pentru a elimina inertiile mari si timpii ridicati de raspuns. Aceasta odata cu dezvoltarea tehnologica a motoarelor electrice. Motorul pe care-l folosesc eu , de tip brusless, comandat in impulsuri are un randament (cel putin teoretic) de 95 %.
3. nu stiu daca este cel mai ieftin sistem as vrea si eu sa pot face o comparatie de preturi, dar in ROMANIA nu am gasit o turbina mecanica pe care s-o pot evalua, adapta si evident sa-i aflu pretul. Am sunat la peste 20 firme specializate in dezmembrari si nu am gasit nimic ... de fapt cei care vand nici nu stiu despre ce este vorba.
Si mie imi place viata simpla in materie de masini cam asa cum gandesti si tu. Si eu mai am o masina un Citroen Xsara Picasso, HDI, 2,0 l, de care evident nu sunt multumit pentru ca sufera de aceeasi meteahna ... submotorizata si nu demareaza cu toate ca este turbodiesel cu geometrie variabila.
De ce ma ocup de problema asta ? ... din simpla pasiune pentru tehnica in general, mecanica si electronica in special. Doar atat. Ce sa-i faci fiecare cu "stolul" lui.
Cu stima si sa auzim numai de bine.
21-04-2012 10:20 AM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
comanr Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 670
Alăturat: Feb 2012
Mesaj: #18
RE: Raport final - Diferential spate Hover
ideea sta cam asa:
este o absoluta nebunie sa supraalimentezi un motor fara sa stii exact cat aer bagi la un moment dat ,mai exact fara MAF

iti trebuie asa:

evacuare custom, admisie custom,intercooler custom ,turbina custom,calculator altul neaparat,injectoare altele neaparat,pompa benzina alta neaparat ,instalatie electrica alta poti obtine 260 cp+ fara prea mari probleme la motor

pretul- peste 10 mii de euro pentru o treaba calumea.

tu nu ai obtinut nici un pret de la nimeni deoarece ori "ei este cam praf" ori isi da seama lumea ca folosind feonul tau care ia pana la 100A nu poti decat sa prajesti motorul ,mergand prea "lean" ,cu amestec sarac sau sa iei foc ca sobolanul.la fel daca arunci o turbina la misto acolo asa cum fac rusii.

se poate dar e foarte scump,,aa , ca sa ne distram distrugand motorul putem inventa orice.


http://mysite.verizon.net/chadberg/ecuswap.htm
http://4g64.150m.com/turbo2.html



http://4g64performance.ning.com/

la citit
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-04-2012 01:37 PM de comanr.)
21-04-2012 12:57 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #19
RE: Raport final - Diferential spate Hover
Stimabile nu ai inteles ce doresc eu ... sau poate nu am fost eu suficient de explicit in postul asta. Daca citeai din urma poate era mai clar. La fel am patit si cu stimabilul "Lawr"
NU URMARESC SA CRESC PUTEREA TOTALA A MOTORULUI, cine a zis ca vrea sa scoata 250 cp? Eu NU am spus asa ceva, nu vreau nimic in plus. Ii bag aer cat PERMITE acest motor la maximul turatiei, adica la 5200 ture /min. Vezi ca bag doar 250 mc/h deci stiu cat bag..... Daca ai fi facut un mic calcul ai fi aflat ca acest motor consuma cca. 270 mc aer/ora, cu un coeficent de umplere de 0,7 - 0,8 . Ce schimb eu? Ii bag boost de 1 bar sa explodeze? Bag doar +0,3 bari ? Bag aer exact cat stie calculatorul sa citeasca la maxim si sa deschida injectoarele astea pe care le avem de 225. Bag aer corespunzator unui debit maxim dar la o turatie mica. Debitmetrului de aer si senzorul de oxigen trebuie sa citeasca parametrii find in limitele de lucru ai motorului, iar calculatorul sa decida deschiderea injectoarelor, functie de parametrii cititi care ar trebui sa fie spre maxim ... atunci .... aer maxim + benzina maxim in limita de amestec optim = puterea maxima a acestui motor intr-un timp mult mai scurt. Motorul electric demareaza aproape instantaneu la apasarea brusca a pedalei de accelerare. Ce ti se pare de neinteles? Chestiile alea pe care le indici eu le-am studiat pe toate partile inclusiv cartea Lui Corky Bell - "Maximum boost". Nu am nevoie sa schimb nimic ... asa am gandit sistemul sa nu schimb nimic si motorul sa poate functiona aproape normal si in cazul defectarii sistemului ... sa nu raman in drum. Am probat intr-o prima varianta toamna trecuta si se simte clar influenta turbinei fara sa se intample ceva, am mers mai bine de 20 km. Poate nu ai vazut pozele de pe masina sunt undeva pe la prezentarea masinii. Deci a functionat. In concluzie ... poate sa mearga si la fel de bine poate sa nu merga, care-i problema ... este munca mea si banii mei ... imi dai voie sa fac ce vreau cu ei? Poate acum am fost mai explicit.
Stima
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-04-2012 02:44 PM de ovidiu_nemteanu.)
21-04-2012 02:34 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
ovidiu_nemteanu Conectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,139
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #20
RE: Raport final - Diferential spate Hover
RELUARE
CE AM SCRIS CU MULT TIMP INAINTE AICI : http://www.gwm-club.ro/forum/Thread-4-1-TUNING-MOTOR

COMPRESOR MECANIC MONTAT PE GWM HOVER, MOTOR DE 2351 CC

Experimentul a fost facut in Rusia si il gasiti, detaliat, intr-o traducere foarte aproximativa aici: http://translate.googleusercontent.com/t...TRE2L4tCAg

Iata, in sinteza, cam ce am inteles eu din tot acest material :

S-a utilizat (adaptat) un compresor mecanic ce echipeaza masina SAAB AERO, model 2008, care are urmatoarele caracteristici tehnice: motor V6 de 2,8 litri, supraalimentat cu intercoler, 255 cp la 5500 ture/min, cutie de viteze automata cu 6 trepte.
Dupa cum arata compresorul in imagine, cred ca este realizat ca piesa de schimb de vreo fabrica din Rusia, mai ales ca, dupa cum se vede, nu este inscriptionata vreo marca (vezi imaginile), dar nu asta-i problema. Cu toate ca nu am gasit nimic pe net, seria compresorului ar fi PK-1923-E

Dupa niste calcule facute de unul dintre bloggeri rezulta:
- daca ai o turbina de supraalimentare de 0,7 bari rezulta : 7 * 6,5% = 45,5% si reprezinta capacitatea de ridicare a puterii (teoretic);
- pentru motorul de 126 cp rezulta : 126 * 1,465 = 183 cp ; pentru un cilindru 183/4 = 45 cp – de aici se poate calcula capacitatea injectoarelor respectiv: 45/ 0,8 * 5 = 281 cc (centrimetrii cubi)

Problemele care se pun, dupa, opinia autorilor, o constituie: incalzirea pistoanelor, aparitia detonatiilor datorita cresterii presiunii si marirea temperaturii, majorarea temperaturii gazelor evacuate, majorarea injectoarelor, reconfigurarea ECU pentru a optimiza situatia nou creata, marirea capacitatii filtrului de aer . Din acest motiv s-a concluzionat ca presiunea de 0,7 bari este prea mare si s-a preferat 0,5 bari presiune de supraalimenare. Reluand calculul in aceasta ipoteza rezulta o putere de 167 cp.

Trebuie amintit ca prin introducerea de aer suplimentar amestecul combustibil (aer/benzina) "€œsaraceste"€ adica de la o valoare teoretica a amestecului de cca 14,7 parti aer/ 1 parti carburant ajunge la 17, 18/1 si chiar mai mult. Efectul acestei situatii este supraincalzirea pistoanelor (max. 850 grd admis pentru pistoane de serie, dupa opinia rusilor €“ se mai poate discuta) si cresterea temperaturii gazelor arse si evacuate (poate duce la distrugerea catalizatorului).

Pentru controlul acestor situatii s-a limitat, dupa cum am spus, presiunea de supraalimentare la 0,5 bari de fapt presiunea reala de lucru era de 0,3 la 0,4 bari in sarcina. Pentru siguranta s-a monteat o supapa de boost ( fabricatie Bosh) care incepe sa se deschida pe la 0.3 bari si evacueaza total la 0,5 bari. Au fost montate, suplimentar, ceasuri (cu senzorii aferenti) pentru indicarea presiunii de compresiune, calitatea amestecului carburant si se punea problema unui termometru pentru indicarea temperaturii gazelor evacuate - pirometru. Totodata, se mai punea problema montarii unui intercooler tot din considerentul racirii aerului care se injecteaza in cilindrii.
In ce priveste majorarea injectoarelor acestea ar fi trebuit sa ajunga la un debit de 250 cc iar€“ daca se schimba injectoarele automat trebuieste reconfigurat ECU. Au fost opinii conform carora era posibila modificarea parametrilor senzorilor prin diverse improvizatii.
Chiar la presiunile acestea relativ mici 0,3 - €“ 0,4 bari, care de fapt se realizau efectiv, a impus schimbarea injectoarelor si€“ s-au utilizat injectoare de Saab. Dupa schimbare motorul a mers mult mai bine.
Consumul in afara localitatilor a ajuns la cca 11 l/100 km.

Concluzii:
Nu-i o treaba usoara, incepand cu partea constructiva, care oricand poate ceda si€“ mie mi s-a parut ca prinderea suportului compresorului de blocul motor este foarte subreda, doar doua prezoane, fata de patru cu care era prins compresorul de acelasi suport. Ruperea in drum a curelei de antrenare sau a suportului ar fi fost catastrofale necesitand tractarea masinii.
Trebuiesc o serie de modificari de ansamblu - injectoare, montarea de ceasuri indicatoare suplimentare, reconfigurarea ECU, probarea si realizarea unor masuratori exacte ale parametrilor de functionare, astfel ca acestia sa nu depaseasca niste valori critice.
Autorul si in acelasi timp proprietarul masinii si-a maifestat in mai multe randuri nesiguranta si teama aparitiei unor defecte. Dar una peste alta rezultatele au fost apreciabile masina comportandu-se bine si foarte bine in toata gama de turatii si asta mai ales dupa ce s-au schimbat injectoarele si s-a reconfigurat calculatorul de injectie.
Costul modificarii s-a ridicat la 26000 ruble, adica cca 2600 Roni


Precizez ca in acest material s-au putut strecura unele erori fie datorita traducerii deficitare facuta de Google fie datorita preluarii caatare de la corespondentii care au postat pe forumul in cauza.
As merge totusi pe supraalimentarea electrica propusa de mine si evident nu in forma aceea ci una profesionala, cu o functionare secventiala.

FOTO :
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=81
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=82
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=83
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=84
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=85
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=87
http://gwmhoverclub.freeforumit.com/down....php?id=88


ovidiu_nemteanu Scris:Dupa cate am citit, vazut si experimentat personal as putea trage urmatoarea concluzie: ORICE CANTITATE DE AER ESTE INJECTATA SUPLIMENTAR INTR-UN MOTOR FACE BINE, AVAND EFECTE DIRECT PROPORTIONALE CU DEBITUL SI PRESIUNEA DE INJECTIE, CU RESPECTAREA A DOUA CONDITII :
- 1. Sa se asigure debitul necesar cerut de motor la orice turatie, iar dispozitivele folosite sa nu afecteze buna functionare a motorului in toata gama de utilizare;
- 2. Sa nu se depaseasca parametrii critici (ex. presiune, temperatura etc.) care sa afecteze functionarea, uneori cu efecte iremediabile.
Eu studiez in prezent un alt tip de turbina, cu randament superior, pe care o voi proba... sper... la primavara. Daca nu va functiona corespunzator atunci vom adapta solutia ruseasca. Am gasit o alta modalitate de prindere a turbinei si cred ca se poate adapta .. putin mai greu o turbosuflanta de la un motor diesel... si mai bine un kit destinat Mitsubishi (pentru motorul nostru) dar care costa vreo 2000 $.
Cunosc toate teoriile cu privire la randamente, bilant energetic, tehnologie avansata ... tra la la si la la la. Daca stiinta s-ar fi bazat pe aceste argumente primare am fi ramas la motorul cu aburi. Deci, stimabililor ... ganditi si munciti... si cu siguranta roadele se vor vedea.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-04-2012 04:13 PM de ovidiu_nemteanu.)
21-04-2012 04:04 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net