Forum GWM-Club.ro

Versiunea integrală: Revizie / Schimburi "Home made" Hover - Schimb ulei + filtre + bujii + fise bujii etc
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Sa facem treaba buna si sa ramanem cu niste bani in buzunar e foarte simplu. Putem incepe prin a efectua singuri reviziile de baza la masini, operatiuni foarte simple dar destul de costisitoare daca se fac la service-uri, si mai costisitoare la reprezentante.

Incepem prin schimbul de baza al filtrului de aer, al uleiului si al filtrului de ulei, operatiuni ce trebuiesc efectuate la 10.000-max 15.000km.

Incepem prin a da jos capacul de pe motor, e prins in cele 4 suruburi de plastic.
[attachment=394]

Pentru a avea acces la filtrul de aer se desfac clemele incercuite cu verde, apoi se ridica capacul, se scoate filtrul vechi si se inlocuieste, dupa care se lasa capacul la loc si se prinde din nou in cleme. Simplu, nu? Costuri service minim 20-30 ron.

[attachment=395]

Daca dorim sa demontam tot traseul de admisie, atunci mai desfacem cele doua suruburi incercuite cu rosu si colierul de la clapeta de acceleratie.

[attachment=396]

Filtrul se poate schimba si fara sa dam jos capacul de pe motor, dar ne chinuie putin pentru ca nu prea este loc si putem pierde mai mult timp astfel decat daca am da jos capacul dupa care sa il punem la loc.

Sa trecem mai departe la treburi mai "murdare" si anume schimbul uleiului + filtrului de ulei. Inainte de a incepe, motorul sa ruleze cateva minute pentru ca uleiul sa se incalzeasca si sa devina mai fluid.

Oprim motorul, cuplam 4x4, bagam in viteza a1a sau in marcharier, tragem frana de mana, eventual mai punem si niste opritori in spatele rotilor.
Ridicam masina pe cric, de partea stanga (explicatia mai incolo) si pentru siguranta suplimentara mai putem utiliza inca un cric sau trepiezi.

Demontam scutul de plastic din fata, pentru a avea acces la filtru. Scutul e prins in 4 suruburi.

[attachment=397][attachment=398]

Dupa ce il dam jos, vedem filtrul.
[attachment=399]

Cautam busonul de scurgere al uleiului, putin mai in spate, inclinat spre partea dreapta. Il desfiletam si lasam uleiul sa curga.
Desfacem si capacul de deasupra motorului, pe unde se completeaza ulterior cu ulei.

[attachment=400][attachment=401]

Revenim la filtrul de ulei, il desfacem si pe el (incercam cu mana, daca nu vrea, folosim chei universale pentru filtre de ulei).

[attachment=402]

Filtrul vechi VS filtrul nou

[attachment=403]

Acum incercam sa ridicam masina cat mai mult posibil din partea stanga, fortam cricul la maxim macar pentru cateva secunde, astfel se scurge cat mai mult ulei.
Daca operatiunea se efectueaza cu masina in plan orizontal, precum in majoritatea service-urilor, pe elevator sau rampa, din baia de ulei iasa cu minim 100-200ml ulei uzat mai putin fata de situatia in care inclinam masina spre partea dreapta.

Dupa ce s-a scurs uleiul, strangem la loc busonul, luam noul filtru de ulei, ungem garnitura de cauciuc cu putin ulei proaspat (pentru o etansare mai buna) apoi il montam si pe el strangand cu mana.

Stergem eventualele urme de ulei din jur (pentru a putea verifica ulterior daca avem scurgeri) montam la loc scutul apoi lasam masina jos de pe cric si umplem motorul cu ulei nou. Capacitatea maxima este de 4.3l. Din motor nu poate fi scoasa astfel toata cantitatea de ulei uzat, mai raman 1-200ml.
Initial punem 4l ulei, apoi completam cate putin pana cand nivelul pe joja e aproape de maxim. A nu se depasi limita maxima! E mult mai usor sa completam cu ulei decat sa ii dam drumul in cazul in care am depasit nivelul de pe joja.
Costuri in service pentru aceasta operatiune, minim 50 ron.

Verificarea corecta a nivelului de ulei se face in felul urmator: rulat pana motorul atinge temperatura normala de functionare, apoi oprit masina pe o suprafata cat mai plana si asteptat 10-15 minute.

[attachment=404]

VA URMA!

Continuam cu schimbatul bobinei de inductie, a fiselor de la bujii si a bujiilor.

Demontam capacul de pe motor si traseul de admisie (poze si explicatii putin mai sus).

Pentru schimbul bobinei de inductie, deconectam fisele de la bujii si mufa de conectare, dupa care desfacem cele doua suruburi care tin bobina.

[attachment=427][attachment=428]

Scoatem fisele de la bujii tragand cu grija de ele

[attachment=429]

Pentru a demonta bujiile avem nevoie de un cap "special" pentru clicket, lunguiet iar in capat are un cauciuc care prinde capul bujiei si permite extractia ei fara probleme. Mai putem folosi tot felul de chei de bujii de prin comert dar majoritatea sunt de o calitate indoielnica si cedeaza repede.

[attachment=430][attachment=431][attachment=432]

Pentru montaj se reiau procesele in ordine inversa. Recomand sa se dea cu spray pt contacte electrice peste tot unde umblam, la conectarea fiselor cu bobina si cu bujiile, de asemenea si la mufa care intra in bobina.

[attachment=433]
Pe bobina sunt notate pozitiile pentru fiecare fisa, deci e imposibil sa gresim daca suntem putin atenti!

Costuri service: minim 10 ron pentru fiecare piesa in parte!
multumesc....daca stiam numai mergeam sa schimb uleiu la service si il schimbam la garaj.....sau bujiile...asta eSad..multam pentru ajutor pe viitor....
URL de referinţă