Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: H6
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
H6 , Steed 5.
TEST în premieră cu noile Great Wall Hover H6 şi Steed 5 :

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-i...5-13726443
FOTO: Great Wall se ridica in Bulgaria caramida cu caramida. Noul SUV Great Wall H6 promite raport calitate-pret imbatabil

http://0-100.hotnews.ro/2015/01/16/foto-...-imbatabil

Great Wall e o marca auto de care putini au auzit, insa pentru ca vine din China si asambleaza in Bulgaria, aproape de granita cu Romania, a existat la un moment-dat “teama” ca “ne invadeaza” chinezii, cu tot cu masinile lor chinezesti made in Bulgaria. Realitatea e de fapt alta. Am mers in Bulgaria sa le (re)vad uzina Litex Motors si sa conduc modelul H6. Concluzia? Great Wall (Marele Zid) se ridica in Bulgaria caramida cu caramida, iar cel mai nou model al lor, SUV-ul H6, este foarte apropiat de ceea ce poti intalni la mai cunoscutele marci asiatice Hyundai si Kia.

Great Wall H6

Acest SUV este probabil cel mai necunoscut din piata, insa nici nu prea avea cum altfel deoarece lansarea in Romania urmeaza sa aiba loc in curand, in acest prim trimestru din 2015. La exterior, H6 nu seamana cu nimic, ceea ce este o prima bila alba pentru masina, intr-o lume in care chinezilor le merge faima ca sunt buni la copiat. Este un SUV compact cu dimensiuni similare cu ale Nissan Qashqai sau Volkswagen Tiguan, are un design simplu si curat.

In interior se pot observa cu usurinta influente Nissan si Ford, iar cheia de pornire arata mult mai scump decat masina, fiind asemnatoare cu cheile de la cele mai noi modele Audi. Sistemul multimedia este aproape identic cu cel al Qashqai, ca design, insa are functionalitati mai restranse. Chiar si asa, e foarte rapid si usor de folosit.

Schimbatorul de viteze si instrumentele de bord amintesc de modelele Ford din generatia anterioara. Cine a condus un Focus sau Kuga va sesiza imediat asemanarea.

Dincolo de toate acestea, chinezilor le-a iesit o masina suprinzator de reusita. Scaunele sunt moi, confortabile, pozitia de condus e buna, butoanele sunt organizate ergonomic si logic, iar in spate exista spatiu foarte generos pentru picioare si cap. Un mare plus este organizarea tip rastel a portbagajului, fiind astfel foarte simplu sa depozitezi bagaje fara sa le pui gramada, unele peste altele.

La capitolul motorizari e bine sa stiti ca dieselul de 2 litri, turbo, de 143 CP si 310 Nm, este vioi si decent de economic. Cat timp am fost pasager in masina as fi spus ca este si silentios, insa de la volan motorul se aude semnificativ mai tare decat in oricare loc din masina. Cu acest propulsor, Great Wall H6 atinge 100 km/h in 11,2 secunde.

De motorul de 1,5 litri turbo pe benzina, tot de 143 CP, e bine sa uitati ca exista. Pare ca are maximum 100 CP, consuma mult si suna de parca se va strica maine.

Insa dieselul este de luat in calcul, fie macar ca mergeti sa-l conduceti din curiozitate. In fond si la urma urmei nu-i lipseste nimic din ce are orice alt SUV modern de pe piata: aer conditionat cu reglare automata, jante din aliaj de 17 inch, acces si pornire fara cheie, senzori de parcare spate. Pe langa toate acestea, suspensiile sunt excelente, foarte silentioase si cu o setare optima intre confort si sportivitate. Ca particularitate se remarca elementele din aluminiu pentru suspensia spate (multi-link), intalnite doar pe masini premium.

Preturile pornesc de la 14.000 euro cu TVA, iar echiparea de top, cu piele, trapa, tractiune integrala (de la frunizorul NexTrac) si motorul turbo diesel 2.0 TCI de 143 CP (cu turbina BorgWarner si injectie Bosch) costa 24.600 euro cu TVA in Romania, potrivit oficialilor Alexandros Motors, importatorul local. Garantia de 3 ani sau 100.000 km e la nivelul oricarei alte marci din piata. Ramane de vazut ce se va intampla la testele Euro NCAP, unde de regula chinezii clacheaza. Este insa de asteptat ca H6 sa obtina 3-4 stele din 5 posibile.

Pana la finalul anului 2015 va fi introdusa si o echipare speciala, Great Wall H6 Domino, care are partea superioara a caroseriei vopsita diferit fata de restul masinii, beneficiaza de proiectoare cu tehnologie LED si are si sistem de navigatie. La toate celelalte versiuni ecranul tactil este strict pentru multimedia, nu si pentru navigatie.

Great Wall Steed 5

Pe langa Great Wall H6, in Bulgaria este asamblat si pick-up-ul Steed 5. Acesta beneficiaza de diverse versiuni de echipare si accesorizare, printre care Premium (versiune orientata spre asfalt), Classic si Hunter (versiune accesorizata special pentru vanatori).

Din demonstratiile facute de bulgarii de la Litex Motors e lesne de observat ca Steed poate face fata cu brio competitiei venite din partea celorlalte pick-up-uri mai consacrate.

Modelul chinezesc are in favoarea lui chiar trei atuuri deloc de neglijat: cel mai mic pret de achizitie din piata, sarcina utila de 1.000 kg si motor turbo diesel de 2 litri (in contextul in care toate masinile rivale au motoare de peste 2 litri, excepandu-l pe Volkswagen Amarok). Steed 5 utilizeaza componente 4×4 de la furnizorul EATON.

Pe de alta parte, Steed 5 sprinteaza lent pana la 100 km/h (17 secunde) si are de castigat o imagine buna, mai ales ca pick-up-urile sunt masini pentru munci grele, unde nu e loc de „chinezarii” si rateuri. Pentru ca Great Wall Motors face pick-up-uri de peste 25 de ani, poate ca, totusi, singura problema a lui Steed 5 este doar notorietatea, nu si calitatea.

Uzina Litex Motors

Bulgarii de la Litex Motors, care asambleaza masinile chinezesti Great Wall, s-au reorientat. Acum asambleaza H6 si Steed 5 si au renuntat la gama de masini compacte si mici pe care le-au facut de la inaugurarea din februarie 2012 si pana in 2014.

In prezent fabrica arata ca la inaugurare si are in continuare un volum scazut de productie. In consecinta, si putini angajati. Capacitatea maxima de productie a unitatii de asamblare este de 50.000 masini/an, cu un total de 2.000 angajati. In prezent sunt vreo 200 de oameni care asambleaza 5.000 unitati/an, cu perspective de crestere in 2015 si 2016 spre 10.000 unitati/an.

Dupa orice standarde, productia este mica, iar angajatii putini. Insa Great Wall vrea sa aiba o crestere usoara si constanta in Europa, fara sa se hazardeze in obiective imposibil de atins, cum au facut alte marci chinezesti care au incercat si ele sa intre pe piata europeana. Cea mai mare piata de desfacere europeana pentru Great Wall este Italia – o tara care pare foarte deschisa la nou, dupa cum a demonstrat si prin cumpararea de automobile Dacia cand marca romaneasca facea primii pasi in Europa de Vest.

In Bulgaria, in 2015, sunt asteptate vanzari de 1.000 unitati Great Wall, iar in Romania, prin Alexandros Motors, pana la 400 unitati.

Gradul de integrare al furnizorilor este inca la un nivel scazut, doar bateriile Monbat si uleiul de motor Prista fiind produse in Bulgaria. Restul vine din China sub forma de CKD (pachete de masini dezasamblate), inclusiv caroseria, care este expediata deja intreaga si vopsita.

Putini stiu ca Great Wall Motors este cel mai mare producator independent de masini din China, restul fiind partial controlati de stat sau independenti, dar mai mici decat Great Wall Motors. Compania a luat fiinta in 1984, in orasul Baoding, iar in prezent detine cinci uzine in China, zece uzine in afara Chinei si 60.000 angajati la nivel mondial.
URL de referinţă