Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Tratament motor DURALUBE, METABOND
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Pagini: 1 2
sunt posesor de HOVER DE 6 LUNI . am montat imediat dupa ce am cumparato GPL .
- La noi in familie se practica de peste 10 ani folosirea tratamentului DURALUBE atat la motor cat si la combustibil.

-intrucat folosesc si la HOVER. AM DEJA CU MASINA PESTE 30000 KM se comporta exemplar.


NU CUNOSC proprietatile metabondului dar la duralube pot aduce multe afirmatii.

stima
Nu pune aditivi pe niciunde, in special in motor, nu e nevoie. Fac mai mult rau decat bine, mai ales duralube care are in compozitie teflon.
eu nu am pus niciodata aditivi in motor sau benzina...ori lasi masina sa mearga asa..ori o omori cu mana ta...am 40.000 km si pot sa zic ca fost la rechemarea hoverelor in legatura cu schimbul garniturilor...si mi-au zis ca printre putinele masini care au motorul impecabil....spre deosebire de celelalte care foloseau aditivi...nu se vede acum...se vede pe la vreo 60-70.000 km si mai vorbim atunci...stima....
Recomand utilizare Metabond ECO, nu de alta dar dubleaza viata motorului din momentul aplicarii tratamentului in cazul motoarelor peste 100000 km si tripleaza viata motorului in cazul tratarii daca este nou.
la cutie am rezolvat problema supraincalzirii cu Metabond GT

Tratamentele cu Metabond, reduc frecarile cu 60 %, se poate observa si o crestere de putere la acelasi consum cu 4-5%. Personal, am utilizat pe Hover, pe Passat si GLK, Metabond ECO.

La circa 20 de secunde dupa aplicarea tratamentului, se observa o micsorare a zgomotului produs, indicatie clara a scaderii frecarilor.

Este ultrarecomandat ca tratamentul cu Metabond Eco, sa se realizeze la motoarele dotate cu instalatie GPL...
Nu am folosit dar nu cred sa faca rau. Am vazut mai multe demonstratii in favoarea acestor aditivi dar sunt discutabile pentru ca sunt facute de catre producatori. Ar fi interesant un studiu independent ( daca mai exista ceva independent la vremea asta ).
Cred ca pentru G.P.L. trebuiesc luate niste masuri de protejare a motorului.
Asa ca fiecare face ce vrea .
aditivii astia sant ca aghiasma, nu face nici rau nici bine Smile))))
Am realizat teste pe motoare de 1200 KW, compresoare de aer. echipamente utilizate in general pentru situatii de urgenta si in conditii grele. Rezultatele cu Metabond ECO si GT au fost pe masura. Prin compararea echipamentelor netratate cu cele tratate cu Metabond, s-a observat o uzura de 90 % mai pronuntata in cazul celor netratate, in aceiasi unitate de timp, respective 8000 ore de functionare. Prefer sa dau 120 Ron la fiecare 2 schimburi de ulei, dar macar prelungesc timpii de utilizare si conditiile in care se poate rula pot fi dure, chiar sa depaseasca testele producatorilor.
Producatorii nu prea accepta utilizarea Metabond, din cauza prelungirii timpului de viata a pieselor, pistoane, segmenti, cuzineti, lagare, etc, deci absolut tot ce este in contact si miscare., este business, nu?
Nu degeaba, autovehiculele folosite la invazia din Iraq au fost tratate cu o generatie mai veche de Metabond, asadar, cand ramaneau fara ulei si/sau fara apa, masinile reuseau sa mai mearga cel putin 80 km, sa iasa din ambuscade, etc. Pe youtube sunt ceva demonstratii, filmulete elocvente, pot sa va spun ca 99.9% sunt reale.
Pt LPG e chiar indicat folosirea Metabond, particulele de ceramica de 1 micron trec prin filtre fara probleme, sunt "imbracate" in ceramica toate partile componente aflate in miscare si contact. Imaginati-va, sau mai bine frecati 2 cani din ceramica una de alta si constatati ce efort la frecare este realizat in comparatie cu utilizarea a doua metale. Bine, discutia se poate extinde, dar mai bune sunt filmuletele de care am pomenit mai sus.

Salutari sa auzim de bine.
filmuletele nu indica nimic, decat niste reclama imposibil de verificat de utilizatorul obisnuit, daca dvs inca va mai informati din filmulete de youtube sau "de pe net" asta indica ca aveti mari probleme in a intelege aceasta lume.

ceea ce pot sa va spun din proprie experienta este ca foarte multi utilizatori au avut probleme cu acesti aditivi in special metabond la modul ca motoare absolut bulletproof cum ar fi JTD in 8valve si sanatoase au inceput sa aiba probleme dupa tratamentele cu metabond, nu imediat, dupa cateva schimburi de ulei, nu stiu daca e o legatura , cert e ca turbina a avut de suferit.

singurele teste concludente sant cele in care se analizeaza uleiul uzat pentru a vedea ce si cat se uzeaza, acele asa numite UOA(used oil analysis) insa din pacate nici un producator de aditivi nu furnizeaza astfel de teste, logic Smile

opinia mea este ca acesti aditivi, diverse zemuri ungatoare au aplicatie doar in racing, probabil pe motoare foarte uzate(vintage) fac treaba buna insa la un motor sanatos diferentele sant infime, orice motor in ziua de azi merge 200k fara probleme, unele chiar si dublu fara sa consume ulei, iar masinile au alte probleme care apar in acel timp(devin demodate, capata defectiuni la alte subanasamble) , motorul fiind robust, foarte multe masini pleaca "pe cracii lor la remat" , cam care ar fi sensul sa plece la remat cu un motor ca si nou? Big Grin


capul sus oameni buni, va mai las putin sa promovati apa impinsa numita metabond si apoi se sterge, depinde de dvs ceea ce se va intampla, daca veti mai abera, se va sterge iar daca nu veti mai abera va ramane asa sau se va sterge, dupa caz.
apropo am un amic , bun ,cu un reno, generatie veche, si mi zice mai eugene maine ma duc sa mi fac schimbul de ulei, si mai fac ceva, zic eu ce, el un tratament la motor,eu zic ,nu mai lasa-l asa ca merge,nu? da el merge bine da o sa mearga si mai bine, ok treaba ta, a doua zi ma cheama el la masina si ma intreaba eugene ce e becul asta aprins ,si eu ii zic, motorul, defect, da ai facut tratamentull ala, el ,da ok nu va mai povestesc, 42 de milioane un schimb de ulei un tratament si o reparatie, he he he
Dupa cum se vede, ca si in politica, opinii si opinii de toate felurile.
Dupa cum spunea si stimabilul Coman sunt cam putine argumente proaditivi. Si doresc sa le repet:
- nu sunt publicate testari si studii edificatoare si elocvente
- motoarele actuale sunt foarte robuste spre deosebire de motoarele de acum 20 ani ( pentru o Dacie 1300 ar fi fost ideal un astfel de tratament) ... si eu am ( mai precis firma la care lucrez ) un Citroen Xsara Picasso de 2,0 l HDI, 225000 km reali, fara nici un tratament , schimb de ulei la vreo 15000 km ( daca are firma bani), merge excelent, nu consuma 100 grame de la un schimb la altul ;
- preturile destul de piperate ale acestor aditivi asa zise de clasa superioara ( cam costul unui schimb de ulei ) . Si peste asta dupa 10 - 15000 km il arunci impreuna cu uleiul uzat ... cica ar avea influenta pana la 2 schimburi de ulei .... greu de verificat ...
- unele probleme care au fost semnalate (nu numai aici);
- nu am auzit sa fie folosite pe scara larga de utilizatori interesati intr-o exploatare rationala a motoarelor ... de exemplu firme de transport sau de diverse utilaje cu functionare in conditii grele .

Poate utilizarea pe motoare uzate sau cu utilizare in conditii foarte grele de exploatare (de exemplu la Polul Nord ) ar justifica folosirea acestor aditivi.
da, pentru orice om normal la cap aditivii nu au sens.
curios e cum nimeni nu macane nimic despre sistemul de ungere, presiuni de lucru, toti habarnistii (prosti din pacate) despica hirul in patru pe tot felul de compusi mai mult sau mai putin esoterici dar nimeni nu verifica capabilitatile de ungere ale tigaii respective, uzura zero crezuta si pupata mai ceva ca moastele, ete na, eu vreau cu uzura, cu frecare.
Inca se mai pune botul la prostiile astea de aditivi "minune", iar ei inca folosesc aceleasi metode de vanzare de acum foarte multi ani?
Si eu am fost vanzator ambulant de metabond, am renuntat dupa nici o luna cand am cunoscut mai bine detaliile afacerii. Cacaturi de doi lei, supraevaluate si vandute la fraieri folosind tot felul de teorii ale conspiratiei la care prostul pune usor botul.
Este normal sa existe sceptici si discutiile sunt constructive, cam asa le vad... Am fost sceptic deasemeni inainte de utilizarea aditivului, dupa care am cautat demonstratiile contra, ca deh, pro erau destule.
Am cumparat echipamentul de testare pentru a ma convinge. Iata ca dupa teste dure am hotarat utilizarea Metabond Eco. Suna a reclama, dar nu este asa. Din fiecare flacon, pastrez si acele picaturi care mai raman, mai ung din cand in cand ceva lagare pe la ventilatoarele de la calculatoare, dar si altele.

Episodul descris mai devreme despre un motor cu probleme dupa tratare cu Metabond, mi se pare fara detalii clare, si asta o spun pentru ca Metabond ofera garantie la tratare daca se demonstreaza ca din cauza tratamentului, motorul a suferit ceva defectiuni.

Sa nu se inteleaga gresit, nu fac business sau distributie Metabond, doar doresc sa impartasesc cateva din opiniile mele de inginer mecanic, sper sa foloseasca cuiva, in principiu, daca va da mana, ar trebui folosit.

Apropo, prin Constanta am vazut un numar mare de taxiuri cu sigla Metabond lipita, am stat de vorba cu un sofer si spunea ca este politica companiei sa foloseasca Metabond, oricum sarucul, nu a putut sa imi explice de ce... Pe la Cluj, Sibiu, ceva flote de tiruri sunt tratate cu Metabond, am inteles ca au rezultate bune, in sensul ca au economie la reparatiile capitale de la motoare si grupuri.
@Mircea N - ne poti zice mai multe despre echipamentul de testare si metodologie?

@Ovidiu - La polul nord nu sunt masini, e banchiza de gheata doar, Antarctica e ala cu continentul si asezari permanente; la polul nord ajung rusii cu spargatoarele de gheata nucleare cu turisti cu bani la bord.

La subiect - eu vreau sa vad compozitia detaliata a compusului, efectele concrete si fenomenele fizice care le explica, metodologia de testare, aparatura folosita etc. Aici nu e medicina cu grupuri de test, placebo, double-blind si alte avioane. In cazul asta e simplu: se trateaza un motor pe banc, se ruleaza in conditii de test si se masoara uzurile fie direct prin control dimensional, fie prin analiza fluidului de ungere pentru prezenta atomilor de metale considerate ca provenind din componentele supuse uzurii. Vorbea Razvan mai sus de asta la filmul cu analiza uleiului. E atata de simplu.

Oricum, suspendarea de particule fine de teflon intr-un ulei mineral de doi lei cum se vor aditivii astia e gresita ca solutie tehnica din mai multe motive, dar cel mai suspect mi se pare ca partea de marketing face astea:

1. apeleaza la partea sentimentala a oamenilor, ca pastilele de slabit, le da iluzia ca pot face ceva activ, constructiv, pentru a ingriji motorul; - schimbati fratilor uleiul la timp, folositi unul foarte bun si e destul.

2. face o analogie cu ceva tangibil, gen tigaia cu teflon, despre care stim cu totii ca nu se prind ouale de ea, ca urmare ce bine ar fi sa alunece asa si pistoanele in alezaje; - pacat ca nu asa functioneaza motoarele - toate componentele aflate presupus in frecare, de fapt nu sunt, exista pelicula de lubrifiant ("filmul" de ulei de la dacie) ca interstitiu, nu exista metal in contact cu metal, altfel ar exploda un motor in 2 minute - e destul un ulei bun pentru asta;

3. e harmless - cum zice Razvan - e ca aghiasma, nu face nimica rau;

4. e scump, automat e privit ca ceva calitativ superior.

De banii astia, mai bine cumparati inca un schimb de ulei si-l faceti de 2 ori mai des, daca tot insistati sa fiti peste specificatiile producatorului si aveti buget. Sigur ajuta mai mult decat avioane de astea pseudo-stiintifico-empirice.

Oricum defectele catastrofice la motoare, cele dupa care este necesara reparatia capitala (segmentare si/sau realezare-honuire bloc, schimbare cuzineti-rectificare arbore, inlocuire turbine), nu sunt generate de calitatea proasta a lubrifiantului, ci de absenta lui la locul potrivit la presiunea prescrisa, din cauze ca: baie sparta, pompa de ulei uzata, orificii de ungere astupate, filtre colmatate cu supape de by-pass blocate, ulei ars si neinlocuit la nivel samd.; de asemenea, un alt aspect foarte important si des neglijat este sistemul de racire, sunt motoare care o singura data daca le-ai fiert, s-au dus dracului (Hoverul este unul dintre ele).

Asa ca duralube sau nu, verificati uleiul si antigelul la masina, o sa aveti parte de ea mult si bine.
Stimabile Mircea ... in primul rand bun venit in aceasta mica comunitate.
Personal chiar as dori sa vad rezultatele testelor facute de tine ( in ce a constat testarea cum a fost efectuata si rezultatele concrete ... asta daca se poate ). S-a discutat destul de mult despre lubrifianti dar niciodata despre aditivi.
in principiu duralube si metabond poti sa te pisi pe ele, eu am incercat doar duralube odata, se simte o mica treaba, la modul ca parca motorul se incalzeste mai greu(pe testate), din ce am auzit duralube contine parafine clorurate, nicidecum teflon (ptfe) si reduce frecarea pentru un orizont de timp delta T destul de mic, apoi aciditatea poate afecta motorul, practic daca esti sofer de nascar bagi duralube, faci cursa, oricum te pisi pa el de motor dar ai avut un mic avantaj, doar oamenii prosti si super prosti promoveaza aditivii in vehicule de cacat, ieftine sau foarte ieftine folosite la carat coae de prost la servici.

problema noastra, a romanilor este prostia, avem maseaua cariata dar protejam motorul, ma pis pa el, ma pis direct in el.
Comanr, m-ai uns la suflet cu mesajul asta , mai ceva decat unge metabondul motoareleSmile) Exista o speranta pentru Romania!
Un raspuns pe cat de radical pe atat de logic si corect.
Dar este bine sa ascultam toate partile ... parca asa-i in democratie.
(06-03-2016 09:10 PM)comanr Scris: [ -> ]in principiu duralube si metabond poti sa te pisi pe ele, eu am incercat doar duralube odata, se simte o mica treaba, la modul ca parca motorul se incalzeste mai greu(pe testate), din ce am auzit duralube contine parafine clorurate, nicidecum teflon (ptfe) si reduce frecarea pentru un orizont de timp delta T destul de mic, apoi aciditatea poate afecta motorul, practic daca esti sofer de nascar bagi duralube, faci cursa, oricum te pisi pa el de motor dar ai avut un mic avantaj, doar oamenii prosti si super prosti promoveaza aditivii in vehicule de cacat, ieftine sau foarte ieftine folosite la carat coae de prost la servici.

problema noastra, a romanilor este prostia, avem maseaua cariata dar protejam motorul, ma pis pa el, ma pis direct in el.

or uitat astia poarta deschisa la rezervatie?
mi se face sila de aceste mezambleuri fara sens, aditivu lu peste prajit, produse promovate cu mult patos de oameni atat de creduli incat te pot omori cu securea in numele aditivului(inainte o faceau daca le ziceai ceva de masina intreprinderii), a venit un prost din asta odata , a inceput sa manance cacat, la toti e acelasi cacat servit, i am spus sec, e un cacat acest aditiv pentru ca eu vreau ca motorul meu sa se uzeze, sa se cace pe el ca sa stiu ca eu l am terminat.
a stat oleaca, nu gasea raspuns la asa ceva, discursul sinistru era incomplet, nu facea fatza acestui fel de om Big Grin
Pagini: 1 2
URL de referinţă