Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Instalatie GPL
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
As dori sa achizitionez un Hover si m-ar interesa cat costa instalatia GPL si unde mi-ati recomanda sa o fac. Multumesc anticipat!

Precizez ca e prima masina achizitionataBig Grin la 20 de ani
O instalatie simpla, multipunct pt 4 cilindrii costa vreo 1400-1800 ron. Cu montaj nu ar trebui sa depaseasca 2000-2400 ron.
Ai pus ochii pe o masina anume?
cea alba de la mia motors:D4830 E

Pe cea alba de la Mia Motors din Craiova, la 4830 E

Ce parere ai? imi sugerezi aceasta alegere? inconvenientul major ar fi lipsa unei reprezentante apropiate pentru service.

Eu fiind din OradeaBig Grin
Banuiesc ca pretul e fara TVA.

Nu ai nevoie de "reprezentanta", masina poate sa o faca bucati orice mecanic cu cunostine de baza, nu e vreun avion Smile
Am inteles... mersi pentru informatii Smile
2400 LEI instalatie GPL la roata de rezerva. pus de 6 luni . consum maxim 12%.
Cum scoti consum de 12%? Smile) Mie in Bucuresti imi ia acum 22-23% si in afara sub 15 nu reusesc.
Am interfata si am modificat temperatura ,turatia motorului si presiunea gazului la limita minima cit sa nu afecteze marsul normal al masinii
(20-01-2013 02:01 PM)LAwR Scris: [ -> ]Cum scoti consum de 12%? Smile) Mie in Bucuresti imi ia acum 22-23% si in afara sub 15 nu reusesc.

Se poate si consum de 10 pe gpl. La un drum Campulung Muscel - Arad si retur am scos 10,2/100km. Dar la mers cu 90Km/h doar 3 sau 4 depasiri peste 100 si regimul de schimbare al vitezelor intre 2500 si 2800 rpm. In general consumam undeva la 14,5/100Km. Cred ca totul depinde de stilul de mers. Sau poate au influentat si cauciucurile (si o fi adevarata faza cu economia de carburant la cauciucurile mai "bune"/scumpe).
marixen, si eu am interfata. Temperatura, adica la cate grade vrei sa intre pe GPL, turatia la care sa decupleze GPL-ul si presiunea nu afecteaza consumul. La o instalatie GPL secventiala mersul e identic cu cel pe benzina, calculatorul GPL copiaza si reda perfect cantitatea de benzina injectata. Nu poti face mare lucru, doar sa sincronizezi calculatoarele.

Asa e, depinde de stilul de mers. Eu in afara sub 120-150km/h nu o las iar in Bucuresti plec primul de la semafor ... Smile Asa e cand iti intra V8-urile in sange, ceri prea mult de la restul masinilor Smile))))
(20-01-2013 07:27 PM)marixen Scris: [ -> ]Am interfata si am modificat temperatura ,turatia motorului si presiunea gazului la limita minima cit sa nu afecteze marsul normal al masinii

salut, cum ai reusit sa reglezi instaltia, eu am un tomaseto stag 4 si sub 18% in bucuresti nu am reusit sa-o scot si "meseriasi" de la toporasi mi-au zis ca asta e consumul masinii, dar nu e adevarat ca inainte am avut o instalatie milano si cu aia aveam consum de 14% in bucuresti si mentionez ca nu merg cu ea sportiv.....bine cu ea merge sotia si merge super civilizat..eu ma plimb mai sportiv cu o tigra "batrana".
te rog sa-mi spui si mie daca sti pe cineva sa-mi regleze si mie instalatia....
recomand o instalatie tomasetto, pretul cred ca e undeva de la 2400 ron in sus in functie de zona. Treaba cu reglatul deja e mai complicata, pe langa reglajul simplu din softul de gpl ar mai trebui si un analizor de gaze (reglajul ar trebui facut cel putin odata pe sezonul cald si odata pe sezonul rece). Consumul mai putin de 12% nu am avut veci (aici vorbim de mixt, am consumat un plin doar in oras, in Cluj si am calculat cam 16-18% ).
mie imi ia afara 13-13.5 cu stag 4. In oras nu stiu cat ia, ca n-am mers veci un plin intreg numai in oras.

la stag 4 este firmware nou din iulie 2014, se poate face update, eu n-am vazur sa schimbe ceva esential in comportamentul masinii.

pt. cei cu consum mare: uneori daca sunt probleme cu aprinderea (cum am eu), ECU de gaz compenseaza cu gaz mai mult pentru a asigura lipsa detonatiilor. Din cand in cand ar trebui stearsa si refacuta adaptarea, ar trebui sa isi mai revina.

Se mai poate saraci amestecul uniform pe tot domeniul de lucru din parametrul "presiune la care s-a facut etalonarea initial"; e un pic pe dos rationamentul la polonezi, in sensul ca daca acuma el masoara de ex. 1.3 bari in vaporizator si parametrul de la etalonarea este de 1.2, el face o corectura in jos a timpilor de injectie pentru a veni pe valorile de la etalonare. Astfel, indiferent la ce presiune s-a facut de fapt etalonarea, se poate controla astfel offsetul de corectie. Contrar parerilor, nu se poate interveni direct asupra presiunii din rampa de injectie gaz, acest parametru nefiind accesibil in interfata software.

Eu am platit 2600 de lei in Cluj, cu butelie de 80 de l, montata in lungul masinii in partea stanga, incape perfect pana in bancheta spate si poti inca sa incarci lucruri luni in masina fara sa le treci peste butelie. La mine nu s-a putut monta in locul rotii de rezerva ca am ceva traversa de sasiu pe acolo si n-am vrut s-o tai, ceea ce e spre bine, ca la cat consuma animalul, cu butelie toroidala de 45-50 de l eram numa in peco la alimentat.

Spor!
Chiar daca eram si sunt un anti-gpl, la dihania actuala...avand in dotare instalatia era pacat sa nu o pun la treaba,si trebuie sa recunosc: "tine mult cu casa". Un plin de 30L (este un toroidal in locul rotii de rezerva) imi ajunge fix un drum galati-bucuresti (din centru in centru) adica exact 250km. Am mai mult de 10 drumuri de acest fel facute cu dansa, si sunt multumit. Initial estimasem un consum de 16-18 in oras...dar tine foarte mult de agresivitatea cu care o plimb. La un singur drum am reusit sa scot doar 190km cu 30 l de gaz, dar mers pe autostrada cu olecuta peste limita legalaSmile si pe la 4000rpm... dar la viteza normala de 100-110km/h ...stand in plaja 2500-3000rpm ...sunt satifacut de consum.
La actualul pret al benzinei nu se prea mai justifica montarea unei instalatii GPL.
In afara localitati scot un consum de 8,5 - 10 l/100 la o turatie de 2800 - 3200 ture/min (intre 90 - 120 km/h) , evident si functie de conditiile atmosferice si stilul de conducere adoptat. Masina este reglata "ceas" cu bujii schimbate la 10000 km, evident cu electrosuflanta in functie si filtrul aer "sport".
teoretic asa este, daca deja o ai, adica nu mai ai ce sa amortizezi ca asa ai luat o, merita folosita, insa eu sant un purist, exclus LPG, ala e pentru rulota.
@ovidiu: ca rentabilitate, hai sa vedem: mie imi ia 10-11 pe benzina, 13 pe gaz.

costuri la suta de km: benzina 50 ron (5 lei litrul), gaz 39 (3 lei litrul). La 10 lei diferenta inseamna 1000 de lei la 10000 km, amortizezi instalatia in 25000, dupa esti pe profit. Eu fac 25k de km in mai putin de un an.

Si calculul asta e unul conservator, pentru ca imediat o sa sara niste unii sa iti zica ca 8.5-10l de benzina cum zici tu e sf la hover. La mine sigur e, ca nu merg numai pe asfalt, iar daca scoti animalul in teren, treci la consum orar si nu mai vrei sa stii cat consuma.
teoretic asa este, practic si instalatia aia gpl iarna merge dupa fabrica de tuns oua, genereaza diverse probleme si uzura, cand tragi linie e fix un cacat, insa recunosc si eu as folosi instalatia daca spre exemplu s ar gandi vre un tampit sa mi o monteze noaptea cand dorm.
sa-ti fie rusine ca te bazezi pe renii lui mos craciun sa faca alegerile bune in locul tau!
Big Grin
URL de referinţă