Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Supercharger electric
Autor Mesaj
ovidiu_nemteanu Deconectat
Super Moderator
******

Mesaje: 1,154
Alăturat: Jan 2012
Mesaj: #1
Supercharger electric
SUPERCHARGER ELECTRIC
Si raspuns pentru Lawr
In primul rand uite aici doua linkuri care demonstreaza ca ideea superchargerului electric nu a fost abandonata, si se utilizeaza mai ales la masinile de mare performanta.
http://www.automarket.ro/stiri/incepe-pr...15068.html
http://www.treehugger.com/cars/electric-...by-20.html . De fapt se poate folosi la oricare masina, daca iti permite punga si vrei obtinerea unor performante superioare. Ce spui de chestia asta?
Nu sunt de acord nici cu faptul ca superchargerul electric ar produce mai putin decat consuma … randamentul este echivalent cu cel al compresoarelor mecanice ( acestea au sisteme de multiplicare a turatiei foarte sofisticate care scad semnificativ randamentul) si turbocompresoarelor ( astea au randamentul cel mai bun, dar cu o sumedenie de pierderi gazodinamice si obstructionare a fluxurilor de gaze care implicit produc deteriorarea randamentului).
Dar hai sa reiau unele idei pe care le–am expus in alte ocazii ca sa inteleaga toata lumea ce urmaresc eu;
- superchargerul electric face ce nu pot realiza compresoarele mecanice si nici turbocompresoarele si anume raspunsul in fractiuni de secunda la debit si presiune de aer maxime. Compresoarele clasice au un mare inconvenient – sunt legate de motorul pe care il deserveste si din aceasta cauza o inertie mare de raspuns. In decursul timpului s-au facut numeroase inovatii ca sa evite acest inconvenient – as aminti statoarele cu geometrie variabila sau dirijarea fluxurilor de aer printr-un sistem de clapete, astfel ca turbinele sa lucreze permanent la o turatie mare. Dar toate sistemele cunoscute nu au putut rezolva acest impediment. Dar ce se intampla … asa ca sa inteleaga toata lumea? De exemplu rulam in treapta a IV cu 50 Km/h (cam subturat … dar presupunem) si dintr-un motiv oarecare apasam brusc, la maxim, pedala de acceleratie ( toti am patit asta cand am vrut sa facem o depasire in scurt) …. Motorul parca “roade” in gol chiar are tendinta initiala de a “da in nas”, dupa care turatia creste progresiv si, in cazul masinii noastre cam in 15-20 sec. ajungem la o turatie de 4500 ture /min care ne ofera o putere si o viteza acceptabila. De ce se intampla acest lucru cu toate ca am deschis “gazele “ la maxim? Simplu … motorul NU ARE AER. Debitmetrul si senzorul de oxigen citesc cantitatea redusa a aerului, si nu permit trecerea combustibilului care evident, prin ardere, produce puterea de care avem nevoie. Dar ce se intampla daca, ipotetic, printr-un mecanism oarecare, injectam fortat aer, imediat dupa ce am apasat pedala de acceleratie? Simplu, macar teoretic, senzorii citind cantitatea mare de aer trebuie sa dea drumul la combustibil, astfel sa avem o crestere de putere semnificativa intr-un timp mult mai scurt. Daca va uitati pe cel de-al 2 lea link se vede exact acest lucru .. linia albastra din grafic indica raspunsul mult mai promp al motorului, un salt de putere aproape instantaneu la pornirea compresorului electric si chiar o crestere a puterii totale. Deci asta doresc si eu NU CRESTEREA TOTALA A PUTERII MOTORULUI ci RASPUNSUL MAI PROMPT LA ACCELERATII. De ce nu se aplica aceasta solutie la masinile de serie? Din cauza costurilor suplimentare importante. Probabil toata lumea a auzit de “pompa de aer” utilizata de VW si Audi la unele tipuri de motoare. Aceasta “pompa” este o turbina centrifugala actionata electric, comandata de calculatorul masinii si care pompeaza aer in perioadele de incalzire a motorului pentru reducerea noxelor si consumului de combustibil. Aceasta turbina este cam de 10 ori mai slaba decat cea facuta de mine. Stiti cat costa o astfel de “pompa”? – 500-600 euro. Oare cam cat ar costa un compresor adevarat cu o putere de 5 cp?
- Ce mai doresc eu . Costuri minime, sa nu se faca modificari importante la motor (de exemplu, intercalarea de flanse, schimbarea injectoarelor, modificarea softului sau a calculatorului, schimbarea senzorilor etc.), sa poata fi “ascuns” cu usurinta sa nu fie depistat la controalele de rutina ale RAR sau Politiei, iar in cazul defectarii dispozitivului masina sa poata rula la capacitatea nominala fara probleme. Cam de la aceste principii s-a inceput proiectarea si constructia turbinei.
- Ce am realizat si unde m-am oprit . Turbina ca sa produca aprox. 250 mc/h aer (cam atat are nevoie motorul nostru la 5000 ture /min – mai precis ar avea nevoie de 274 mc/h ) la o presiune de 0,5 bari (aceasta presiune de compresiune este mai mult decat suficienta … o presiune mai mare impune schimbarea injectoarelor si a softului de injectie), trebuie sa se roteasca la caa 25.000 ture/min ( este capabila sa merga cu 35.000 ture) , pentru aceasta avand nevoie de o putere de cca 5 cp adica cam 3700 watt. Asta la 12 v cat ofera instalatia electica a masinii ar presupune un consum de 300 Amperi !!! . Sa nu uitam ca sistemul functioneaza NUMAI pe perioada accelerarilor adica 10 -15 sec, dupa care masina functioneaza clasic fara impedimente. Dimensiunea turbinei a fost calculata astfel incat, in regim stationar, sa nu produca o franare a fluxului de aer cerut in mod obisnuit de motor. Am reusit sa fac rost de un motor de 1650 watt care merge la maxim la 22 v. La 12 v am obtinut cca 1100 watt si o turatie de cca. 16000 ture/min, care deja produce un efect evident asupra motorului. Dar sunt abia la jumatatea necesarului. Cum se poate rezolva : un motor mai mare care exista (2500 watt), lucreaza la 36 v dar este functional si la 24 v. Asta ar insemna obtinerea unei presiuni de 0.3 bari (cred ca este suficient – a se vedea postarea anterioara cu experimentul rusesc – compresor mecanic) dar trebuie utilizate doua baterii. Problema este cum le incarci pe amandoua si daca alternatorul face fata.
- Daca as folosi acest sistem la un Logan cu motor de 1,4 l (care are nevoie de 150 mc/h aer la 5000 ture/min) ar fi suficient 1225 watt pentru o presiune de 0,3 bari, deci acoperitor cu resursele pe care le am deja.
Cam aste sunt datele problemei … nu este simplu, dar este pasionant si merita incercat.
Trebuie sa amintesc ca am incercat sa fac rost de un compresor mecanic pe care sa-l adaptez la Hover. Am sunat la peste 20 firme de dezmembrari de automobile din tara si nu am gasit NIMIC absolut NIMIC. Cei mai multi nici nu au auzit de compresoare mecanice pentru supraalimentare. Turbocompresoare se gasesc cate vrei dar este greu de adaptat. Pentru motorul nostru exista un kit complet dar costa peste 3000 $ … este ceva..
Am studiat cu mare atentie experimentul rusesc cu adoptarea unui compresor mecanic tip Rotrex ( imprumutat de la SAAB) – nu am gasit asa ceva in Romania… stie cineva o sursa pentru o asemenea componenta?
Ca sa vedeti ca nu numai vorbesc ci si fac anexez doua imagini ale turbinei cu ocazia unor probe reale.
Astept sugestii si comentarii. S-ar pute sa fi gresit pe alocuri, am scris in mare viteza.
Stima.


Fişier(e) ataşate Thumbnail(uri)
İmage İmage
31-01-2012 05:40 PM
Găseşte toate mesajele acestui utilizator Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
Supercharger electric - ovidiu_nemteanu - 31-01-2012 05:40 PM
RE: Supercharger electric - diadi - 31-01-2012, 08:59 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 31-01-2012, 09:18 PM
RE: Supercharger electric - diadi - 31-01-2012, 11:35 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 01-02-2012, 12:07 AM
RE: Supercharger electric - diadi - 01-02-2012, 09:25 AM
RE: Supercharger electric - LAwR - 01-02-2012, 02:35 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 01-02-2012, 04:26 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 01-02-2012, 05:08 PM
RE: Supercharger electric - diadi - 18-05-2012, 07:18 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 18-05-2012, 10:09 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 18-05-2012, 10:25 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 18-05-2012, 11:08 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 19-05-2012, 04:10 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 19-09-2013, 10:06 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 21-09-2013, 01:01 PM
RE: Supercharger electric - Buna Gheorghe - 21-09-2013, 07:25 PM
RE: Supercharger electric - LAwR - 22-09-2013, 03:22 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 22-09-2013, 09:40 AM
RE: Supercharger electric - diadi - 22-09-2013, 03:27 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 26-09-2013, 01:09 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 26-09-2013, 07:53 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 26-09-2013, 10:07 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 26-09-2013, 11:02 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 27-09-2013, 07:31 AM
RE: Supercharger electric - dstelian - 27-09-2013, 10:17 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 27-09-2013, 12:03 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 27-09-2013, 06:39 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 27-09-2013, 07:40 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 27-09-2013, 07:54 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 27-09-2013, 08:10 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 27-09-2013, 08:42 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 27-09-2013, 09:18 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 27-09-2013, 11:07 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 28-09-2013, 08:07 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 28-09-2013, 01:18 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 28-09-2013, 02:35 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 28-09-2013, 07:31 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 30-09-2013, 10:16 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 06-10-2013, 10:03 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 06-10-2013, 06:19 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 06-10-2013, 06:57 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 06-10-2013, 08:59 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 07-10-2013, 08:55 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 07-10-2013, 08:48 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 07-10-2013, 09:13 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 16-03-2014, 09:22 AM
RE: Supercharger electric - dstelian - 18-06-2014, 05:49 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 22-06-2014, 04:07 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 10-08-2014, 01:58 PM
RE: Supercharger electric - dstelian - 11-08-2014, 07:31 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 12-08-2014, 07:40 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 15-08-2014, 09:36 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 16-08-2014, 12:21 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 16-08-2014, 01:11 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 17-08-2014, 10:25 AM
RE: Supercharger electric - diadi - 28-10-2014, 09:00 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 29-10-2014, 10:06 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 10-12-2014, 12:25 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 10-12-2014, 07:43 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 10-12-2014, 10:25 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 13-12-2014, 07:24 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 19-02-2015, 08:58 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 19-02-2015, 09:29 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 03-07-2015, 06:50 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 04-07-2015, 07:15 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 09-07-2015, 03:16 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 09-07-2015, 07:05 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 10-07-2015, 09:37 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 10-07-2015, 10:08 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 10-07-2015, 11:24 PM
RE: Supercharger electric - comanr - 11-07-2015, 09:47 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 05-12-2015, 10:21 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 06-12-2015, 10:35 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 06-12-2015, 11:12 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 27-02-2016, 07:43 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 28-02-2016, 04:51 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 28-02-2016, 09:04 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 01-03-2016, 09:24 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 02-03-2016, 06:54 AM
RE: Supercharger electric - gfery - 02-03-2016, 06:06 PM
RE: Supercharger electric - gfery - 06-03-2016, 09:42 AM
RE: Supercharger electric - comanr - 06-03-2016, 09:32 PM

Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 3 Musafir(i)

Powered by MyBBRomania.net