Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: nu mai functioneaza kilometrajul
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
salut tuturor am de curind hover si am multe problem cu el am reparat cutia de viteze iar acum nu mai functioneaza kilometrajul . am verificat odometru [am pus unul nou dar nimic ]mi s-a spus ca ar fi un anume cablaj intre cutie si bord . Are cineva idee despre ce cablu este vorba ,sau cum arata ,pot sa il fac singur??
Restul bordului functioneaza? De exemplu turometrul, luminile de bord litrometrul pentru combustibil ....
Daca DA este o problema de contacte. Daca NU ... sigur este o problema de contacte sau o siguranta arsa din nu se stie ce motive ... poate o problema mai mare .... Este o postare in care am descris in amanunt cum se ajunge la bord ( vezi pe la capitolul imbunatatiri ... schimbare culoare bord)
Kilometrajul este un motor pas cu pas comandat de impulsuri produse de un senzor de masurare a vitezei ( are 3 fire din care unul merge la aparat) , care sa-ti spun drept nu stiu unde se afla, dar poate fi in legatura cu sistemul ABS sau cu cutia de viteze ( mergea inainte de a repara cutia? ) .
Daca ai schemele electrice care au fost distribuite de noi pentru modelele vechi te poti orienta dar daca nu ai cunostinte de electricitate auto sau electronica va fi imposibil sa depistezi traseul. Sa cautam noi sa vedem poate gasim ceva.
vezi senzorul de pe cutia de viteze , e un pinion care se strica acolo, s a mai discutat pe forum.
sal bordul merge doar km nu merge nu inregistreaza km facuti si nu indica viteza cu care merg .am gasit mufa odometrului Sparta dar nu cazuta de acolo ,schimbat odometru cu unul nou inainte de reparatia la cutie mergea
(03-07-2016 01:19 AM)biff4joe Scris: [ -> ]sal bordul merge doar km nu merge nu inregistreaza km facuti si nu indica viteza cu care merg .am gasit mufa odometrului Sparta dar nu cazuta de acolo ,schimbat odometru cu unul nou inainte de reparatia la cutie mergea

Aia este .... mufa trebuie schimbata dar este cam greu sa gasesti una originala. Cablajele vin integrate pe compartimente ( de ex. ansamblu usa dreapta fate .... si tot asa ) . Fa o poza daca se poate cu partea din cutie care presupun ca este in regula sa vedem daca nu se poate improviza ceva.
Ti-au stricat-o in service la repararea cutiei ... ar trebui sa te duci la aia si sa le dai cu cutia in cap . Am mai vorbit de " competenta" meseriasilor din servicele noastre.
salut tuturor am revenit si eu si kilometrajul meu care a pornit din senin dupa ce am intrat intr-o gropa . acum o sa desfac toate mufele sa le dau cu spray sigur de la una dintre ele a fost
Stai linistit am problema aceasta de vreo 3 ani... dupa un timp o sa te obisnuiesti. Si mie la inceput cand pornesc motorul si merg cativa KM nu merge vitezometrul dar dupa un timp si numar de km (si gropi) se porneste si/sau opreste. Cel mai bine cumpara-ti un GPS cu km si ai scapat.
Trebuie desfacut bordul si scos modulul cu aparatele de masura .
Poate fi de la
1. mufa, contacte imperfecte
2. lipituri reci pe placa modulului aparatelor de masura .... se desface, este acces acolo si refacute cu mare atentie toate lipiturile cu fludor si pasta decapanta ... s-a intamplat si altora. Vezi topicul cu modificarea culorii bordului unde descriu intreaga operatiune de demontare si sunt imagini cu modulul desfacut.
Faci asa ceva numai daca ai cunostintele necesare si scoti alimentarea de la baterie inainte de demontarea mufei de la aparatele de masura. Daca nu esti de meserie lasa pe altii ... un bord nou costa vreo 2000 $ pentru ca este electronic cu procesor si aparatele cu motoare pas cu pas (raspund la impulsuri electrice)
inlocuieste senzorul de pe cutie, probabil e ceva in neregula acolo, nu umbla in bord din prima!
Multumesc pentru raspunsuri insa nu am cunostinte de electronica si nici de mecanica fina. Deocamdata nu pot schimba nimic(din lipsa de fonduri) de curand ce am schimbad bucsi spate capete de bara si altele...Sper ca pe viitor sa rezolv si treaba cu cunsumatorii pentru ca nu-i o solutie de viitor sa tot scot si pun borna + de la baterie de fiecare data cand opresc masina Big Grin

Ca sa fiu mai explicit cu +. Cand opresc masina becurile de la unitatea multumedia raman aprine iar dupa o noapte de stat asa bateria se descarca complet. O chestie interesanta cand masina este pornita si bag un consumator(un incarcator) in priza sau in priza de la bricheta unitatea se stinge pentru 5-6 secunde timp in care incarcatorul functioneaza dupa care se aprinde unitatea si nu mai functioneaza incarcatorul. Orice sfat este binevenit .
luminile de la unitate se aprind cand pui pozitia, orice scurt intre circuitul pozitiilor si un altul face ca acesta sa se alimenteze, verifica buna functionare a tuturor becurilor in special frana / pozitie cu filament dublu, apoi o sa trebuiasca sa verifici tabloul de sigurante

un alt test ar fi sa deconectezi unitatea, daca totul merge ai gasit vinovatul
Buna ziua si bine vam regasit. Astazi m-am jucat putin cu multimetru si am realizat ca consumul este 0.79 dupa ce am deconectat unitatea multimedia (doar partea de jos) consumul a scazut la 0.01 dupa ce am reconectato insa fara a mai baga cablul acela gros si rotund consumul a scazut la 0.61.(O sa atasez si poze)
Acum as fi curios cu o alta unitate care este situatia. Daca mai aveti sugesti Big Grin
ala gros e magazia de cd uri poti sa o lasi deconectata
Mufa DIN ( cablul gros ) vine de la magazia de CD precum a spus colegul Coman. Celalalt cablu de deasupra este antena ... deci nu au nici o importanta in problema ta.
Dar nu inteleg unde ai intercalat ampermetrul ( esti pe scala de 10A si cu bornele puse invers de arata cu minus) ca sa putem compara ceva.
Problema se pune cam asa ....
Unitatile media clasice au trei alimentari una directa din baterie dar prin intermediul unui releu si intreruptorul de la bord (pornit/oprit radio) , una prin cheia de contact iar luminile se alimenteaza din circuitul de pozitii ( aprinzi pozitia se aprinde bordul si evident multimedia). Ce fac celelalte .... alimentarea directa alimenteaza multimedia prin intermediului unui releu ( evident care poate fi electronic) comandat de tensiunea care vine prin cheia de contact. Deci absenta tensiunii de la cheia de contact trebuie sa duca la intreruperea alimentarii multimedia.
La sistemele moderne toate aceste functii sunt preluate de un procesor pe capul caruia vin o sumedenie de tensiuni stiute doar de proiectantii electronicii. Din schemele de principiu care ne sunt cunoscute sunt o serie de conexiuni care vin nefiresc de pe circuitul usilor , ECU si acoperisul retractil (cine are asa ceva). De exemplu in setul de scheme hover_electric_6 pe procesorul de radio-CD player pe pinii A4, A14 si A6 vin tensiunile de care spuneam .... ce fac, ce semnale dau ... nu stiu. Deci problema este o tensiune parazita ( ori o masa decuplata pe undeva ) care nu pica cum trebuie. Este foarte dificil de rezolvat mai ales in lipsa schemelor electronice amanuntite.
Ampermetrul l-am pus la baterie mai exact: Cablul negru l-am legat la -(cablul negativ) care era deconectata de baterie iar cablul rosu ampermetru l-am pus la borna negativa la baterie.
Am vazut si eu schema electrica_06 insa scrisurile laterale in partea stanga sunt incomplete si nu-mi dau seama ce scrie.
Asta vroiam sa verific, de unde vine "tensiunea parazita" insa nu prea ma pricep . As lua pin cu pin dar nu stiu daca ii bine ?
Tin sa va multumesc din suflet pentru sfaturi si indrumari si-mi iertati deranjul Smile
Ai legat aproape corect ampermetrul numai ca probabil ai inversat bornele (rosu cu negru) pentru ca afisa cu minus.
Problema este ca nu ai aflat mare lucru in privinta modulului multimedia pentru ca "pe direct" (adica direct din baterie) mai sunt alimentate si alte module de exemplu telecomanda care deschide usile automat, iluminatul interior, luminile de la usi si altele . Prin conexiunile permanente, direct din baterie se alimenteaza si toate memoriile cu care se realizeaza setarile procesoarelor de exemplu cel de la modulul multimedia ... decuplezi bateria se reseteaza tot si trebuie reprogramat radioul.
Dupa parerea mea consumul de 0,8 A este mare pentru repaos total. Cred ca ai avut vreo usa deschisa sau plafoniera. Consumul remanent trebuie masurat cu totul oprit ... inclusiv radioul, scoasa cheia din contact ... scoasa!. Eu nu am avut curiozitatea sa masor la masina mea ... o voi face ... dar apreciez ca ar trebui sa fie ceva de ordinul zecimilor de miliamperi pana in 100 mA (adca 0,1A) pentru ca altfel se descarca bateria peste noapte. Daca exista un consum mare este ceva in neregula ... posibil un consumator parazit datorat pierderii izolatiei ..... De exemplu cutiile de sigurante, cele externe , sunt foarte vulnerabile pentru ca acolo exista o aglomeratie de circuite supuse intemperiilor si pot pierde usor izolatia formand legaturi parazite intre diversele circuite cu manifestari din cele mai ciudate.
Bine v-am regasit.
Testarea am facuto cu cheia scoasa deci plafonierasi becurile din usi nu functioneaza . Inchiderea am anulato mai demult. Cum spuneti dumneavaostra ca unitatea primeste curent din mai multe parti, insa consumul cu unitatea scoasa era de 0.01 deci foarte bun.
Va multumesc din suflet pentru raspunsuri si va rog sa-mi iertati deranjul Smile
URL de referinţă