Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: 2.1-Probleme Tehnice-Cuplare 4x4
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
ovidiu_nemteanu Scris:Aseara cand ningea puternic (zapada inghetata) si a trebuit sa fac un drum urgent, tocmai cand ma bucuram ca am o masina in stare de orice, 4x4, nu a vrut sa se cupleze puntea fata. Indicatorul de la bord clipeste intermitent dupa care se stinge si dupa cateva secunde procesul se reia. Aceasta indica faptul ca sistemul electric incearca sa cupleze mecanismul dar nu reuseste sa deplaseze piesele mecanice si sa se inzavorasca.
Normal ca nu am avut stare si dimineata, la lumina zilei si a lampii de lucru, am fost sub masina. S-a intamplat exact ce prevazusem. Faptul ca nu folosesc tractiunea integrala a avut consecinte. Cu toate ca sistemul mecanic ( de fapt un pinion balador care cupleaza semiaxa planetra de axul fix care iese din grupul fata) este incapsulat si uns cu uleiul din grup, datorita inutilizarii, lipsei de jocuri si scaderii temperaturii (-5,5 grd celsius) a dus la griparea pinionului pe caneluri. Am batut usor cu un ciocan de jur imprejur, cu atentie sa nu ating piesele din material plastic care acopera solenoidul si s-a deblocat. Am cuplat sistemul de mai multe ori si a mers normal.
RECOMANDARE : periodic, fie iarna, fie vara, cuplati grupul fata si verificati functionarea. Ar fi de preferat ca in conditiile care impun sa nu ezitati folosirea tractiunii integrale, mai ales la masinile in rodaj, astfel ca mecanismul electro-mecanic sa se rodeze.

daalos Scris:Buna sugestia!...
La fel am patit si eu - dar dupa mai multe manevre de cuplare/decuplare si-a dat drumu.
Se auzea la un moment dat un "click" cum incerca sa culeze si clipea becul in bord.
Initial am crezut ca s-a ars becul de la cuplaj, am oprit si am pus iar contactul sa vad daca se aprinde...
Am observat ca pe Low, cupla mai usor. La inceput pe H, nu cupla sau dupa mai multe incercari doar clipea becul.
Am cuplat de mai multe ori si mai multe manevre inainte - inapoi, pana a ramas becul aprins permanent.
La revizie am sa le cer sa verifice si cuplajul respectiv - nu mi se pare normal ca faca asa.

ovidiu_nemteanu Scris:Draga Daalos, crede-ma, dar nu au ce sa verifice , doar cuplajele electrice, eventual sa le curete, si nimic altceva, totul este capsulat, iar demontarea nu este tocmai simpla. Singura explicatie este accea ca nu se utilizeaza puntea fata, nu are jocurile normale formate din functionare si la temperaturi scazute apare si vascozitatea crescuta a uleiului. Ar mai fi posibil sa se utilizeze un ulei mai fluid. O alta versiune ar fi sa se merga o perioada mai mare cu grupul cuplat - martorul de bord clipocind (pozitia manetei pe 4x4 realizeaza cuplajul in cutie, cardanul fata se roteste si cupleaza partial grupul, insa miscarea nu se transmite la roti - asta am verificat eu, am suspendat de o roata sa vad functionarea lantului cinematic), uleiul ar trebui sa se incalzeasca putin si sa permita realizarea cuplajului. Ultima oara cand am cuplat puntea a fost in vara, cand a mers perfect.
Oricum este bine sa ridici problema la service si sa vezi ce spun si "specialistii".
URL de referinţă