Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: 6.1-DIVERSE / UTILE-Hover versus Duster
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
daalos Scris:Am deschis acest subiect intrucat multi considera SUV-ul national un concurent direct si "periculos" pentru multe altele din aceasta categorie.
Nu doresc sa se intre in polemici, doar o prezentare obiectiva a celor 2 marci in functie de pret, dotari, calitate, performanta, impresii etc.
Pentru ineput pun caracteristicile la Hover (cine la are pentru Duster sa le posteze) si cateva poze cu masina personala.

Am luat Hoverul la inceputul lui dec. 2009 si sunt f. multumit de alegere.
Initial am vrut sa astept Dusterul, dar am prins oferta la lichidarile de stoc din 2008 si m-a ajuns cu tot cu TVA si taxa de prima inmatriculare la 13.500E, la care am avut bonus carligul de remorcare si primele 2 revizii gratuite (piese, consumabile, manopera).

Pret pe sit-ul oficial: 12.290 - 14.900 E fara TVA.
Avantajul este ca la dealeri se poate negocia bine pretul + diverse bonusuri/optionale, pretul plecand in jur de 9.000 E fara TVA.
Singurul dezavantaj ar fi taxa de poluare pentru euro 4.

Masina este aceasta:

Hover Tractiune 4x4
Finisare Luxury - Super Luxury

Dimensiuni:
L - 4620; l - 1800; H - 1710

GENERAL
Motorizare Mitsubishi 4 cilindrii in linie, SOHC, 16supape
Combustibil Benzina fara plumb minCO93
Capacitate cilindrica [cmc] 2351
Putere maxima / turatie [Kw(CP) / rot/min] 98 (134) / 5250
Cuplu maxim / turatie [Nm / rot/min] 200 / 2500
Consum urban ( l / 100 km ) 14.6
Consum extraurban ( l / 100 km ) 9.1
Consum mixt ( l / 100 km ) 11.1
Cutie de viteze manuala 5+1 trepte
Norma de poluare / Emisia de dioxid de carbon - grame CO2/km Euro IV - E4 / 234g CO2 (g/km)

ECHIPAMENTE DE SIGURANTA
Sistem ABS + EBD Bosch 8.0
Dublu air-bag (sofer si pasager)
Coloana de directie deformabila la impact
Inchidere centralizata cu actionare din telecomanda si sistem de identifi care in parcare
Centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime
Siguranta manuala pentru copii la usile din spate
Sistem ISO FIX de fi xare a scaunului pentru copil
Imobilizator electronic pornire
Proiectoare ceata
Aparatoare noroi fata / spate
Reglaj electric faruri
Turometru

ECHIPAMENTE FUNCTIONALE
Senzor parcare
Actionare electrica a geamurilor, fata - spate (automat fata)
Coloana directie reglabila pe verticala
Servodirectie
Oglinzi retrovizoare cu reglaj electric si incalzire
Oglinzi retrovizoare rabatabile
Degivrare luneta
Temporizator stergator parbriz, reglabil
Stergator / spalator luneta, temporizat
Husa acoperire compartiment bagaje
Sistem de franare cu discuri fata / spate

Anvelope 235 / 65 R17
Roata rezerva normala
Jante aliaj aluminiu

ECHIPAMENTE CONFORT
Radio CD -Magazie 6 CD-uri in cotiera centrala
Radio, DVD Player, SD Card - x
Scaune fata incalzite electric - x
Sistem aer conditionat automat
Senzor temperatura exterioara
Senzor de ploaie - x
Senzor de lumini - x
Parasolare cu oglinda de curtoazie, iluminate
Reglaj iluminare tablou bord
Oglinda interioara antirefl exie
Cotiera fata
Suport de pahare pentru locurile din spate
Suport pahare
Pachet fumatori
Display VFD integrat
Grila cromata
Finisare interioara velur (panouri interioare usi, scaune) - am piele
Finisare interioara piele (panouri interioare usi, scaune) - x
Volan imbracat in piele
Trapa pavilion cu actionare electrica (Webasto) - x
Geamuri spate cu tenta fumurie
Reglaj electric scaun sofer - x
Reglaj manual scaun sofer
Bancheta rabatabila 1/3 - 2/3
Fixare ISO FIX pentru scaun copil
Eleron spate
Priza 12V pentru accesorii, in consola fata si in portbagaj
Plafoniera centrala cu iluminare separata pentru sofer si pasager, cu suport pentru ochelari
Plafoniera spate
Lampa portbagaj
Lampi usi fata / spate
Bare suport portbagaj exterior
Lumini interioare cu temporizare
Trusa de prim ajutor, stingator, triunghi reflectorizant (+24 Euro)
GaranĊ£ie 3 ani sau 100.000 km (mecanic), 5 ani coroziune, 2 ani electric.

x - nu are in dotare modelul meu.
Masina e produsa in China cu componente originale (din vest) sau sub licenta.
De ex. caroseria a fost preluata de la Isuzu Axiom (licenta) care s-a comercializat in SUA intre 2001-2005, dupa care s-a produs de GWM din 2006.
- injectie, abs, ebd - Bosh
- baterie Varta
- anvelope Goodyear
- electronica Siemens
- electric Phillips
- motor (produs de) Mitsubishi
etc.
Singurul aspect unde lasa de dorit - calitatea unor plastice din bord - de la aerisitoare. In rest, pana acum, chiar nu am ce sa-i reprosez.
Si oricum, la cat costa, nu am de ce sa fac mofturi...

Reviziile costa ~ 100E (piese, consumabile, manopera), cea cu schimb de distributie ~ 300E.

Mai trebuie mentionat sistemul 4x4 (de pe forumul mitsu.ro specifica ca provenienta tot Mitsubishi) - manual cu doua trepte H si L.
Normal tractiunea este spate, se cupleaza 4x4 (H) de pe loc sau max. 20km/h si trag toate rotile, recomandat pe offroad usor, ud, noroi, zapada, ghiata etc.
La treapta 2 (L) se cupleaza si reductorul. Cuplarea se face numai de pe loc si cu volanul drept. Este recomandat in sprecial pentru situatii dificile si offroad greu.
Este interzis a se folosi 4x4 pe asfalt uscat!

Sunt multumit de cum se comporta pe sosea - stabilitate, confort, suspensii, acceleratie, consum etc, dar mai incantat de cum se misca in offroad cu reductorul cuplat... ai impresia ca este un mic tanculet care poate trece peste orice.

Am facut un test si cu Dusterul 4x4 diesel 110cp si mi-a placut cum se comporta mai ales pe offroad - trage bine si suspensia absoarbe foarte bine denivelearie.
Ce nu mi-a placut - nu prea ai senzatia ca esti intr-un SUV (inaltimea/spatiu), dotarile cam slabute, calitatea materialelor si aspectul exterior.

ovidiu_nemteanu Scris:Stimabililor HOVERISTI sper ca ati auzit rezultatele obtinute de Duster la EuroNcap!!!
De la prezentarea masinii am prezis asta, am postat un comentariu pe Softpedia si au sarit toti sa ma manance nu alta. Iata ... rezultatele se vad. De altfel, ce pretentie poti sa ai la un asa-zis SUV care cantareste 1250 Kg, ce tinuta de drum poate avea o astfel de masina pe teren accidentat? Afirmam atunci ca DUSTER este un SUV cu miros de MCV... asta-i. Acum toti o dau cotita, ca ... de fapt... este o masina cu pret scazut ... ca s-a folosit o tabla mai subtire... etc.
Ce spuneti de asta?
URL de referinţă