Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Revizie / Schimburi Hover - Placute, discuri frana + rulmenti roata + prezoane
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Pentru moment voi face un tutorial legat de schimbul placutelor + discurilor de frana + rulmentilor + prezoanelor de pe fata.

Cuplam 4x4 cu motorul pornit, tragem frana de mana cat mai sus, oprim motorul si lasam masina in viteza. Desurubam piulitele de la roti, punem masina pe cric (pe langa cric am folosit si un trepied pt siguranta suplimentara), dam rotile jos si viram spre exteriorul rotii la care lucram pt a avea spatiu de desfasurare pentru placutele de frana.

[attachment=848]


De aici va sfatuiesc sa lucrati cu manusi pt ca va veti murdari destul de mult.
Desfacem suruburile care tin etrierul, e nevoie de o cheie de 13 + o cheie de 17 sa tinem contra la tija, daca e nevoie (la strangere sigur va fi nevoie).

[attachment=849][attachment=851]

Apoi scoatem placutele, operatiune foarte usoara:

[attachment=850]

ATENTIE! NEAPARAT sa ne ocupam si de tijele etrierului! Cel putin o data pe an sau la schimbul placutelor, sa scoatem tijele sa le curatam si sa inlocuim vaselina. Sunt niste zone foarte sensibile, se pot bloca usor din cauza mizeriei sau daca intra apa si ruginesc, apoi apar probleme la franare pt ca etrierul nu mai culiseaza, placutele nu se mai departeaza de disc, se uzeaza prematur atat placuta cat si discul, se incing in mers, etc.

Recomand mai intai demontarea suportului etrierului, e prins in 2 suruburi, iar apoi putem sa lucram mult mai bine.

[attachment=852]

Tijele ies foarte usor, doar tragand cu mana de ele. Daca vreuna e blocata, incercati sa nu fortati garnitura de cauciuc si sa se rupa. Mai intai deblocati rotind tija cu o cheie de 17, apoi cu un patent scoateti-o afara.

Eu am avut probleme la tija din partea de jos, era ruginita si blocata, bineinteles placuta s-a uzat aiurea:

[attachment=853]

Nici tija de sus nu era mai ok, avea putina vaselina si aia foarte neagra.

[attachment=854]

Le-am curatat atat pe ele cat garniturile de cauciuc + gaurile tijelor, si am pus vaselina noua. Atentie, in momentul in care introduceti tija la loc in orificiu, e posibil sa se creeze presiune iar tija sa iasa. Cel mai bine sa o introduceti rotind in acelasi timp si scotand cat mai mult aer. Restul o sa iasa automat dupa ce montati etrierul si va tine tijele presate.

Dupa ce curatati tijele, montati suportul etrierului la loc, puneti placutele noi, presati pistonasele de pe etrier ca sa intre la locul lor ajutandu-va de un patent mai mare, o cheie franceza, etc, si asta e tot! Smile

Daca aveti treaba in continuare, doriti sa schimbati discul, rulmentii, prezoanele, etc, dupa ce dati jos suportul etrierului indreptati rotile si treceti mai departe.
Cu un imbus sau cap de imbus desfaceti suruburile acestea si dati jos capacelul:

[attachment=855]

Scoateti siguranta apoi iasa si restul:

[attachment=856]

Mai departe aveti 3 suruburi, recomand ca sa cautati o surubelnita sau un cap in cruce cat mai potrivit suruburilor, iar inainte sa le desurubati, sa loviti surubelnita cu un ciocan pentru a intra cat mai bine capul in surub, altfel riscati sa stricati suruburile.

[attachment=857]

Daca doriti sa umblati la discuri sau la prezoane, va recomand sa slabiti de acum suruburile. Folositi ceva care sa tina contra.
Daca aveti treaba doar la rulmenti, sariti peste pasul acesta.

[attachment=858]

Pentru urmatorul pas am avea nevoie de o scula speciala care sa desfaca chestia asta. Dar traiasca ciocanul + dalta (sau surubelnita).
Fixam pe gaura si batem usor pana se desface.

[attachment=859]

Mai departe ramane doar sa scoatem ansamblul, care mai e tinut de rulmentii fixati. Batem cu ciocanul din spate, tragem cu presa, bagam tije in spate si impingem, orice metoda, doar sa iasa.

[attachment=860] [attachment=861]

NU FACETI CA MINE! Aveti grija sa il puneti pe ceva curat, sa nu se lipeasca mizerie de vaselina. Eu l-am pus direct pus pe jos, deci vaselina s-a contaminat asa ca am curatat-o pe toata si am inlocuit-o la final.

Dupa ce iasa, primul lucru pe care va recomand sa il faceti este sa curatati senzorul ABS, mai tarziu poate uitati de el Smile

Eu am avut de schimbat prezoane, in total 4 la roata dreapta fata. 3 erau destul de compromise iar unul avea prima parte a filetului in stare proasta, am decis sa il schimb si pe el. Prezoanele iasa si intra usor, batute cu ciocanul.

[attachment=862] [attachment=863]

La montaj totul se face in ordine inversa, bineinteles.

Multa bafta!

Costuri in service? Minim 3-400 ron!
Buna lucrarea, foarte usor de lucrat, un sistem simplu. Dar sa vedem si in spate ca trebuie depresat de pe semiaxele planetare ca sa ajungi la rulmenti si frana de mana.
Ce s-a intamplat cu prezoanele alea? De la strangere exagerata ori calitatea ?
Saptamana viitoare schimb toate placutele de frana, iar atunci voi desface putin si spatele, cu ocazia asta sa curat sabotii din tambur si voi vedea ce e pe acolo.

Nu stiu ce e cu prezoanele. Primele doua prezoane din poza, care sunt in starea cea mai proasta, erau asa de cand am luat masina, nici macar nu aveau piulite pe ele. Al 3-lea din poza era putin compromis, dar nu mai avea multa viata nici el si se pare ca a cedat pana la urma. Si am mai schimbat inca unul la care nu i-am facut poza, acela avea doar primele filete stricate. Cel mai probabil s-au stricat din cauza inteligentilor din vulcanizari care ori au strans prea tare cu impactul, ori au introdus stramb piulitele.
Un cod echivalent pt discuri spate are cineva?
Ti-am raspuns la PM, cred ca sunt Japan Parts DP-997
Stimabililor,
Sa nu aveti surprize cu prezoanele ca mai sus va recomand solutia unui mester auto adevarat ..... UNGETI prezoanele (cu toate ca in carte se precizeaza ca nu se ung) ; strangeti cu cheia din dotare, cu mana, fara sa folositi piciorul sau sa va urcati cu toata greutatea pe cheie (manerele la aceste chei sunt calculate astfel sa se asigure momentul de strangere necesar cu aplicarea unui efort mediu de catre o persoana de conformatie medie); rulati cateva sute km (de regula 500 km ) si restrangeti piulitile in aceeasi maniera. GARANTAT nu veti avea probleme.
De ce se ung prezoanele ? Din mai multe motive 1 . in primul rand nu ruginesc, rugina care in timp se transforma intr-o adevarata sudura 2. frecarea pe filet (in cazul lipsei ungerii) nu este semnificativa, strangerea asigura o presiune suficienta pe piulita care sa nu-i permita desfacerea 3. la desfacere, in cazul piulitelor fara ungere se depune un efort excesiv de mare , uneori trebuie sa apelam la chei speciale pneumatice cu percutie, iar prezonul este fortat (chiar se poate rupe ... cum mi-a fost dat sa vad in mai multe randuri).
Daca nu credeti faceti urmatorul experiment ... ungeti doar un prezon, marcati cu o picatura de vopsea si verificati comportarea in timp.
Stima.
Corect domnule Ovidiu! Mie mi s-a intamplat sa am surpriza de a-mi fi rupte 3 prezoane de "meseriasii" ce lucreaza la reprezentanta "Nipon" Constanta si la ora actuala unul este inca cu piulita foarte slaba iar 2 buc au fost inlocuite cu altele cu piulita de 20 pt ca nu aveau pe stoc sa mi le puna de acelasi fel si bineinteles ca le-am platit pe toate 3 desi nu aveam nici o vina eu dar asta e, suntem in Romania si este posibil orice. Acum am comandat 4 buc la Ploiesti si o sa le schimb iar mai nou, de acum inainte am sa-mi fac singur aceste operatiuni montare - demontare. Referitor la vaselina eu am pus pe toate prezoanele si au fost stranse manual cu forta mea si putin mai insistent. E de luat in seama aspectul cu verificarea lor dupa un rulaj de 500 km. de asta nu stiam - uite ca invatam mereu cate ceva. Sanatate la toti si sa auzim numai de bine!!!!!!
pe fata, sunt 2 rulmenti conici per roata (interior/exterior)?
Doi rulmenti conici : interior XAA32009X si exterior 32009X . Ii gasesti pe internet cautand dupa codurile mentionate, dar probabil au la furnizorii de piese pt Hover, fara probleme. Se schimba foarte usor.
multumesc mult, ma uitasem pe "manualul tehnic" si nu-mi era clar daca sunt doi sau unul. Ma pregatesc de o interventie "capitala" la hardughie...inca 900km si face 160.000km prin urmare vreau sa-i fac cadou o revizie completa inclusiv rulmenti.
Set placute frana fata 145 lei fara TVA - marca Ferodo cod FDB1816
Inca nu le-am montat, sper sa corespunda.
Cu stima!
Oare se pot monta gresoare in dreptul culiselor ?
URL de referinţă