Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Calatorie TENERIFE cu Hoverul
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Va salut domnilor. Asa cum am promis, va prezint experienta de trei saptamani cu HOVER-ul prin Europa. O experienta interesanta si informatiile pe care vi le dau sper sa va ajute si pe voi in viitorele deplasari. Vreau sa fiu cat mai obiectiv in ceea ce va spun, poate impreuna putem sa imbunatatim ceva din viata noastra.
DATE GENERALE: Am parcurs 9700 kilometri pe traseul: Galati, Brasov, Sibiu, Nadlac, Budapesta, Ljubliana, Mestre, Genova, Monte Carlo, Nisa, Marsillia, Montpellier, Barcelona, Valencia, Sevilla, Cadiz. De acolo am continuat deplasarea cu ferryboat-ul pana la Santa Cruz de Tenerife, capitala insulei Tenerife din insulele Canare. Pe insula am mai facut aprox. 500 km prin deplasari in diferite locatii. La intoarcere itinerarul a fost exact invers. Ca durata a calatoriei: 4 zile dus (patru intors) plus cate 3 zile traversarea la dus si la intors. 8 zile am stat pe insula Tenerife. Total pret carburant: benzina 401 RON si 193 de euro. GPL 562 RON si 570 de euro. Per total aprox. 984 euro. Taxele de autostrada nu sunt introduse aici, indiferent de masina oricum se platesc.
COMPORTARE MASINA:
PLUSURI: Excelenta ca tinuta de drum, siguranta, confort, viteza pe sosea. Este o masina frumoasa care atragea privirile. Pe multi i-am vazut uitandu-se curiosi.
Mare avantaj cu rezervorul GPL. Al meu are 92L. Acest lucru da o mare autonomie dar si un cost rezonabil la costuri. In toata Europa din Ungaria, Slovenia, Italia, Franta am gasit GPL la aproape orice statie de benzina, mai putin Spania, unde sansa sa gasesti GPL este nula. Preturile difera si in general sunt mai mari decat pe site-urile de pe INTERNET cu aprox. 20%. In schimb este o calitate mult mai buna si deci distanta parcursa este mai mare. Daca in tara consumul meu de GPL nu scade sub 14,5L/100km in afara media de consum nu a fost mai mare de 13L/100km. La fel la benzina.
Portbagajul mare este un alt atuu, eu am avut bagaje pentru patru persoane si mancare pentru aproape toata perioada. Lada frigorifica electrica este binevenita, se cupleaza la priza din portbagaj.
Probleme tehnice: Trebuie sa va spun ca am plecat cu inima un pic stransa datorita gandului ca la o eventuala problema tehnica nu voi avea unde sa o remediez. Norocul a fost ca in afara de problema aerului conditionat care la intors nu a mai functionat, nu au mai fost probleme mari tehnice. Nu stiu daca este vina masinii sau a uleiului dar la dus, cand am trecut de Budapesta si am scapat la drum lung si mult prea bun fata de araturile noastre am scapat si piciorul in acceleratie. Dupa vreo 3-400 km facuti fara oprire si cu o viteza de 150Km/h (eram contracronometru pentru ca trebuia sa ajung la timp pentru imbarcare) am observat ca la relanti se aprindea becul la presiunea de ulei cu toate ca temperatura motorului era cea normala. Totodata, un miros groaznic de chimic si ars provenit de la esapament. Binenteles ca m-am speriat, am tras in prima benzinarie si am lasat-o vreo ora sa se raceasca. Am continuat calatoria dar nu am mai depasit viteza de 130km/h si becul nu s-a mai aprins. De atunci pana am ajuns acasa nu am mai mers cu viteza mai mare de 130km/h indiferent daca era autostrada sau drumuri nationale, dar nici becul la ulei nu s-a mai aprins. Se aude un zbarnait puternic sub masina cand accelerez, cred ca s-a desprins sau slabit niste coliere la esapament. Este ca si cum s-ar atinge esapamentul de ceva metalic pe dedesubt. Se incalzeste foarte mult podeaua. La un moment dat persoanele din spate spuneau ca efectiv le frige la picioare. Asa era. Aproape nu puteam sa tin mana pe podea intre scaunele din fata si bancheta din spate pe partea dreapta.
Minusuri:
Este totusi o masina puturoasa, greoaie. Insula este muntoasa asa ca drumurile sunt grele cu pante mari. Am folosit in general viteze inferioare cu turatii mari ca sa pot face fata pantelor. Aceeasi problema cu mirosul foarte intens de ars si chimic provenit de la esapament atunci cand se forta motorul pentru perioade mai mari de timp.
Au fost pante pe care nu le urcam cu viteza a doua in conditiile in care in spatele meu se forma coloana. Este adevarat ca eram patru persoane in masina dar eram pe benzina si fara aer conditionat pornit. Ma gandesc ca pe GPL nici nu urcam acele pante. Nici pe autostrazi la pante nu exceleaza. Trebuia sa iau demaraj puternic de la baza pantei ca sa pot tine pasul cu celelalte masini. Au fost momente cand eu si camioanele mergeam pe banda de viteza redusa.
Masina este perfecta pentru drumuri in afara localitatilor, pentru autostrazi dar in orasele europene unde strazile sunt stramte masina se manevreaza destul de greu. Este lunga. Am avut cateva experiente in Marsillia, Nice, Madrid. Ca sa pot lua curba pe strazile inguste cu un singur sens si masini parcate stanga-dreapta am facut cate doua-trei manevre. O sa ma intrebati ce am cautat pe acolo. Fie pe acolo aveam treaba, fie pe acolo ma ducea GPS-ul.
Pentru Spania, daca nu cauti de acasa pe INTERNET si setezi GPS-ul pe coordonatele geografice sa te duca la statiile de GPL care sunt numai in orase, nici una pe autostrada, nu ai nici o sansa. Mai mult, toate tarile au acelasi sistem de incarcare, bineinteles, mai putin Spania, care are un cu totul alt pistol. Nu toate statiile au adaptoare. Unele au, si se poate incarca fara probleme. De exemplu, in Barcelona, din doua statii numai una are adaptor pentru sistemul nostru, statia din fostul sat olimpic, nu are.
Pentru ca a stat 6 zile (dus-intors) in atmosfera de apa sarata, (oceanul pulveriza fin apa sarata pe masini pe timpul traversarii), unde a fost sarita vopseaua, tabla este rosie de rugina. A inflorit rugina imediat. Va trebui sa iau masuri imediate pentru indepartarea ei.
RECOMANDARI:
- NU SE MERITA UN ASTFEL DE DRUM CU MASINA. DACA NU AI ABSOLUT TREABA SAU DACA NU ESTI IN VACANTA SI AI TIMP, preferabil este avionul si masina inchiriata;
- de acasa trebuie facut traseul foarte bine, cu luarea in calcul a tuturor detaliilor, unde alimentez, unde dorm, trasee alternative. Apropo. Am folosit IGO8, harti decembrie 2011. Mare cioaca. In Ungaria si Spania am avut marea sansa sa gasesc o parte din drumuri in constructie si nedate in folosinta dar trecute pe hartile GPS. De aici reconfigurari, timp pierdut, nervi pentru ca GPS-ul se incapatana sa te readuca in puncte presetate pe traseu;
- taxe de autostrada foarte mari. Daca este timp recomand soselele nationale, se merge foarte bine pe nationale in special Spania si Franta. Nu recomand acest lucru in Italia. Sunt foarte aglomerate. Pe nationale sunt insa zone in localitati cu foarte multe sensuri giratorii chiar si la 50-100m unele de altele sau zone cu 30km/h restrictie<
- taxe de parcare mari, mai ales in centrele oraselor sau la obiectivele turistice. Eu am luat masuri de acsa si am ales hoteluri numai cu parcare pentru a avea unde sa parchez. La Madrid imi cerea pentru 6 ore de parcare, 34 de euro. Mi s-a parut enorm. Nici in Monte Carlo nu am dat atat;
- trebuie totusi cautat pe drum service-uri sau reprezentante care cat de cat sa poata remedia unele probleme tehnice. Eu intrasem un pic in trepidatie cu uleiul. Ma gandesc ca reprezentantele Mitsubishi ar fi o solutie alternativa.
Astept de la voi intrebari, nu mai imi vine in cap nimic acum. Oricum cred ca am deschis subiecte de discutie cu carul pentru o perioada de timp.
Si pozele unde sunt? Smile

Ce ulei e in motor? La nivel te-ai uitat?
In legatura cu evacuarea, vezi racordul flexibil cum se prezinta, la mine a cedat asta iarna.

Eu nu as fi facut un astfel de drum cu masina, cum ai spus ulterior, avionul e cel mai bun pt vacante. Altfel nu iti ajung zilele de vacanta sa te odihnesti dupa drum.
Am citit tot mesajul tau cu mare atentie, deoarece am facut si eu un traseu aproape asemanator cu al tau in 2007 cand masina era inca in rodaj ( Constanta - Madrid) si ai dreptate in tot ce relatezi cu comportarea masinii si mai ales acea incalzire in podea. In schimb eu nu am montat GPL, nu am depasit 120 130 km/ ora ( in Spania e 11o limita) sau asa era atunci, taxele te rup la bani si daca mai conduci si doar unul singur e tare obositor. Recomandarea e aceeiasi adica avionul sau orice altceva. Sanatate si numai bine!
Da. In Spania pe nationale sau autostrazi fara plata marcate cu A limita este de 110 dar nu se respecta. Pe cele cu AP limita este de 120. Foarte obositor. Abia dupa ce am ajuns acasa am simtit oboseala.
Mai lasati-ma un pic sa le sortez caci nu am avut timp si sunt foarte multe.
La ulei bineinteles ca a fost primul lucru care l-am facut. Dupa vreo 15 minute l-am verificat iar. Constatarea a fost ca mancase un pic de ulei, sa zic vreo 200-300 grame care l-am completat imediat cu uleiul care l-am avut la mine. De asemenea am avut la mine antigel, lichid de parbriz, am spus sa nu mai dau bani afara.
Oboseala abia acum o simt. Chiar daca am condus trei persoane, respectiv si sotia si fiica mea, baza am fost eu si mai ales (seara)noaptea.
apropos de zdranganeala ,vezi ca exista un deflector de caldura care este prins cu 2 coliere de catalizator.e posibil ca tu sa fi pierdut acel deflector din cauza ca sant 2 coliere care ruginesc instant si cade deflectoru.
eu l am gasit pe al meu calcat de taica meu in fata casei ,nu stia ce este.

am pus 2 coliere de inox si il am si acuma acolo ,in lipsa lui se incalzeste foarte tare podeaua ,miroase a chimic si poti sa iei si foc.

schimba uleiul si filtrul de ulei imediat , posibil sa ai un ulei prost ,mai ales daca e masina noua .

daca tot umbli la evacuare vezi ca pe teava de esapament sant 2 catalizatoare unul mic si unul mare ,si cel mic are aceiasi buba si poti sa pierzi deflectorul .

pentru cel mic am folosit colier de termostat de apa de dacie care este foarte gros (sarma groasa) si vad ca are deja 3 ani decand sta la locul lui.

este posibil ca masina ta fiind pe gaz sa mearga cu amestec foarte sarac in anumite regimuri si de aici supraincalzirea de care vorbesti tu. nu este doar caz in care motorul proiectat pe benzina se distruge din cauza ca merge "on the lean side", sant foarte multe probleme mai ales cand mergi tare nu regim taxi de oras
practic un motor de genu asta ar trebui sa mearga undeva la 500 de mii de km. pe gaz durata de viata se injumatateste.
URL de referinţă