Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Raport final - Diferential spate Hover
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Pagini: 1 2
Deschid acest subiect intrucat am constatat ca sunt 2 modele pentru diferentialul spate Hover.
La ultima revizie s-a demontat si verificat diferentialul spate - mi se paruse ca se aude un anumit zgomot, ca un "rontait".
Dupa verificare s-a constatat ca este totul Ok.
Dar, cu aceasta ocazie am aflat ca sunt 2 tipuri de diferentiale: cu 39 de dinti si 41 de dinti la coroana.
Un alt aspect - in cazul in care se inlocuieste, trebuie pastrat acelasi tip (ca nr. de dinti) intrucat la cuplarea 4x4, nu se mai "imperecheaza" cu fata.
Intrebarea mea este - care sunt avantajele / dezavantajele uni tip sau a altuia - 39 / 41 de dinti a coroanei la diferential?
Influenteaza intr-un mod evident transmiterea puterii la roti sau viteza de deplasare?
este vorba de reaportul de transmisie , hoverele mai vechi pana in 2008 cred au raport in grup 4.55 .Cele mai noi ai 4.28

pentru tractare, off road si economie de carburant se pare ca 4.55 e mai ok.
pentru viteza ar fi mai bun 4.28

amicii mei din rusia au pus in ambele grupuri,fata spate 4.88 ,deoare folosesc roti foarte mari de genu 275/65/17 si masina nu mai avea cuplu cu coroana/pinion originale .

se pare ca raportul asta mai mare nu prea ajuta in situatii unde ai nevoie de putere mare,urcat pante abrupte de exemplu , l-au pus orezarii pentru a scoate o viteza mai mare de deplasare.deasemenea cred ca unele hovere mai noi cu 4.28 raport in grup au roti mai mici in diametru decat cele mai vechi.r16 in loc de r17,sant gandite mai mult spre suv decat spre masina de teren.

dince zicea gregory se pare ca sarcina pe motor e optima cu 4.55 in grup si ca ar duce mai mult motoarele , ca ar consuma cam cu 1 litru mai putin

hoverul meu consuma la drum lung , viteza 90 de km la ora pe gps ,cam 8 litri de benzina /100 km ,fara sa franez excesiv ,fara accelerari bruste.
In primul rand sa nu confundam diferentialul in sine cu raportul final de transmisie, mai exact pinionul si coroana:

[attachment=653]

Iar din cate stiu eu in legatura cu acest subiect, un raport final mai mic inseamna o viteza maxima mai mare, motorul e turat mai putin pentru a obtine/a ne deplasa cu o viteza constanta si un consum mai mic de carburant.
Dezavantajul consta intr-un sprint mai slab, adica viteza urca mai greu.

Exemplu fictiv cu raport 3.55:
-viteza maxima de deplasare este 250km/h
-0-100km/h in 7s
-1/4 mile (402m) in 15s
-la 100 km/h turometrul sta la 2000rpm in viteza a5a iar consumul la aceasta viteza este 8%.

Un raport final mai mare inseamna o viteza maxima de deplasare mai mica, motorul e turat mai mult pentru obtine/a ne deplasa cu o viteza constanta si un consum mai mare de carburant.
Dar in schimb sprintul e mai puternic, viteza urca mai rapid.

Exemplu fictiv cu raport 4.55:
-viteza maxima de deplasare este 200km/h
-0-100km/h in 5s
-1/4 mile (402m) in 13s
-la 100km/h turometrul sta la 3000rpm intr-a 5-a iar consumul 10%

Nu stiu exact care e treaba cu Hoverele, probabil o cautare prin manuale ar elucida raportul final.
Intradevar stiam ca Hoverele cu 4G69(astea mai noi), la aceeasi viteza de deplasare ca un 4G64 au o turatie mai mica cu cateva sute de rpm, deci raportul final e mai mic, consumul mai mic dar in schimb sunt mai puturoase.

Cum spune comanr, pentru tractare si offroad e bun un raport mai mare. Dar consumul e mai mare, nu mai mic. Iar pentru un mers pe strazi, consum mai mic si viteza maxima mai mare e bun raportul final mai mic.
1.bineinteles ca vorbim de pinon si coroana.

2.treaba sta in felul urmator :rezistenta aerului este aceiasi la 90 km la ora pentru ambele hovere echipate cu grupuri diferite.cel cu raport mai mare de transmisie va solicita mai putin motorul si de aici rezulta faptul ca in jurul vitezi de croaziera (90-100-110) consumul hoverului cu coroana mai mare este mai mic ,desi turatia motorului este mai mare , incarcarea pe motor este mai mica .

intradevar la o alta viteza , superioara de ex 150 la ora e posibil ca din cauza turatiei foarte mari hoverul cu coroana mai mare (cu mai multi dinti) sa consume mai mult.

pe testate , de catre rusii mei.

exista hovere cu 4g64 cu raport mic in grup,generatia de dupa 2007 ,dupa cum am zis ,unele au 4.28 unele au 4.55.Astea mai noi au 4.28 toate

al meu e facut in 2007 ,cumparat din ro si are 4.55 in grup
Raportul final nu solicita in mod direct motorul. Pana sa ajunga la raport mai trece prin cutia de viteze, cutia de transfer, cardan, etc. Deci imi e greu sa cred ca in cazul unui raport mai mare pe motorul 4G64, consumul va scadea, pe cand la restul autoturismelor situatia sta exact pe dos, un raport mai mare = consum mai mare

Eu ce am "testat" e 4g64 VS 4g69 si ma repet, in cazul lui 4g69 turatia sta mai jos, consumul e mai redus, dar masina in sine e mai puturoasa. Dar poate treaba cu puturosenia e si legata de faptul ca la noi, 4g69 e omologat cu 90 KW, in loc de 100kw cum se vinde in China.

Si tocmai am aflat de la Mia Motors ca si 4g64 s-au vandut cu doua rapoarte finale diferite, primele modele cu raport mare, ultimele modele cu raport mic, nu stie sa imi spuna exact datele, dar cel vechi are vreo 4000 rpm la 140km/h si cel mai nou 3500 rpm/140km/h (exact ca la 4g69)

Eu la 140 am aprox 4000rpm, deci e raportul mare.
pai asta ziceam si eu ca hoverele mai vechi s-au vandu cu 2 rapoarte

poti sa intrebi la dealer sa ti confirme ca ala primul cu raport mai mare consuma mai putin.

in raportul total al transmisiei este se regasesc ambele rapoarte ,al cutiei si al grupului....
Mia zice ca si mine, ca asta 4g64 mai nou cu raport mai mic, consuma mai putin.

Asta e masina pe care o are la vanzare acum, cu raport mic:

http://www.autovit.ro/gwm-hover-C23742905.html

Diadi, fa un test si vezi ce turatie are motorul tau la 80km/h, 100 km/h, 120 km/h si 140 km/h. Cred ca si tu ai raportul mic.
mia nu stie ce zice...
Avem vreun coleg din Craiova sau din apropiere, doritor sa faca un test drive? Big Grin
ca idee hoverele cu 4.28 adica cu grup de "viteza" ,accelereaza mai greu, si au dinamica unei testoase si se pare ca daca mergi cu 140 la ora consuma mai putin


dar treaba nu sta asa , eu tractez, scot barca din apa , merg pe munte , 4.55 ajuta mult mai bine ,si in final masina consuma mai putin daca nu se depaseste 120 la ora ,plus ca scade solicitarea pe ambreiaj

hover la 140/h=moartea pe roti
Da, si asta spuneam mai sus, cele cu diferentialul mai mic accelereaza mai greu. Mie mi-ar prinde mai bine unul din acesta, nu tractez, nu fac offroad, 99.9% din timp autoturismul ruleaza pe asfalt.
Iar in legatura cu viteza, de obicei sub 130-140 nu o las in afara iar pe autostrada 160-180 si nu mi se pare deloc ca mi-ar face vreo problema sau as fi nesigur pe masina. De aici si consumurile mari pe care le scot . . .
(17-04-2012 10:17 PM)LAwR Scris: [ -> ]Diadi, fa un test si vezi ce turatie are motorul tau la 80km/h, 100 km/h, 120 km/h si 140 km/h. Cred ca si tu ai raportul mic.

Eu am 39 dinti la coroana...
Pentru a nu aparea confuzii / neclaritati - care e raportul mic si care mare - 39 dinti / 4.55 si 41 dinti / 4.28 ?

Voi face acest test cat de curand - din ce tin minte la 4000rot/min, am undeva peste 150km/h pe bord.
La primul drum in exterior, voi fi atent la vit./rot. si la diferentele fata de GPS.
Ca viteza la 150 - 160 simt ca masina este Ok, am urcat si putin peste 180, fara probleme.
Invers, 39 dinti - 4.28 e cel mic si 41 dinti - 4.55 cel mare. Nu stiu daca datele sunt corecte, 4.55 si 4.28, merg pe mana lui comanr Smile
vin cu o corectie ,raportul mai mic ar fi 4.22 nu 4.28 ,am vorbit cu gregory in rusia.
mi a spus ca acum el are roti 275/65/17 ,are 4.88 in ambele grupuri fata/spate si diferentiale torsen fata/spate

eu am 225/65/17 , 4.55 in ambele grupuri si un singur torsen in spate. din set up ul meu a rezultat o masina foarte economica si care tracteaza usor .

ei fac expeditii din moscova in delta volgii la marea caspica , astrahan si parcurg distante mari offroad
Stimabililor,
Ati intrat intr-o problema incalcita. Fabricantii masinilor le echipeaza astfel sa corespunda unor anumite criterii si diverse legislatii din lume (ganditi numai la cele legate de poluare- la noi s-a omologat motorul de 90 Kw din astfel de considerente sa se incadreze in Euro4). Din acest motiv pot exista diferente semnificative intre loturile de masini. Problema este ca transmisia se gandeste si proiecteaza ca un ansamblu adica motor + cutie de viteze + reductor + diferential + roti . Punctul nevralgic este motorul care in functie de caracteristici dicteaza restul. Normal un motor puternic si cuplul mare va oferi o gama larga de echipari si variante acceptabile (acele masini care accelereaza la orice turatie). Asa ca daca doriti sa "preparati" o masina trebuie sa stiti exact ce doriti iar pe baza unor calcule sa rezulte ce trebuie sa faceti. Totul este un compromis, castigi ceva dar piezi alta daca nu umblii la problema esentiala, adica motorul. Eu as incepe prin a vedea care este raportul final de transmisie oferit de subansamblele masinii pentru un anumit tip si comparat cu alte variante de echipare si cu alte autovehicule din categorii similare. Cu siguranta intre masinile 2x4 si 4x4 exista diferente in raportul final de transmisie, lucru care presupune si cutii de viteze diferite semnificativ (masina 2x4 este cu 100 kg mai usoara, si inseamna ceva). Simpla schimbare a grupului conic din diferential nu cred ca va rezolva integral problema ... dar este cel mai simplu lucru de facut. Nu uitati - grupul conic se schimba integral adica si coroana si pinionul de atac. Domniile voastre vorbesc doar de raportul de demultiplicare din diferential, dar de regula in astfel de modificari trebuie vorbit de numar de dinti atat la coroana cat si la pinion, din care o sa rezulte si raportul de transmisie. Daca va amintiti acest lucru a fost valabil si la batrina Dacie, care s-a construit in mai multe variante de cutii de viteze si rapoarte de transmisie. Depinde de ce doriti sa faceti. Parerea mea este ca daca folositi aceasta masina mai mult pe sosele pentru deplasarea normala s-o lasati asa cum este. Daca doriti sa faceti off-road atunci se impun multe lucruri de modificat ... dar cu costuri pe masura.
Eu nu stiu ce rapoarte am dar stiu ca la turatia de 3000 ture in treapta 5 -a am o viteza de 105 km/h, cu un motor 4G64S4M, model 2007 - fabricata in noiembrie 2006, 93 kw la 5250 ture/min si anvelope 235/65 R17.
salut ai 4.55 ca si mine
Posturile legate de compresor le-am mutat aici, sa pastram tema topicurilor:

http://www.gwm-club.ro/forum/Thread-Supe...r-electric
Facut test si am la fel, la 3000 ture treapta a 5'a viteza aproximativa 100-105.
Ceea ce ma nedumereste este cum reusesc diandi si lawr sa scoate acele viteze de 160+. Am incercat o singura data sa-i vad puterile, si la 145 m-am lasat pagubas...urla motorul de spuneam ca vrea sa decoleze cu toate ca nu ajunsese inca la 4500 ture plus ca senzatia era oribila...mi-am adus aminte de solenza care la 140+ conducea ea si nu eu.
are grup mic si sa stii ca la 4500rpm nu tre sa se auda asa nasol adica merge bine la mine cu 4500.
stat pe loc sau la viteze mici totul este ok, si a 3'a...si a 4'a la 4500 ture se aude normal. In schimb de la 120 km/h in sus...incepe sa urle din ce in ce mai tare, ajungand la un moment dat sa vrea sa decoloze. Acum ca ai mentionat faptul cu turatia, incep sa ma gandesc la ceva probleme legate de cardan/cruce/grup....totul pare legat de viteza si nu de turatie in cazul meu.
multam pentru confirmare
Pagini: 1 2
URL de referinţă