Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Toyota Aygo
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
De cateva luni si-a facut loc in familie si o buburuza:

Toyota Aygo 2007
998cc
68CP
~800kg

Este versiunea in 5 usi, full options din fabrica, 102.000 km, proaspat scapata de leasing. Taxa deja platita, desi nu asta ar fi fost problema, taxa fiind de aproximativ 100 euro.

Inainte sa o iau, i-a fost schimbat kit-ul de ambreiaj si pompa de benzina.
Dupa ce am luat-o, am pus-o la punct pe partea tehnica:

-Ulei motor + filtre (ulei, aer, polen);
-Ulei cutie de viteze;
-Pompa apa + termostat + curea transmisie + antigel;
-Lichid frana + placute frana fata;
-Catalizator + sonde lambda;
-Bujii;
-Curatat admisie, clapeta acceleratie si senzorii;
-Incarcare freon;
-Bielete antiruliu + bucse brate + geometrie
-Schimbat jantele cu altele noi, 14" + capace + prezoane, originale Toyota Aygo (jantele ei aveau ceva indoituri iar capacele zgariate, am iesit mai ieftin cu pachetul nou decat sa le fi indreptat pe cele vechi);
+ toate testele posibile si poate alte maruntisuri care nu imi mai vin in minte.

Apoi m-am apucat de imbunatatiri:

-Polish exterior + autocolant negru lucios pe capota si plafon;
-Antifonat complet interiorul, adica demontat absolut tot, lipit Aluband pe tabla iar apoi un strat de fonomin intre tabla si tapiterie/plastice;
-Montat incalzire in scaunele fata si bancheta spate;
-Folii pe geamuri, 50% fata si 5% spate, luneta si parasolar;
-Lupe + xenon + vopsit farurile pe interior + polishate la exterior si aplicat folie transparenta;
-Inlocuit stopurile cu cele de la modelul facelift + folie fumurie pe ele;
-Oglinzile exterioare le-am facut electrice si incalzite (reglajul electric + instalatia electrica si butonul au fost luate dintr-un kit pt Logan, se potriveste perfect), iar in locul vechilor manete de la reglajul manual, am montat niste tweetere;
-Senzori parcare fata + spate cu afisaj LCD;
-Oglinda centrala interioara era crapata asa ca am inlocuit-o cu alta mai mare si mai frumoasa, care are incorporat un ecran LCD si am montat o camera pt marsarier conectata la ea;
-Montat inca o plafoniera + iluminare interioara cumpleta cu LED-uri (plafoniere + podea + sub usi + portbagaj), de asemenea montati senzori la toate usile si la luneta (Aygo are senzor doar la usa sofer). LED-urile sunt 4300k, adica alb cald;
-Senzor capota + iluminare motor;
-Iluminare cu LED-uri a numarului din spate;
-Lumini de zi (DRL) in grila centrala;
-Camera supraveghere trafic pe parbriz;
-Detector radar Beltronics Pro RX65;
-Cotiera;
-Cheie tip "briceag";
-Imbunatatit traseul de curent alternator-baterie si baterie-caroserie cu ajutorul unor cabluri suplimentare;
-Venit cu un traseu electric de la baterie pana in interior, de unde am alimentat toate sistemele electrice adaugate pentru a nu forta instalatia originala a masinii;
-Aprinderea automata a avariilor si a stopului ceata spate in momentul cuplarii marcharierului;
-Montat un modul pe al 3-lea stop de frana, care in momentul apasarii pedalei de frana mai intai clipoceste stopul de 5 ori, apoi il aprinde complet. Este o masura de siguranta foarte buna in trafic;
-Schimbat chederul de la usa sofer (era rupt), un maner interior (rupt) si butonul de actionare AC (defect, nu mai statea cuplat);
-Schimbat stergatoarele (parbriz + luneta);
-Gresat toate balamalele si incuietorile;
-Dat jos scrisurile si sigla din spate, vopsit negru lucios sigla din fata;

Probabil mai sunt si altele care nu imi mai vin acum in minte.

Ca si impresie generala, sunt foarte multumit de masina, se comporta bine pe strada, in trafic se strecoara cu usurinta, se gasesc multe locuri de parcare. E perfecta pentru oras dar nici in afara nu sta rau. Mai fasneata si mai rapida decat Hoverul, se infige mai bine in acceleratie, este si normal avand un raport putere/greutate mai ridicat.

Consuma aproximativ 4-5% combinat (oras Vaslui/Iasi + exterior). Inmatriculand-o pe un pensionar (tatal meu) beneficiez de RCA la un pret de 160 ron/an si casco 180 euro/an Smile

Inca nu am finalizat procedura de inmatriculare, urmeaza in curand noile numere.

Ca si planuri de viitor: montat sistem de alarma Viper HD (deja unii senzori i-am pozitionat prin masina; instalatie GPL si poate un set de jante aliaj 15". De asemenea ma mai gandesc la niste bare plafon + portbagaj suplimentar, pentru situatiile cand avem mai multe de carat cu buburuza.
frumoasa broscuta insa de la cayenne V8 la ascutitoare pe gpl e mare drumul, te ai putut adapta? Big Grin
Tocmai am dat din broasca tot ce poate, a trebuit sa fac un drum urgent Vaslui - Bucuresti in care limita de timp era 3.5 ore. Am calcat-o cat de tare am putut, pe unde s-a putut, in exterior am tinut-o in mare parte pe la 150km/h, cu ocazia asta am constatat ca viteza maxima nu e cea declarata de 157km/h ci trece de 170 km/h Big Grin E prima masina la care am vazut acul kilometrajului trecand peste ultima gradatie de pe ceas, in cazul asta 170km/h Smile)

Nu i-am facut poza atunci, dar sa va faceti o idee, a ajuns in zona liniei rosii

[attachment=1923]

M-am incardat in timp, am facut 2:50 Smile Printre cei mai buni timpi obtinuti pe portiunea asta de drum. Cred ca un timp mai bun am obtinut doar cu Infiniti.

Am fost 2.5 persoane in masina + un geamantan.

Dupa ce m-am mai invartit vreo 40 km prin Bucuresti, la intoarcerea spre Vaslui i-am facut plinul si am calculat consumul ...

(In drum spre Bucuresti a fost o discutie gen:
eu:Sunt curios daca scot consum sub 10%!
sotia: NICIO SANSA in stilul asta!!)


Iar consumul a fost un incredibil 6.6% ! Smile Metoda calcului e cea mai exacta, plin pana in buza, circulat, plin din nou pana in buza si calculat impartind litrii la km parcursi.
Sa-mi pice fatza, nu mi-a venit sa cred ca a consumat doar 6.6%, abuzata la maxim!

Inapoi spre Vaslui am mers constant 90-100km/h, am facut aproximativ 4:20h, cu doua mici opriri pe drum, facut din nou calcul la consum: 4.3%. Deci se poate obtine fara probleme consumul declarat de producator, 4.1%.

S-a comportat impecabil, e primul drum mai serios pe care il fac dupa modificarile aduse. E foarte stabila la viteze mari, zgomotul din interior e unul foarte redus Smile

Cu Hoverul n-as fi reusit un astfel de drum si cu siguranta consumul ar fi fost de peste 20-25% daca abuzam de el in felul asta. De Porsche nu mai zic, sigur sarea de 30% dar deja intram in alta liga, a mastodontilor de 2.5 tone care reusesc 0-100km/h in 5s si se apropie de 300km/h, chiar trec peste daca se modifica softul Big Grin

M-am simtit foarte bine, e incredibil cum un rahat de masina la prima vedere, poate sa ofere astfel de satisfactii Smile

Coman, inca nu e pe gaz. Dar vazand in Bucuresti GPL la 2.65ron/litru, o sa urmeze cat de curand!
pe gpl o sa prinda doar in cadere libera vitezele mentionate mai sus.

mergand asa cu un motoras de ascutitoare il termini repede, ele merg dar nu rezista in timp la asa abuz, is trotinete de oras.

e frumoasa masinuta, ciudat ca eu cu un modus de 48kw nu pot sa prind mai mult de 149km/h pe gps.
Nu-i problema motorul, il iau cu totul de la dezmembrari cu 200 euro Big Grin Oricum e motor de turatie, aspirat, ii place sa fie accelerat, de pe la 3000 rpm in sus incepe sa se simta bine, la 3600rpm avand cuplu maxim si la 6000rpm calutii. In momentul de fata, la 104.000km e impecabil, internele sunt in stare foarte buna, compresia e perfecta.

Pe GPL o sa mearga identic, vreau sa ii pun STAG 300 Premium, adica de aproximativ 4000 ron.

Pe langa puterea motorului mai tine si de limitarile electronice si constructive. La viteza indicata de bord, adica peste 180km/h, aveam turometrul sub 5000rpm. Teoretic, masina ar trebui sa treaca de 200km/h, motorul si rapoartele permit lucrul asta. Un soft ar rezolva limitarea electronica, dar nu cred ca imi bat capul. Ajunge cat poate in momentul de fata.
tu le stii pe ale tale eu pe ale mele, parerea mea ca e un regim nedorit ceea ce imi spui acolo, o sa i sara ochii si o sa zvarle cu pistoane peste gard, tu iti stii mai bine socotelile.
Foarte frumoasa buburuza!! Sa o stapanesti sanatos!!!
Multumesc ! Smile
Noutati:
-Revopsita complet, culoarea originala, doar plafonul l-am vopsit cu negru lucios;
-Aripile spate le-am dat pe interior cu un strat anti-coroziv, sa nu apara rugina pe viitor;
-Inlocuit parbrizul si lipit un nou parasolar din folie 5%;
-Inlocuit bendixul de la electromotor (incepuse sa patineze cam la una din zece porniri) + o mica "revizie" electromotorului;
-Instalat Viper HD cu pornire motor din telecomanda + urmatorii senzori pe langa alarma: -Senzor Audio Geam Spart; -Indicator Electroluminiscent Viper; -Modul By Pass Universal Cu Xkey Port; -Modul Ridicare Geamuri Electrice; -Senzor Antitractare/Miscare ; -Senzor Proximitate perimetru Dubla Zona.
-Inlocuit uleiul si filtrul ulei, acum am pus MOTUL 8100 X-clean+ 5W30.
-Schimbat un tampon anti-balans de la motor.

Ca si km, e aproape de 109.000, in continuare foarte multumit de ea.
URL de referinţă