Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: incident nedorit, atentie frati hoveristi
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Salut fratilor, nu am mai spus nimic cam de mult timp, dar acum trebuie sa ma confensez si nu pot sa o fac decat voua. Inevitabilul s-a produs. Am facut cu Hoverul meu, la care tin ca la ochii din cap, 57.500 km in toata Europa fara o zgarietura. Aceasta pana pe 22 octombrie anul acesta cand o treaba urgenta m-a facut sa plec din Galati spre Panciu, la vreo 120 km. Toate bune, atmosfera placuta mai ales ca mergeam cu socrii mei sa incheiem un act notarial pe o propietate din Panciu. Printr-o comuna s-a format coloana de masini, eu eram a patra, in fata mea o autocamioneta Iveco iar in fata ei un Opel Vectra break, condus inevitabil de o ??? doamna. La iesirea din comuna, coloana a inceput sa accelereze, am prins aprox. 80-90 la ora cand intr-o fractiune de secunda Iveco din fata mea eschiveaza brusc prin stanga. Din fata veneau masini, dar a reusit sa treaca, iar eu ma trezesc in 15-20m cu Opelul Vectra oprit pe axul drumului. Ce sa fac? Din fata veneau masini, in stanga cine cunoaste zona Branistea,jud. Galati, rambleu. Unde sa ma duc? Bineinteles ca nu am mai putut face absolut nimic, am franat dar ce sa faci in douazeci de metri. Am lovit-o cu toata puterea in spate pe doamna.
Ce se intamplase? Doamna, mare soferita, vazand ca i se aprinde un bec rosu in bord (cred ca mergea cu uleiul din secolul trecut) a oprit brusc motorul pentru ca asa i-a spus sotul ei cand a plecat de acasa. "Daca se aprinde un bec rosu in bord opresti imediat masina
Va rog sa ma credeti ca mai aveam un pic si innebuneam.
Bomboana pe coliva. Avea un ditamai carligul de remorcare ridicat cumva in sus care a intrat prin ambele radiatoare. Sa va spun stricaciunile acum: bara fata cu farurile, cu tot ce inseamna armatura bara si toti suportii de pe dedesubt, radiator aer conditionat, radiator racire, conducte aer conditionat, farurile, capota indoita in sus in V"", masca fata cu grile, si inca cate care nu imi mai aduc aminte. Suma totala facturata numai cu piesele - 13700 RON. Noroc de CASCO. Va recomand calduros sa va faceti acest gen de asigurare. cred ca innebuneam daca nu aveam CASCO. Maine se implinesc doua luni de cand este in service la Galati. Nu va mai spun prin ce am trecut cu asigurarile. Tineau mortis sa cumpere piesele prin nu stiu ce licitatie. Le-am spus ca nu au nici o sansa. Pana la urma au lasat service-ul sa comande piesele. Doua saptamani pierdute asa. Trei saptamani a durat primirea pieselor din China. Baietii de la Alexandros Motors au fost fara repros, ce a depins de ei au facut, acum astept sa soseasca piesele si poate pe la jumatatea lui ianuarie sa am si eu masina gata.
Urat incident, dar se mai intampla. Bine ca asta a fost tot si voi sunteti ok.
Cat platesti la CASCO pe an si la ce valoare e asigurata masina?

Macar i-ai facut curu praf? Big Grin
Imi pare rau ... asta-i cel mai tampit accident ce se poate intampla si cu siguranta toti am trecut prin asa ceva (franare de urgenta si evitare in extremis datorita unui imbecil care de cele mai multe ori franeaza fara motiv, si a altui imbecil care eschiveaza fara sa semnalizare si te lasa descoperit).
Ce vreau sa reamintesc celor ce nu au mai condus astfel de masini este faptul ca franarea este mai lunga din cauza inertiei foarte mari, determinata de masa mare a masinii (cam 2 tone cu 2 persoane). Din pacate mai cred ca exista si un deficit de franare datorat ori proiectarii deficitare (am impresia ca discurile fata sunt prea mici) ori calitatii discutabile a placutelor de frana. Am auzit tot pe la domniile voastre ca s-au montat seturi de Mitshubishi care sunt mai eficiente. Daca cunoasteti despre asa ceva rog foarte mult detalii. Poate pe unii o sa deranjeze aceste lucruri dar asa le simt eu care conduc simultan doua autoturisme (Hover si Citroen - din punct de vedere al franarii lucrurile sunt incomparabile). Acum iarna, evident, lucrurile se agraveaza pe zapada si gheata, fapt ce presupune si mai multa grija.
O intrebare cinica ... ce s-a ales din Opel?
Ovidiu, aici e despre placute + coduri:

http://www.gwm-club.ro/forum/Thread-Placute-frana-Hover

Eu pe fata am Textar, pe spate LPR si sunt destul de multumit de franare inclusiv in sezonul rece.
Da. Pot sa va spun si eu cu mana pe inima ca mi s-a parut si mie ca franarea a fost deficitara. ABS ul a functionat impecabil, dar totusi masina s-a dus parca prea lung in franare. Cat despre OPEL i-am facut fundul praf, haionul indoit si nu se mai inchidea, bara spate sparta. DAR .... carligul a ramas intact. Am jurat. Cum o scot din service cel mai tare bull bar care exista pe piata il va avea masina mea.

Maina am cumprat-o prin credit la CEC Bank si acestia mi-au impus CASCO full adica inclusiv cutremur si tsunami, de aceea rata lunara este de 284 RON adica anual aprox. 3200 RON. Cu cat au costat doar piesele, cu CASCO pe 4 ani inca nu le-am platit.
Neplacuta situatie -bine ca nu a patit nimeni ceva...
Acelasi text cu "licitatia" - l-am auzit si eu la asigurator, pana la urma au luat (usa) de unde au gasit, adica - Alexandros Big Grin.
Acum am si eu o "belea" - pe E85, noaptea, o potaie s-a trezit sa treaca strada - consecinte... potaia decadata, proiector stanga fata spart si rupte prinderile acestuia din bara.
Asa ca pe langa proiector, trebuie schimbata si bara, care in rest este intacta!
Astept raspuns de la service cand primesc piesele - deja am 2 saptamani, dar nu ma grabesc cu "vremurile" de acum... sa se mai incalzeasca.

Pana acum la CASCO (full) am platit rata 260 lei / luna (~3.100 / an) la o valoare asigurata de 9.700 E.

Carligul este f. bun, dar la bullbar sa nu te astepti la "minuni" - e doar de ornament, din teava cromata, cred ca de max. 0,5.
Daca vrei ceva solid, iti confectionezi - model de prindere / dimensiuni gasesti pe la colegi de pe forum care au montat original.
Nasol moment, pacat, ghinion.
Si eu am avut CASCO pe a mea, la ASTRA, 33 euro pe luna.
Cad despre piese...nu vreau sa va dezamagesc eu am asteptat la ALEXANDROS un radiator de aer conditionat un an si 2 luni iar un far 10 luni la ECO PRICES. Asa ca...sper sa va vina piesele repede, insa nu va faceti sperante mari.
Ce sa spun, nici acum 07.01.2012 masina nu este gata. Pe data de 28 decembrie piesele erau in vama Otopeni Bucuresti si la intrebarea cat dureaza vama rapunsul a fost, nu stim, cu sarbatorile astea?????"

"Sunt un sac de nervi. Sunt trecute trei luni de cand masina sta imobilizata in service. Cat o mai dura si reparatia, Dumnezeu cu mila. Ma felicit totusi pentru CASCO. Eram terminat fara asigurare.
Una peste alta, cred ca totusi avem o problema cu masinile noastre de acest tip.
Stai linistit, se intampla si la case mari sa astepti ca prostu. Eu stau de 3 luni cu Infiniti in service pt niste cacati de cuzineti! Aceeasi poveste, dureaza pana ajung din Canada. Apoi cand au ajuns, era lipsa o jumatate de cuzinet asa ca ia si asteapta ca fraierul din nou ca sa vina jumatatea aia. Acum au primit tot, maine cica finalizeaza motorul si mi-l pune inapoi pe masina. Sunt curios ...

Daca nu faceai pe casco, sigur era gata de mult masina. Te descurcai singur sa iti iei tot ce era necesar, din diverse surse. La fel si in cazul meu, daca nu apelam la ei si imi comandam singur cuzinetii, in 3-5 zile ii primeam din orice colt al lumii si mai mult de 1-2 saptamani nu ar fi durat balacareala.
(07-01-2013 06:59 PM)LAwR Scris: [ -> ]Stai linistit, se intampla si la case mari sa astepti ca prostu. Eu stau de 3 luni cu Infiniti in service pt niste cacati de cuzineti! Aceeasi poveste, dureaza pana ajung din Canada. Apoi cand au ajuns, era lipsa o jumatate de cuzinet asa ca ia si asteapta ca fraierul din nou ca sa vina jumatatea aia. Acum au primit tot, maine cica finalizeaza motorul si mi-l pune inapoi pe masina. Sunt curios ...

Daca nu faceai pe casco, sigur era gata de mult masina. Te descurcai singur sa iti iei tot ce era necesar, din diverse surse. La fel si in cazul meu, daca nu apelam la ei si imi comandam singur cuzinetii, in 3-5 zile ii primeam din orice colt al lumii si mai mult de 1-2 saptamani nu ar fi durat balacareala.

http://www.alibaba.com/showroom/gwm-hove...2060020001
Fratilor, dupa ce am reparat masina greu, foarte greu, piesele ca sa ajunga din China a durat peste doua luni si pretul lor a fost de 205 milioane bani vechi, am fost sa fac revizia. Nu eram impacat cu ideea ca masina nu a franat asa cum trebuia. Acolo mi-a descoperit ca franele sunt blocate si m-a trimis in service. ATENTIE MARE fratilor.
Datorita prafului de ferodou de pe placute, etrierul care in mod normal de functionare culiseaza pe doua bolturi pentru a [/u]strange ambele placute de frana pe disc, se gripeaza si pe discul de frana apasa doar o placuta, cea de pe partea cu piston. Bineinteles ca scade eficienta la franare. Asa s-a intamplat si la mine. Eficienta la franare a fost atat de mica, nici ABS ul nu a declansat. S-au chinuit cu lampa de sudura sa scoata bolturile gripate.
Asa ca m-am invatat minte si acum verific in permanenta daca etrierul culiseaza si nu este gripat.
Stimabililor si eu si Lawr am prezentat pe larg problema franelor si am atras atentia asupra faptului ca periodic se impune revizuirea lor si ungerea partilor componente. Macar la schimbarea placutelor de frana sa se realizeze acest lucru atat pe fata cat si la rotile din spate. Nu uitati sa se indeparteze garnitura de protectie si sa se verifice atent starea pistonului. Corodarea pistonului duce la blocarea franei. La primele semne de coroziune, chiar in portiunea din exteriorul garniturii de etansare ( care o sa ajunga la interior dupa schimbarea placutelor uzate cu altele noi) pistoanele trebuiesc demontate si schibate inclusiv toate garniturile. Se pune si problema calitatii lichidului de franare care trebuie sa fie de buna calitate pentru ca am impresia ca garniturile de etansare, de proveniente chinezeasca, nu sunt de buna calitate si se corodeaza foarte usor ... asa am gasit la mine. Lichidul impropriu de franare a corodat si furtunele de presiune la interior .... asa ca am fost nevoit sa schimb tot lichidul din instalatie ... am dat detalii cu produsul folosit de origine germana. Daca sunt bine intretinute nu o sa aveti probleme de functionare si nici la desfacerea lor.
Din ce am gasit la mine, obligatoriu, trebuiesc schimbate placutele de franare (cele de provenienta chinezeasca) care nu sunt suficient de performante si sunt prea "tari" putand provoca uzura prematura a discurilor de franare.
Sistemul de franare nu prezinta nici o problema este de constructie "clasica" si functioneaza bine.
Multumesc. Acum suflu si eu in iaurt. Numai pentru faptul cat am patimit cu reparatia in service. Este o poveste de roman de la achizitionarea pieselor si pana la receptia masinii. Cand am un pic de timp liber o sa va povestesc.
URL de referinţă